تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

«بی‌طرفی»؛ مانع انتقال تجهیزات جنگی سوئیس به اوکراین!

باوجود گذشت ۱۰۰ روز از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین و تهدید امنیتی شدید اروپا توسط مسکو، مقامات سوئیس تاکید کردند که این کشور در راستای اصل بی‌طرفی نظامی خود، اجازه نمی‌دهند تجهیزات جنگی ساخت سوئیس از طریق کشور‌های ثالث به اوکراین ارسال شود.

کد خبر: ۱۳۰۹۳۰
۱۵:۱۳ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱

مخالفت سوئیس با درخواست آلمان و دانمارک؛ تجهیزات جنگی به اوکراین نمی‌رود

دیدارنیوز: مقامات سوئیس روز جمعه ۱۳ خرداد تاکید کردند که این کشور در راستای اصل بی‌طرفی نظامی خود، اجازه نخواهد داد تجهیزات جنگی ساخت سوئیس از طریق کشور‌های ثالث به اوکراین منتقل شود.

بااین‌حال، اعلام شد سوئیس همچنان در زمینه تأمین قطعات و بسته‌های مونتاژ با شرکت‌های دفاعی اروپایی همکاری می‌کند.

این اظهارنظر سوئیس در حالی اعلام شد که این کشور درخواست‌هایی از آلمان و دانمارک مبنی بر انتقال تجهیزات جنگی سوئیسی به اوکراین دریافت کرده بود.

درخواست آلمان مربوط به حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ گلوله ۳۵ میلی‌متری تولید سوئیس برای اسلحه‌های ضدهوایی خودکششی و نفربر‌های زرهی است که در اصل از سوی دانمارک تهیه شده بود، ولی پس از از رده خارج شدن در آلمان نگهداری شده بودند.

بر اساس «قانون مواد جنگی» سوئیس، اگر کشور دریافت‌کننده در یک درگیری مسلحانه بین‌المللی باشد، درخواست صادرات محصولات سوئیسی نمی‌تواند مورد تأیید این کشور قرار گیرد.

با این حال این قانون به شرکت‌های سوئیسی اجازه می‌دهد تا در زنجیره‌های بین‌المللی تولید صنایع دفاعی مشارکت داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی