تیتر امروز

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
در دیدار با وزیر امور خارجه ونزوئلا مطرح شد

رئیسی: ملت‌های ما در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت می‌کنند

سید ابراهیم رئیسی در حاشیه ششمین نشست مجمع سران کشور‌های صادر کننده گاز در دیدار با وزیر امورخارجه ونزوئلا گفت: کشور‌هایی مثل ونزوئلا و ایران، مهم‌تر از ذخایر نفت و گاز، مردمی دارند که تصمیم گرفته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنند و این بزرگترین سرمایه کشور‌های ما است.

کد خبر: ۱۲۲۷۴۲
۰۷:۴۴ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

رئیسی: ملت‌های ما در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت می‌کنند

دیدارنیوز: رئیس جمهور با بیان اینکه کشور‌هایی مثل ونزوئلا و ایران، مهم‌تر از ذخایر نفت و گاز، مردمی دارند که تصمیم گرفته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنند و این بزرگترین سرمایه کشور‌های ما است، اظهار داشت: ارتباط کشور‌هایی مثل ایران و ونزوئلا با یکدیگر ارتباطی راهبردی است که باید با قوت دنبال شود و توافقات میان دو کشور هر چه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در حاشیه ششمین نشست مجمع سران کشور‌های صادر کننده گاز در دیدار «فلیکس پلاسنسیا گونسالس» وزیر امورخارجه ونزوئلا با بیان اینکه یقین داریم ایستادگی و اتخاذ موضع محکم در مقابل سلطه‌طلبان و امپریالیسم حتما به پیروزی خواهد رسید، گفت: یکی از مصادیق اثبات این مدعا ونزوئلا است که با وجود فشار‌های شدید، اما با ایستادگی و به پشتوانه حمایت مردم با مقاومت و برنامه‌ریزی بر تحریم‌ها غلبه کرده و امروز شاهدیم که وضعیت در این کشور رو به بهبود است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات با ونزوئلا در زمینه‌های مختلف برنامه دارد، افزود: آمادگی داریم تا در تغییر شرایط اقتصادی ونزوئلا به نفع مردم در کنار این کشور باشیم. کشور‌های منطقه آمریکای لاتین مثال بسیار خوبی از قطعی بودن پیروزی مقاومت ملت‌ها در برابر سلطه‌طلبی قدرت‌های جهانی است.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: کشور‌هایی مثل ونزوئلا و ایران، مهم‌تر از ذخایر نفت و گاز، مردمی دارند که تصمیم گرفته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنند و این بزرگترین سرمایه کشور‌های ما است. ارتباط کشور‌های ما با یکدیگر ارتباطی راهبردی است که باید با قوت دنبال شود و توافقات میان دو کشور هر چه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ارتباط با کشور‌های منطقه آمریکای لاتین در دولت سیزدهم متفاوت و به مراتب بهتر از گذشته برای رسیدن به افق‌های جدید همکاری دنبال می‌شود.

رئیسی بهبود مستمر وضعیت اقتصادی ونزوئلا را ثمره تلاش و مقاومت مردم این کشور دانست و گفت: آمریکا تصور می‌کرد که آمریکای لاتین حیاط خلوت زیاده‌خواهی‌های او خواهد بود، اما امروز بر خلاف تصورش کشور‌های این منطقه تبدیل به یکی از بزرگترین موانع در برابر سلطه‌طلبی‌های آمریکا شده‌اند.

«فلیکس پلاسنسیا گونسالس» وزیر امورخارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کشورش با قوت در مسیر مبارزه با امپریالیسم آمریکا ایستاده است، اظهار داشت: آمریکا می‌خواهد همه کشور‌ها تابع خواسته‌های او باشند، اما ملت ونزوئلا جلوی زیاده‌خواهی‌های او ایستاده و اجازه نخواهند داد آمریکا مانع ایفا نقش رهبری ونزوئلا در آزادی‌خواهی و حق‌طلبی ملت‌های منطقه آمریکای لاتین شود.

وزیر امور خارجه ونزوئلا بر علاقمندی کشورش برای تقویت بیش از پیش روابط با ایران تاکید کرد.

در این مراسم تفاهم نامه انتقال تکنولوژی و همکاری مشترک در زمینه نفت و گاز میان ایران و ونزوئلا در حضور آیت‌الله رئیسی از سوی وزیر نفت کشورمان و وزیر امور خارجه ونزوئلا به امضا رسید.

منبع: ایسنا
برچسب ها: رئیسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
سید بزرگوار سعی کن دیپلماتیک حرف بزن با برنامه مشخص وخروجی مشخص از ظرفیتها اقتصادی مشخص حرف بزن به جای مردم خودوکشوربیگانه ایراد سخن کردن درست نیست مردم اندونزی هم مثل دیگر کشورها فقط اقتصاد خوب برایشان مهم است نه افت پول وپهن شدن تمام دارایشون
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی