تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

آسیب‌های اولویت‌دار همدان؛ اختلافات حاد خانوادگی، طلاق، همسرآزاری

مدیرکل بهزیستی استان همدان آسیب‌های اولویت‌دار در استان را اختلافات حاد خانوادگی، طلاق و همسرآزاری برشمرد.

کد خبر: ۱۲۴۵
۱۶:۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - حمیدرضا الوند در همایش علمی ـ کاربردی مدیران حراست بهزیستی کشور با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی در همدان، اظهار کرد: در استان 9 پایگاه کاهش طلاق فعال است به طوریکه همدان در موضوع طلاق با تعامل دستگاه‌های مختلف اعم از نیروی انتظامی و دادگستری توانسته رتبه هفدهم را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه پدیده اعتیاد جزء آسیب‌های اولویت‌دار در همدان نیست، ادامه داد:  تعداد 44 مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در استان موجود است به طوریکه اعتیاد در رده ششم آسیب‌ها در همدان قرار دارد.

الوند اضافه کرد: در زمینه اعتیاد نیز استان رتبه بیست و یکم کشور را دارد و مرکز اقامتی معتادان متجاهر ماده 16 با رویکرد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان نخستین مراکز کشور قرار است امروز در همدان افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی همدان با داشتن 9 شهرستان دارای 645 واحد و مراکز مختلف برای ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف به مردم است، خاطرنشان کرد: بهزیستی استان 483 نیروی کاری دارد که از این تعداد، 256 خانم توانسته در برنامه‌های سازمان اثرگذار باشند.

وی افزود: بهزیستی در حوزه توانبخشی دارای 30 مرکز شبانه‌روزی، در حوزه اشتغال دارای 362 واحد ارائه خدمات شبانه‌روزی و 397 واحد مهد روستایی و شهری است.

الوند خاطرنشان کرد: از جمعیت یک‌میلیون و 800 هزار نفری استان همدان 600 هزار نفر به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند و سال گذشته موفق شدیم در راستای خودکفایی مددجویان یک‌هزار و 222 شغل ایجاد کنیم.

وی از رفع مشکل پرداختی‌ها از جمله موارد پرسنلی در سال 96 نسبت به سال مالی 95 خبر داد و ادامه داد: اعتبارات بهزیستی در سال گذشته به 65 میلیارد تومان رسید در حالیکه این اعتبارات در سال 94، 43 میلیارد و 890 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل بهزیستی همدان در پایان گفت: خوشبختانه استان توانسته در مبحث مناسب‌سازی رتبه برتر کشور را کسب کند و در زمینه مسکن و اشتغال نیز جزء رتبه‌های خوب است به طوریکه سال گذشته 367 شغل روستایی برای مددجویان ایجاد کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی