تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

آمریکا سرکوب مسلمانان در میانمار را «نسل کشی» می‌خواند

به گفته برخی مقامات، دولت آمریکا قصد دارد اعلام کند که سرکوب چند ساله مسلمانان روهینجا توسط میانمار یک «نسل کشی» است.

کد خبر: ۱۲۵۳۵۴
۱۳:۲۲ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۱

آمریکا سرکوب مسلمانان در میانمار را «نسل کشی» می‌خواند

دیدارنیوز: مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن قصد دارد اعلام کند که سرکوب چند ساله مسلمانان روهینجا توسط میانمار یک «نسل کشی» است.

به نقل از آسوشیتدپرس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، قصد دارد روز دوشنبه در رویدادی در ایالات متحده، این اقدام را که مدت‌ها قبل پیش بینی می‌شد انجام دهد.

این طرح به خودی خود تدابیر شدید جدیدی را علیه دولت نظامی میانمار که قبلاً با لایه‌های مختلف ایالات متحده ضربه خورده است، نشان نمی‌دهد.

این امر می‌تواند منجر به فشار بین‌المللی بیشتر بر دولت میانمار شود که در حال حاضر با اتهام نسل‌کشی در دادگاه بین‌المللی دادگستری در لاهه مواجه است. گروه‌های حقوق بشر و قانونگذاران هر دو دولت ترامپ و بایدن را تحت فشار قرار داده اند تا این اقدام را انجام دهند.

سناتور دموکرات جف مرکلی از اورگان در بیانیه‌ای که بلافاصله پس از اعلام وزارت امور خارجه مبنی بر اینکه بلینکن روز دوشنبه در موزه هولوکاست در مورد میانمار سخنرانی خواهد کرد و از نمایشگاهی تحت عنوان برمه بازدید خواهد کرد، گفت: «من دولت بایدن را به خاطر به رسمیت شناختن جنایات مرتکب شده علیه روهینجا به عنوان نسل کشی تحسین می‌کنم.

مرکلی گفت: «در حالی که این تصمیم مدت هاست به تعویق افتاده است، اما با این وجود این یک گام قدرتمند و بسیار مهم در پاسخگویی به این رژیم است.» چنین فرآیند‌هایی باید همیشه به طور عینی، پیوسته و به گونه‌ای انجام شود که فراتر از ملاحظات ژئوپلیتیکی باشد. ”

از اوت ۲۰۱۷، زمانی که ارتش میانمار عملیات پاکسازی را در پاسخ به حملات یک گروه شورشی آغاز کرد، بیش از ۷۰۰۰۰۰ مسلمان روهینجا از میانمار با اکثریت بودایی به اردوگاه‌های پناهندگان در بنگلادش گریختند. نیرو‌های امنیتی میانمار به تجاوز‌های دسته جمعی، قتل و سوزاندن هزاران خانه متهم شده اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی