تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.

واکنش کاخ سفید به اشاره پوتین درباره زرادخانه هسته‌ای روسیه

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اشاره پوتین به زرادخانه هسته‌ای روسیه گفت: «در حال حاضر هیچ افزایش تهدیدی در این زمینه مشاهده نمی‌کنیم.»

کد خبر: ۱۲۳۱۰۳
۰۸:۴۲ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۰

واکنش کاخ سفید به اشاره پوتین درباره زرادخانه هسته‌ای روسیه

دیدارنیوز: سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود با خبرنگاران به سوالات مختلف از جمله درباره بحران اوکراین پاسخ و به اظهارات پوتین درباره زرادخانه هسته‌ای روسیه واکنش نشان داد.

به نقل از پایگاه رسمی کاخ سفید، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود با خبرنگاران به سوالات مختلف از جمله درباره بحران اوکراین پاسخ داد.

سخنگوی کاخ سفید در جریان نشست مطبوعاتی عصر پنجشنبه خود گفت که ایالات متحده آماده پذیرش پناهندگان اوکراینی است، اگرچه او انتظار دارد که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها در اروپا بمانند.

ساکی در پاسخ به سوالی درباره اشاره پوتین به زرادخانه هسته‌ای روسیه گفت: «در حال حاضر هیچ افزایش تهدیدی در این زمینه مشاهده نمی‌کنیم.»

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که بایدن چه زمانی تحریم‌های شدیدتری را علیه روسیه اعمال خواهد کرد، به خبرنگاران گفت که مجازات‌هایی که اعلام شده اند شدید بوده و تأثیرگذار هستند، اما زمان می‌برند. او گفت: «بیایید تا یک ماه دیگر صبر داشته باشیم تا ببینیم آیا تحریم‌ها کار می‌کنند یا خیر.»

خبرنگاری پرسید، اما اوکراین یک ماه فرصت ندارد، آیا آمریکا عملاً اوکراین را به روسیه واگذار می‌کند؟ ساکی چنین موضعی را رد کرد و گفت: «هیچ چیزی درباره استراتژی، رویکرد یا رهبری رئیس جمهور در جهان وجود ندارد که نشان دهد او در حال واگذاری چیزی است.»

در پایان جلسه، پس از اینکه ساکی با گذاشتن ماسک نشان داد که جلسه خبری او تمام شده است، یک خبرنگار از او پرسید که آیا ایالات متحده معتقد است روسیه در حال آماده شدن برای حمله به کشور‌های دیگر فراتر از اوکراین است؟ ساکی در این ارتباط گفت: «ما مطمئناً فکر می‌کنیم که پوتین جاه طلبی‌های بزرگ‌تری دارد.»

ساکی همچنین گفت که ایالات متحده از گزارش‌ها مبنی بر گروگان گرفتن تعدادی از کارکنان در سایت هسته‌ای چرنوبیل توسط نیرو‌های روسی خشمگین است. او خواستار آزادی فوری آن‌ها شد.

ساکی درباره اینکه چه زمانی ممکن است تحریم‌ها علیه روسیه اعمال شوند، گفت که این تحریم‌ها در حال حاضر اعمال شده اند. او گفت: «ببینید روبل کجاست.»

ساکی در مورد سوالی درباره محل اختفای زلنسکی اظهار نظر نکرد، اما گفت که مقامات دولت آمریکا همچنان با او در تماس هستند. او گفت که ایالات متحده با کشور‌های اروپایی همکاری می‌کند تا برای هجوم پناهجویان اوکراینی آماده شود، اما گفت که ایالات متحده نیز آماده استقبال از آن‌ها در اینجا است.

ساکی در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده اخطار شفاهی پوتین به دشمنان را به عنوان تهدید جنگ هسته‌ای تعبیر می‌کند، گفت که مطمئن نیست او چنین پیامی را می‌خواهد منتقل کند، اما افزود: «در حال حاضر هیچ افزایش تهدیدی در این زمینه مشاهده نمی‌کنیم.»

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی