تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
رییس پلیس راهور اعلام کرد

٢ میلیون «راننده پرخطر» در ایران!

سردار هادیانفر، رییس پلیس راهور با بیان اینکه ٢ میلیون راننده پرخطر با خودرو یا موتور در حال تردد هستند، گفت: باید قوانین و مقررات رانندگان پرخطر متفاوت از رانندگانی باشد که تنها یک یا دو تصادف جزیی داشتند.

کد خبر: ۱۳۶۰۵۰
۱۳:۰۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱

٢ میلیون «راننده پرخطر» در ایران!

دیدارنیوز: رییس پلیس راهور گفت: عامل تصادفاتی که منجر به کشته شدن ١٧ هزار نفر شده ٢۵٠٠ راننده بودند که معتقدم باید قوانین و مقررات رانندگان پرخطر متفاوت از رانندگانی باشد که تنها یک یا دو تصادف جزیی داشتند.

سردار هادیانفر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درحالی که ٣۵ درصد تصادفات در جاده‌ها و مسیر‌های برون شهری اتفاق می‌افتد ٧٠ درصد فوتی‌ها متعلق به تصادفات بین شهری است، اظهار داشت: ٣۵ درصد فوتی‌ها مربوط به تصادفات در نقاط حادثه‌خیز است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با سازمان راهداری بر تعداد نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور توافق دارید، گفت: آنچه که برای برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده این است که شاخص تصادفات باید به ۵٠ درصد کاهش پیدا کند و باید مدیریت کلان در راستای تحقق این برنامه قرار بگیرد. نقاط حادثه‌خیز عدد ثابتی ندارند و نمی‌توان عدد ثابتی از تعداد نقاط حادثه‌خیز اعلام کرده و جاده‌های کشور باید به طور مستمر مورد تحلیل و ارزیابی قراربگیرند، اما ۵ هزار و ٣٠٠ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد که ١۵٠٠ نقطه از سوی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اصلاح شده و با برخی از نقاط هم با آشکار سازی علایم و تجهیزات جاده‌ای امکان اصلاح دارند.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه ٢ میلیون راننده پرخطر با خودرو یا موتور در حال تردد هستند، گفت: عامل تصادفاتی که منجر به کشته شدن ١٧ هزار نفر شده ٢۵٠٠ راننده بودند که معتقدم باید قوانین و مقررات رانندگان پرخطر متفاوت از رانندگانی باشد که تنها یک یا دو تصادف جزیی داشتند.

سردار هادیانفر درباره برخورد با خودرو‌های بی کیفیت اظهارداشت: عده‌ای می‌گویند پلیس که منتقد خودرو‌های کیفیت پایین ساخت داخل است چرا این خودرو‌ها را پلاک می‌کند، اما در این باره قانون صراحت اعلام کرده بجز پلیس سه دستگاه وزارت صمت، استاندارد و محیط زیست خودرو را تست و تایید کند و اگر تاییدیه این سه دستگاه وجود داشته باشد به طور قانونی پلیس باید این خودرو‌ها را شماره و پلاک گذاری کند.

وی افزود: سازمان استاندارد در این باره کوتاهی کرده و می‌کند، اما با دستور و تاکید رییس جمهوری این اختیار را داریم جلوی پلاک گذاری خودرو‌های بی کیفیت را بگیریم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی