تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

دانمارک و سوئد سفارت‌های خود را در کی‌یف بازگشایی می‌کنند

پس از بهبود اوضاع امنیتی در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین، دو کشور دانمارک و سوئد اعلام کردند که به نشانه حمایت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه سفارت‌خانه‌های خود را در کی‌یف بازگشایی خواهند کرد.

کد خبر: ۱۲۸۷۵۵
۰۸:۳۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

دانمارک و سوئد سفارت‌های خود را در کی‌یف بازگشایی می‌کنند

دیدارنیوز: دانمارک و سوئد روز دوشنبه اعلام کردند که به نشانه حمایت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه سفارت‌خانه‌های خود را در کی‌یف بازگشایی می‌کنند.

آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد در پیام توییتری خود ضمن تشکر از لهستان برای میزبانی دو ماهه از نمایندگی دیپلماتیک کشورش، نوشت: «سفارت سوئد در کی‌یف روز چهارشنبه، بازگشایی خواهد شد... سوئد همچنان در کنار اوکراین خواهد ایستاد.»

وزیر امور خارجه دانمارک نیز صبح روز دوشنبه در سفری غیرمنتظره به اوکراین، سفارت کشورش در پایتخت این کشور را بازگشایی کرد.

وی در بیانیه‌ای تاکید کرد: «بازگشایی در‌های سفارت دانمارک امروز نماد بسیار قویِ حمایت دانمارک از اوکراین و مردم این کشور تلقی می‌شود.»

وضعیت امنیتی در پایتخت اوکراین از اواخر ماه مارس همزمان با تمرکز ارتش روسیه در جبهه شرقی و عقب نشینی نیرو‌های نظامی این کشور از حومه کی‌یف بهبود یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی