تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

واردات اتوبوس‌های «دست دوم» راهگشای مشکل است!

با توجه به روند بحرانی و افتضاح اقتصادی در کشورمان، اصلا بعید نیست به جز واردات اتوبوس و خودروی دست دوم به ایران، در ماه‌های آینده لوازم خانگی، ورزشی و .. دست چندم وارد شود!

کد خبر: ۱۳۳۸۲۰
۱۳:۳۵ - ۲۷ تير ۱۴۰۱

واردات اتوبوس‌های «دست دوم» راهگشای مشکل است!

دیدارنیوز: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به تشریح اهمیت خرید اتوبوس‌های دست دوم در شرایط فعلی اقتصادی کشور و مدیریت شهری پرداخت و گفت: در حال حاضر مدیریت شهری با افزایش تقاضا و مشکل عرضه مواجه است که در این شرایط فقط واردات اتوبوس‌های دست دوم راهگشای مشکل است.

پرویز سروری درباره چرایی اهمیت موضوع «خرید و واردات اتوبوس‌های دست دوم»، اظهارکرد: اگر اتوبوس جدیدی به ناوگان اضافه نشود، جابجایی شهروندان در شهر دچار مشکل خواهد شد. باتوجه به شرایط فعلی باید اقدامات نوسازی، بازسازی و استفاده از اتوبوس‌های بخش خصوصی به ترتیب اولویت عملیاتی شود، اما بخش خصوصی اعلام کرده است که خرید هر دستگاه اتوبوس به مبلغ پنج میلیارد تومان و فعال کردن آن در خطوط اتوبوسرانی برایش سود و آورده‌ای ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران از اتوبوس‌های دست دوم مطابق با استاندارد‌های محیط زیستی استفاده خواهد کرد، افزود: اگر عمر مفید اتوبوس‌های دست دوم خارجی ۱۰ سال باشد و در حال حاضر پنج سال سن داشته باشند، می‌توان به جای خرید هر دستگاه اتوبوس نو به مبلغ پنج میلیارد تومان، پنج دستگاه اتوبوس به مبلغ یک میلیارد تومان خریداری کرد.

سروری در ادامه توضیح داد: به معنایی دیگر به جای خرید یک دستگاه اتوبوس نو، می‌توان پنج دستگاه اتوبوس دست دوم و مطابق با استاندارد‌های محیط زیستی کشور خریداری کرد و با همین عمل وضعیت ناوگان را بهبود بخشید.

به گفته وی؛ در حال حاضر مدیریت شهری با افزایش تقاضا و مشکل عرضه مواجه است که در این شرایط فقط واردات اتوبوس‌های دست دوم راهگشای مشکل است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به مخالفان واردات اتوبوس‌های کارکرده گفت: برخی افراد حرف‌های غیرکارشناسی در این باره می‌زنند که به نظرم مخالف منافع مردم سخن می‌گویند.

سروری واردات اتوبوس‌های دست دوم را به عنوان یک عامل کمکی در این شرایط عنوان کرد و افزود: باید به زمانی برسیم که درآمد‌های شهرداری اجازه تکمیل ناوگان را بدهد و حداقل اتوبوس‌های ناوگان را به تعداد چهار سال گذشته یعنی شش هزار دستگاه اتوبوس برسانیم.

وی در ادامه تأکید کرد: مابه‌التفاوت هزینه اتوبوس دست دوم با نو، امکانی را برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند که بتواند حمل و نقل را ساماندهی و ناوگان را تقویت کند. سپس با منابع مالی جدید ایجاد شده، اتوبوس‌های نو خریداری کند و اتوبوس دست دوم خارج شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه درحال حاضر تا جایی که امکان دارد باید خرید اتوبوس با اولویت خرید از داخل انجام شود، گفت: سپس باید بازسازی اتوبوس‌های غیرفعال انجام شود که شهرداری در حال بازسازی بخشی از اتوبوس‌هاست. همچنین باید اجازه داد تا از اتوبوس‌های دست دوم به عنوان یک امر کمکی استفاده شود تا پس از ایجاد امکان مالی، اتوبوس نو خریداری شود.

سروری در ادامه یادآور شد: باید موضوع «خرید اتوبوس‌های دست دوم» برای مردم و صاحبان اندیشه که در حوزه مدیریت شهری حساس هستند، خارج از چارچوب‌های سیاسی و با نگاهی کارشناسانه بررسی شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، سروری در پاسخ به این گفته که هیئت وزیران در حال تهیه آیین نامه جدیدی برای واردات خودرو است و واردات اتوبوس‌ها منوط به آن آیین نامه می‌شود، گفت: این موضوعات جوسازی‌های سیاسی است برای اینکه یک عده‌ای می‌خواهند کینه خود را از یک فردی خالی کنند و هر موضوعی که قرار است به ثمر برسد، یک حرفی روی آن می‌گذارند.

وی با بیان اینکه اگر اتوبوس‌ها، استاندارد مورد قبول محیط زیست را نداشته باشند، نباید واردات‌شان صورت گیرد، افزود: شورای شهر قائل به ورود اتوبوس‌های فاقد استاندارد‌های محیط زیستی به تهران نیست.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی