تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

گلف‌نیوز: در‌ها برای بازگشت ایران به بازار‌های بین‌المللی در حال باز شدن است

رسانه گلف‌نیوز در گزارشی با اشاره به اینکه در‌ها برای بازگشت ایران به بازار‌های بین‌المللی در حال باز شدن است، نوشت: در میان کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس این نگرانی وجود دارد که همزمان با امضای توافقنامه بین‌المللی هسته‌ای، ایران به حمایت از برخی گروه‌ها در منطقه ادامه دهد.

کد خبر: ۱۲۴۲۵۱
۱۵:۰۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

گلف‌نیوز: در‌ها برای بازگشت ایران به بازار‌های بین‌المللی در حال باز شدن است

دیدارنیوز: گلف نیوز در تحلیلی به مذاکرات وین پرداخت و نوشت: اکنون در‌ها برای بازگشت ایران به بازار‌های بین‌المللی در حال باز شدن است و نفت این کشور در بازه زمانی شش ماهه دوباره در بازار‌های جهانی حاضر و معامله شود.

گلف‌نیوز در گزارشی نوشت: مدت‌هاست تهران غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش داده و به تدریج درصد مواد شکافت‌پذیر را با استفاد از سانتریفیوژ‌ها و سایر فناوری‌های پیچیده افزایش داده است. اما اکنون، پس از مدت‌های طولانی مذاکره درباره جزئیات بسیار فنی با مقامات بین‌المللی، ایران با ارائه اسنادی موافقت کرده است که به تحقیقات در مورد برنامه هسته‌ای‌اش کمک می‌کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: پایان این بن‌بست، عملاً راه را برای یک توافق گسترده‌تر در مورد برنامه هسته‌ای ایران هموار می‌کند و در حالی که بدون شک موانعی وجود دارد که باید برطرف شود، به نظر می‌رسد اکنون در‌ها برای بازگشت ایران به بازار‌های بین‌المللی در حال باز شدن است و نفت این کشور در بازه زمانی شش ماهه دوباره در بازار‌های جهانی حاضر و معامله شود. مطمئناً هر توافقی که به طور واقع‌بینانه تضمین کند که برنامه هسته‌ای تهران منحصراً برای اهداف صلح‌آمیز و اقتصادی استفاده شود، مورد استقبال خواهد بود.

این رسانه در ادامه نوشت: اما در میان کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس این نگرانی وجود دارد که همزمان با امضای توافقنامه بین‌المللی هسته‌ای، ایران به حمایت از برخی گروه‌ها در منطقه ادامه دهد. تعهد به یک توافق بین‌المللی یک چیز است، تعهد به تسلیحات پشتیبانی لجستیکی، فنی و بالستیک از نظامیان تحت حمایت ایران در یمن، عراق، سوریه و لبنان منجر شده، چیز دیگری است.

گلف‌نیز در این مقاله آورده است: کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس می‌خواهند قبول کنند که ایران بار دیگر با حسن نیت عمل خواهد کرد و نشان خواهد داد که می‌خواهد به عنوان عضوی از جامعه بین‌المللی مسئولانه عمل کند. تهران باید بداند که اگر واقعاً صادق باشد، همسایگان هماهنگ با ایران خواهند بود؛ چراکه مایل به پیشبرد صلح، رفاه و ثبات هستند. پایان حمایت از گروه‌های مورد اشاره نشان‌دهنده این است که اوضاع واقعاً تغییر کرده است. اکنون همه امیدوار به تغییر هستند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی