تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

رئیس جمهور تایوان: قبلا با چین مقابله کرده‌ایم

تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان در واکنش به تهدیدهای اخیر چین و تنش نظامی در شرق آسیا، گفت: شش دهه پیش که ارتش چین جزایر تایوان را بمباران کرد ما با آن‌ها به مقابله پرداختیم و آن اراده برای دفاع از میهنمان تا به امروز ادامه دارد.

کد خبر: ۱۳۶۰۳۵
۱۱:۲۴ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱

رئیس جمهور تایوان: قبلا با چین مقابله کرده‌ایم

دیدارنیوز: تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان روز سه‌شنبه ۲۳ اوت در دیدار با هیاتی از موسسه هوور دانشگاه استنفورد آمریکا گفت: «شش دهه پیش که ارتش چین جزایر تایوان را بمباران کرد ما با آن‌ها به مقابله پرداختیم و آن اراده برای دفاع از میهنمان تا به امروز ادامه دارد.»

تنش‌ها میان تایوان و چین در یک ماه گذشته و پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه افزایش یافته است. چین در پی سفر خانم پلوسی به تایوان، رزمایش بزرگ و گسترده‌ای را در نزدیکی جزیره برگزار کرد تا خشم خود را از «حمایت افزایش یافته» آمریکا از تایپه اعلام کند.

خانم تسای اینگ-ون در این دیدار با اشاره به حملات چند ماهه چین به جزایر کینمن و ماتسو در اوت ۱۹۵۸ گفت: «۶۴ سال پیش در نبرد ۲۳ اوت، سربازان و غیرنظامیان ما با همبستگی از تایوان محافظت کردند، به‌گونه‌ای که ما امروز تایوان دموکراتیک را داریم.»

رئیس جمهور تایوان در ادامه گفت: «آن نبرد برای حفاظت از میهن ما به جهان نشان داد که هیچ تهدیدی از هر نوع نمی‌تواند عزم مردم تایوان را برای دفاع از خود متزلزل کند، نه در گذشته، نه اکنون و نه در آینده.»

او همچنین گفت: «ما به جهان نشان خواهیم داد که مردم تایوان هم اراده و هم اعتماد به نفس برای حفظ صلح، امنیت، آزادی و رفاه را برای خود دارند.»

تایوان در سال ۱۹۵۸ با حمایت آمریکا که تجهیزات نظامی مانند موشک‌های ضد هوایی پیشرفته سایدویندر به این کشور ارسال کرد در برابر حمله چین واکنش نشان داد. این آخرین مرتبه‌ای بود که نیرو‌های تایوانی در مقیاس وسیع به نبرد با چین پرداختند.

آمریکا که در سال ۱۹۷۹ روابط دیپلماتیک رسمی خود را با تایپه به نفع پکن قطع کرد، همچنان مهم‌ترین منبع تامین تسلیحات تایوان است.

خانم تسای اینگ-ون گفت: «از آنجایی که تایوان در خط مقدم توسعه‌طلبی اقتدارگرا قرار دارد، ما همچنان به تقویت خودمختاری دفاعی خود ادامه می‌دهیم و همچنین به همکاری با آمریکا در این زمینه ادامه خواهیم داد.»

او در ادامه گفت که مانور‌های چین در نزدیکی تایوان «تهدیدی» برای وضعیت موجود در تنگه و سراسر منطقه است و شرکای دموکراتیک باید برای مقابله با «مداخله دولت‌های مستبد» با یکدیگر همکاری کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی