تیتر امروز

زهرا نژادبهرام: تصمیم گیران دوباره دارند راه را اشتباه می‌روند/ دارویی برای مقابله با بی حجابی کشف شده که ما نمی‌دانیم؟
گفت و گوی دیدار با یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کلینیک ترک بی حجابی

زهرا نژادبهرام: تصمیم گیران دوباره دارند راه را اشتباه می‌روند/ دارویی برای مقابله با بی حجابی کشف شده که ما نمی‌دانیم؟

خبر راه اندازی کلینیک ترک بی حجابی دلیل گفت و گوی دیدارنیوز با زهرا نژاد بهرام فعال سیاسی اصلاح طلب شد. او معتقد است: راه‌اندازی کلینیک برای درمان جسم انسان است نه روح و اعتقادات مردم.
محمد قوچانی: با این قانون اساسی به توسعه نمی‌رسیم/ یک جریان معتقد است که توسعه خلاف شرع است/ تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی‌شود
واکاوی چرائی عدم توسعه در ایران در گفت‌وگوی دیدار با مدیر مسئول ماهنامه آگاهی نو

محمد قوچانی: با این قانون اساسی به توسعه نمی‌رسیم/ یک جریان معتقد است که توسعه خلاف شرع است/ تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی‌شود

اهمیت موضوع عدم توسعه در ایران بهانه گفت و گو با محمد قوچانی، روزنامه نگار شد؛ او معتقد است: در هر کشوری تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی شود.

ورود بدون آزمون فارغ‌التحصیلان فنی به دانشگاه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در شورای پذیرش دانشجو بحث کاردانی پیوسته را برای کنکور ۹۸ پیشنهاد کردیم و زمینه خوبی وجود دارد که دانش آموزان از سال ۹۸ به بعد در یک برنامه ۵ ساله تحصیل کنند.

کد خبر: ۱۳۰۹
۱۰:۳۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - علی زرافشان در مراسم انعقاد تفاهم نامه معاونت آموزش متوسطه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه آمارهای وزارت کار نشان می‌دهد سرمایه گذاری در مقاطع پایین‌تر از دیپلم به نحوی که منجر به شغل شود اثربخشتر است گفت: اکنون ۷۵ درصد شاغلین دارای مدرک دیپلم‌اند و تنها ۲۵ درصد دارای مدرک دانشگاهی هستند.

وی افزود: در برنامه ششم، توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی به عنوان یک تکلیف قانونی مورد تاکید قرار گرفته و بر این اساس باید ۵۰ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه در دو شاخه فنی و کاردانش مشغول به تحصیل شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قوانین توسعه، آموزش‌های کیفی نیز مورد توجه قرار گرفته است گفت: در برنامه ششم بندهای متعددی در این خصوص وجود دارد. امروز بر اساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه تاکید شده است که وزارت علوم باید موضوع کاردانی پیوسته را دنبال کند و هنرستانیها طی دوره پنج ساله مدرک کاردانی دریافت کرده و وارد کار شوند.

زرافشان افزود: فضای خوبی در این زمینه وجود دارد. در شورای پذیرش دانشجو نیز بحث کاردانی پیوسته را برای کنکور ۹۸ پیشنهاد کردیم و زمینه خوبی وجود دارد که دانش آموزان از سال ۹۸ به بعد در یک برنامه ۵ ساله تحصیل کنند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترکی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: امید است ظرف یکسالی که فرصت داریم برنامه‌های درسی را بازنگری کنیم و با مساعدت دانشگاه این زمینه را فراهم کنیم. باید در سطح ستاد و مدیران استانی نیز همکاری نزدیکی وجود داشته باشد تا کاردانی پیوسته را اجرا کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه درسی، اجرای دوره کاردانی پیوسته و اجرای دوره‌های تربیت هنرآموز از جمله محورهای تفاهم نامه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستند گفت: طبق مصوبه شورای پذیرش دانشجو در کنکور ۹۷ فارغ‌التحصیلان فنی می‌توانند بدون آزمون وارد دانشگاه فنی شوند و برای سال ۹۸ هم اینگونه خواهد بود و استمرار مییابد.

وی افزود: ظرفیتهای خوبی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد. از جمله این ظرفیتها، تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش است. امسال ۱۵ هزار ردیف استخدامی داریم و امید است از ظرفیت دانشگاه برای تربیت هنرآموز استفاده کنیم. این تفاهم نامه را به فال نیک می‌گیریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از بندهای این تفاهم نامه تاسیس هنرستان‌های همجوار دانشگاه است گفت: اکثر بندهای این تفاهم نامه مربوط به دانش آموزان است و فقط یک بند آن به تربیت استادکار و هنرآموز برمی‌گردد. این همکاری پیوند آموزش‌های هنرستانی و دانشگاهی را به دنبال دارد و می‌تواند الگویی برای سایر بخش ها باشد.

 صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بزرگترین دانشگاه‌هاست که بالغ بر ۲۰۰هزار دانشجو، ۱۲۰۰ کارگاه و ۱۷۰دانشکده دارد اظهار کرد: توانمندسازی نیروی انسانی از ضرورت های فعلی کشور است.

وی افزود: توانمندی مهارتی می‌تواند به توسعه اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور بیانجامد و حتی قشر محروم را با آموزشهای مهارتی به جامعه برگرداند. کار خود را امتداد کار آموزش و پرورش می‌دانیم و آموزش عالی پیشرو ارائه آموزش‌های مهارتی پیشرفته است.

صالحی عمران با اشاره به اینکه نیازمند برقراری ارتباط عملی با آموزش و پرورش بودیم و بلافاصله تیم‌های مشترکی تشکیل دادیم و امروز نیز تفاهم نامه ای منعقد می‌شود گفت: یکی از محورهای تفاهم نامه تربیت کادر فنی و استادکاران است زیرا تربیت مربی و هنرآموز از شروط آموزش‌های مهارتی است. البته مولفه های بسیاری در آموزش‌های مهارتی موثرند و باید روی تک‌تک آنها برنامه ریزی کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: آماده‌ایم با سایر بخ‌های دولتی و خصوصی که به تکنیسین نیاز دارند همکاری و این نیاز را مرتفع کنیم. نباید در اتاق در بسته محتوای درسی را بنویسیم بلکه آنها باید به سمت ما بیایند. محتوای دروس در دانشگاه فنی و حرفه ای منعطف است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی