تیتر امروز

لازم نیست خواص جایی بروند
افاضات اضافه

لازم نیست خواص جایی بروند

عوام الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود نوشت: بر خلاف تبلیغات برخی از این رسانه‌های بیگانه وابسته، لازم هم نیست خواص جایی بروند. ما عوام خودمان داریم می‌رویم. داریم کم می‌شویم. داریم خودمان را می‌کشیم...
«کلینیک ترک بی‌حجابی» بازی با اعصاب جامعه!/ تابوی مذاکره تهران و واشنگتن شکسته می‌شود؟/ کادر درمان و دیوار کوتاه ناامنی!
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

«کلینیک ترک بی‌حجابی» بازی با اعصاب جامعه!/ تابوی مذاکره تهران و واشنگتن شکسته می‌شود؟/ کادر درمان و دیوار کوتاه ناامنی!

این چهل و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیباکلام: بین مسئولان و واقعیات، دیوار وجود دارد!/ بخارایی: می‌خواهی به آمریکا احترام بگذاری؟! پس به تبع آن، باید به اسرائیل هم احترام بگذاری!
بررسی عواقب جنگ ایران با اسرائیل در بستر ریاست جمهوری ترامپ در نشست اندیشکده سیمرغ باریخ

زیباکلام: بین مسئولان و واقعیات، دیوار وجود دارد!/ بخارایی: می‌خواهی به آمریکا احترام بگذاری؟! پس به تبع آن، باید به اسرائیل هم احترام بگذاری!

روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه، نشست اندیشکده سیمرغ باریخ با موضوع عواقب جنگ جمهوری اسلامی با اسرائیل در بستر ریاست جمهوری ترامپ، برگزار شد و نام‌های آشنا از جمله صادق زیباکلام، احمد بخارایی و مهدی مطهرنیا...

هایپرلوپ هنوز برای "ایلان ماسک" تمام نشده است

با وجود اینکه شاید به نظر برسد ایده توسعه و راه‌اندازی سیستم حمل و نقل سریع السیر زیرزمینی "ایلان ماسک" موسوم به هایپرلوپ (hyperloop) با شکست یا حداقل توقف مواجه شده است، اما وی به تازگی اعلام کرده است که شرکت "بورینگ" (Boring) در سال‌های آینده این سیستم را راه‌اندازی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۸۱۹۷
۱۱:۳۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

هایپرلوپ هنوز برای ایلان ماسک تمام نشده است

دیدارنیوز ـ به نقل از انگجت، "ایلان ماسک" در سال ۲۰۱۳ پس از آن که در لس‌آنجلس در یک ترافیک سنگین ماند، برای اولین بار ایده یک سیستم حمل و نقل پرسرعت زیرزمینی بین شهری را مطرح کرد، اما توسعه این ایده را به شرکت‌های دیگر واگذار کرد.

اما وی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که خودش یک سیستم هایپرلوپ ایجاد خواهد کرد که از مسیر نیویورک تا واشنگتن مستقر می‌شود. اکنون وی در توییتی اعلام کرده است که شرکت "بورینگ" تلاش خواهد کرد تا یک هایپرلوپ را در سال‌های آینده بسازد.

هایپرلوپ سیستمی است که مانند مترو شامل واگن‌هایی است که مسافران یا محموله‌ها را از طریق لوله‌های کم فشار (نزدیک به خلاء) با سرعت حداکثری حدود ۱۳۰۰ کیلومتر بر ساعت (۸۰۰ مایل در ساعت) جابجا می‌کند. این ایده‌ای است که از لحاظ تئوری کار می‌کند، اما تاکنون هرگز در عمل ثابت نشده است و به سرعتی نزدیک به سرعت حداکثری مطرح شده خود نیز نزدیک نشده است.

"ماسک" خاطرنشان کرد که هایپرلوپ سریع‌ترین راه برای رسیدن از یک شهر به شهر دیگر برای مسافت‌های کمتر از ۲۰۰۰ مایل (۳۲۰۰ کیلومتر) است. وی همچنین خاطرنشان کرد که تونل‌های زیرزمینی هایپرلوپ مانند مترو از آسیب‌های موجود در سطح زمین مصون هستند، بنابراین اگر طوفانی روی سطح زمین رخ دهد، برای هایپرلوپ اهمیتی ندارد و مسافران حتی متوجه آن نمی‌شوند.

در واقع حتی مترو‌ها نیز مانند متروی پاریس زمانی که سطح آب رودخانه سن بالا می‌آید، مستعد سیل هستند و متروی نیویورک نیز در طول طوفان "سندی" غرق در آب شد. با این حال، هایپرلوپ را می‌توان طوری طراحی کرد که در برابر سیل مقاوم باشد.

"ماسک" در اواخر سال ۲۰۱۶ شرکت "بورینگ" را به عنوان ابتکاری برای حفر تونل‌های موثر برای عبور خودرو‌ها و قطار‌های پرسرعت تأسیس کرد. این شرکت اخیراً یک بودجه بزرگ دریافت کرده که ارزش آن را به حدود ۵.۷ میلیارد دلار رسانده است، اما هنوز به جز یک تونل ۱.۷ مایلی در لاس وگاس، هیچ پروژه مهمی را تکمیل نکرده و چندین پروژه را متوقف یا لغو کرده است.

شرکت "بورینگ" در حال توسعه یک ماشین حفاری پیشرفته به نام "Prufrock-۳" است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد، زیرا قادر به حفر هفت مایل تونل در هر شبانه‌روز خواهد بود که تقریباً ۵۰ برابر سریع‌تر از ماشین‌های حفاری فعلی این شرکت موسوم به "Prufrock-۲" است که در حال حاضر می‌توانند فقط یک مایل تونل در هر هفته حفر کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ایلان ماسک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی