تیتر امروز

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت

دکتر علی نوری استاد دانشگاه و جامعه شناس یکی دیگر از مهمان‌های برنامه «تیتر» بود؛ او در این گفت‌و‌گو به موضوعات مهمی مانند تبعیض، شکاف اجتماعی و ... اشاره کرد. او معتقد است: نسل جوان برای اهدافی...
مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵

این صد و سی و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟
ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر

مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟

ایمان و اردات قلبی نسبت به دخت پیامبر گرامی اسلام و همسر مکرمه امام علی و مادر امام حسن و حسین بی نهایت است و برابر دستور قرآن و امر رسول خدا در محبت به او و اهل بیتش اگر کمی بخل بورزیم خاسر...

بازار خودرو ایران در تسخیر خودرو‌های لوکس چینی!

در این فضای مه آلود شاهد هستیم که محصولات لاکچری چینی به مدد فعالیت کج دار و مریز خودروسازان خصوصی راه بازار ایران را در پیش گرفته اند.

کد خبر: ۱۲۵۲۸۲
۱۲:۳۹ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

بازار خودرو ایران در تسخیر خودرو‌های لوکس چینی!

دیدارنیوز: در حالی صحبت از آزادسازی واردات خودرو می‌شود که برند‌های لوکس چینی قصد قرق بازار ایران را دارند.

به گزارش اقتصادنیوز، فضای ورود خودرو به کشور مه آلود است و مشخص نیست در نهایت سال ۱۴۰۱ قفل از در واردات خودرو به کشور برداشته خواهد شد یا نه.

اما در این فضای مه آلود شاهد هستیم که محصولات لاکچری چینی به مدد فعالیت کج دار و مریز خودروسازان خصوصی راه بازار ایران را در پیش گرفته اند.

پشت پرده ورود خودرو‌های لاکچری چینی به ایران
بنا به روایت اکوایران، در چند وقت اخیر شایعاتی مبنی بر ورود چری exeed TXL به بازار ایران شنیده می‌شود. همان طور که از نام این خودرو پیداست این محصول توسط برند چری تولید می‌شود.

در واقع exeed برند لاکچری چری محسوب می‌شود. برند چری در شهر وهوو یک خط تولید هوشمند راه اندازی کرده و توانایی تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو را دارد. اما با توجه وجود تعداد زیاد برند در بازار خودروی چین، فروش محصولات در آن بازار چندان ساده نیست در این شرایط طبیعی است که خودروسازان چینی مانند چری به فکر حضور در بازار‌های دیگر از جمله بازار ایران باشند.

ردپای یک خودروی لاکچری در بازار ایران
البته شایعات حضور چری exeed در بازار ایران پیش‌تر نیز شنیده شده بود. نیمه سال ۹۸ صحبت حضور این خودروی لاکچری در بازار ایران مطرح شد و حتی این خودرو در حال تست‌های جاده‌ای هم دیده شد. در آن زمان قرار بود exeed TX وارد بازار ایران شود، اما حضورش در بازار ایران در آن مقطع محقق نشد.

اما حالا بار دیگر صحبت از حضور این خودرو البته با مدلی دیگر در بازار ایران به سر زبان افتاده است. چری exeed TXL ورژن بروز‌تر این خودرو است. اما اولین نکته‌ای که در ارتباط با این خودرو ذهن مصرف کننده را به خودجلب می‌کند، قیمت آن است. هنوز مشخص نیست این خودرو وارد بازار خودرویی ایران خواهد شد یا نه و اگر وارد شود قیمت آن چقدر است، اما تجربه نشان داده که خودروسازان خصوصی از ممنوعیت واردات خودرو بهره کافی را می‌برند و قیمت‌های سرسام آوری را روی محصولات لاکچری خود می‌گذارند.

قیمت نامتعارف خودرو‌های لاکچری
تجربه نشان داده قیمت‌های اعلامی برای این خودرو‌ها به قدری غیر متعارف است که حتی صدای سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان را نیز در آورد. چندی پیش مدیران خودرو از محصول جدید خود Tiggo ۸ pro رونمایی کرد و قیمت سرسام آور یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان را روی این محصول نوبرانه خود گذاشت.

خودروسازان از آب گل آلود ماهی می‌گیرند
اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان جلوی فروش این خودرو را گرفت. بررسی آمار تولید مدیران خودرو نشان می‌دهد از این محصول لاکچری تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ بیش از هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید شده است. قیمت اعلامی برای این خودرو در حالی مطرح شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت همین خودرو در بازار چین از حدود ۵۲۲ میلیون تومان آغاز می‌شود و تا ۶۶۹ میلیون تومان بالا می‌آید (براساس آپشن‌هایی که دارد)؛ بنابراین مشخص است خودروسازان خصوصی به خوبی از آب گل آلود ممنوعیت واردات برای خود ماهی می‌گیرند.

اثر تحریم‌های روسیه بر بازار خودرو ایران
در حال حاضر exeed TXL در بازار چین بر اساس آپشن‌هایی که دارد با قیمت حدود ۵۶۸ میلیون تومان تا ۷۳۵ میلیون تومان حاضر است. نکته دیگری که شاید پای این خودروی چینی را به بازار خودروی ایران باز کنند حضور آن در بازار خودروی روسیه است.

در حال حاضر که روسیه با تحریم‌های بین المللی مواجه شده برند‌های خودروساز به دنبال این هستند که بازار خودروی این کشور را ترک کنند. هر چند چری در زمان تحریم هم با طرف ایرانی خود کار کرده و بعید است بازار روسیه را ترک کند، اما شاید به این فکر باشد تا بازاری جایگزین برای محصولات لاکچری خود به جای بازار روسیه پیدا کند و چه بازاری بهتر از بازار ایران.

باید منتظر باشیم و ببینیم کدام طرف زور بیشتری دارد، آیا واردات خودرو آزاد خواهد شد یا اینکه بازار ایران به تسخیر برند‌های لاکچری خودروسازان چینی در خواهد آمد.

ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۲۳ آذر
امروز يکشنبه ۲۳ آذر
امروز يکشنبه ۲۳ آذر
امروز يکشنبه ۲۳ آذر