تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
همزمان با آغاز سل تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

تمام حاشیه‌های حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران+ فیلم و عکس

حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حواشی همراه بود.

کد خبر: ۱۲۲۲۴
۱۳:۴۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - یک دختر دانشجو درانتهای صحبت های رییس جمهور در دانشگاه تهران با فریادهای بلند ضمن انتقاد به حضور گزینشی دانشجویان اندک حاضر در سالن سخنرانی، از عدم اختصاص تریبون به دانشجویان و ممانت از حضور ایشان در داخل سالن انتقاد کرد.

وی فریاد میزد ما این صحبت های شمارا در اخبار هم می توانستیم ببینم! ما خواهان صحبت رو در رو با شماییم. چرا دانشجویان را به سالن راه ندادند.
 
تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران نیز با در دست گرفتن پلاکاردهایی همزمان با آغاز سخنرانی رییس جمهور در تالار علامه امینی دانشگاه تهران، دست به تجمع زدند.

به گزارش رسانه ها در این تجمع اعتراض آمیز شعارهایی در نقد سیاست های دولت  سرداده شد که عبارتند از: 

صدامون رو بریدند با رای مون پز می‌دن

 روحانی بشنو صدای ملت

 واعظی استعفا استعفا 

 وزیر بی‌کفایت استعفا استعفا

دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد

 دانشگاه پادگان نیست

 رای ما را دزدیدند دارند دارن باهاش پز میدند

 صدامون رو بریدند با رایمون پز میدند

 تهران شده بازداشتگاه اوین شده دانشگاه

واکنش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به سخنرانی رئیس‌جمهور پشت درهای بسته

 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها بیانیه ای صادر کرد که صبح امروز در دانشگاه تهران قرائت شد.

متن کامل بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 «من به عنوان رئیس جمهور، در پیش‌گاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هر گونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم».

(سوگند رئیس جمهور-اصل 121 قانون اساسی)

 امروز دانشگاه در حالی برای ششمین بار در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید به استقبال آغاز سال تحصیلی می‌رود که سایه فضای امنیتی، همچنان مصونیت حیثیت، جان، حقوق، شغل و تحصیل دانشجویان و دانشگاهیان را از تعرض عاملان و آمران خارج از دانشگاه، مخدوش ساخته و استقلال علمی و عملی نهاد دانشگاه، با اعمال بورسیه‌های خارج از ضابطه، اجرای دستوری پروژه هایی همچون اسلامی‌سازی علوم انسانی و سیاست زدایی از فضای دانشجویی از آن سلب شده است.

 رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه ودر تمام زمینه ها از جمله امکان ورود به دانشگاه و حق دسترسی به وسائل اموزش عالی رایگان تا سرحد شکوفایی کشور، با تداوم و گسترش سهمیه های مختلف جنسیتی، منطقه ای، گروهی و مختص به اقشار خاص و ادامه یافتن جذب بی رویه دانشجو از طریق پردیس‌های پولی و غیرانتفاعی، به فراموشی سپرده شده است.

 خاموش کردن صدای منتقدان در فضای آموزش عالی دانشگاه را از مبدا همه تحولات به مامن دولت برای اهدافش تبدیل کرده است. 

 در فضای عمومی کشور نیز، "بهبود معیشت مردم" که از شعار های اصلی دولت کنونی در زمان انتخابات بود، گویی با بن‌بست های بسیار جدی رو به رو شده است.

 ما بر این باوریم که پی ریزی اقتصادی صحیح و عادلانه، جهت ایجاد رفاه عمومی، رفع فقر، برطرف ساختن محرومیت و صیانت بی تسامح از محیط زیست کشور، تنها از طریق شکستن همه اشکال انحصار اقتصادی، عزم سراسری برای ریشه کن کردن فساد ساختاری و شفاف و نظارت پذیر کردن گردش سرمایه ملی توسط دولت، بنابر وظیفه  محوله بر آن در قانون اساسی، میسر است.

 هم‌چنین توجه به تامین نیازهای اساسی آحاد ملت و تامین شرایط و امکانات کار برای همه، بدون ایجاد تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه های خاص یا تبدیل دولت به یک کارفرمای بزرگ، در عین جلوگیری از تبعیض در بهره برداری از منابع طبیعی و توزیع فعالیت‌های اقتصادی میان مناطق مختلف کشور، به عنوان دو جزء اصلی ضوابط حاکم بر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، در شرایط کنونی کشور، بسیار ضروری است.

 وظیفۀ نظارت بر کار هیئت وزیران نیز بر عهدۀ رئیس جمهور است. مگر قرار نبود وزارت اطلاعات، مسئولیت پذیر و به مراجع ذی صلاح، نهاد های نظارتی و مردم پاسخ‌گو باشد؟

 چطور بپذیریم که وزارت اطلاعات و سایر نهادهای موازی امنیتی، بدون هیچگونه پاسخگویی و با زیر پا گذاشتن اصول متعدد قانون اساسی در خصوص حقوق ملت، فعالین مدنی حوزه‌های گوناگون را دستگیر و روانۀ حبس و حصر می کنند و دولت هیچ مسئولیتی در این رابطه نمی‌پذیرد؟

 آقای رئیس جمهور!

به قانون اساسی، این بزرگ‌ترین میثاق ملت بازگردید و در عهدی که بر آن سوگند یاد کرده اید، استوار باشید. شما پاسدار و مسئول اجرای قانون اساسی هستید.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

۲۲ مهرماه ۱۳۹۷
 

برخی رسانه ها از تجمع امروز صبح در دانشگاه تهران روایت هایی را منتشر کردند که در پی می آید: 

 جمعی از دانشگاهیان منتقد به عملکرد دولت صبح امروز همزمان با حضور و سخنرانی حسن روحانی در دانشگاه تهران، در مقابل سالن سخنرانی رئیس‌جمهور تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی اعتراض خود را به عملکرد دولت اعلام کردند. آنها با دادن شعارهایی به عملکرد دولت مخصوصا در حوزه اقتصاد انتقاد کردند. شعار « بیکاری، گرانی؛ جواب بده روحانی» از شعارهای تجمع کنندگان است.
 
اعضای تشکل‌های اصلاح‌طلب دانشگاه تهران  هم به دلیل نداشتن تریبون و برگزاری جلسه پشت درهای بسته در مقابل محل سخنرانی رئیس‌جمهور تجمع کرده‌اند.
 
یکی از دانشجویان معترض درباره برگزاری این تجمع گفت: متاسفانه رئیس‌جمهور در یک مراسم یک‌طرفه حاضر شده بدون اینکه بخواهد صدای دانشگاهیان را بشنود.

وی افزود: روحانی می‌گوید دانشگاهیان انتقاد کند، اما کجا باید صدای دانشگاهیان را بشنود؟ روحانی می‌گوید دانشگاهیان دولت را از خود بدانند اما آیا تا کنون به مطالبات دانشگاهیان گوش داده است؟

عدم حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در مراسم سخنرانی روحانی

امروز از تشکل‌های دانشجویی یک نفر برای حضور در مراسم سخنرانی روحانی دعوت شده بودند که در هیچکدام از آنها در این مراسم به نشانه اعتراض شرکت نکردند.

گفتنی است نمایندگان تشکل‌های دانشجویی پیش از این نسبت به برگزاری مراسم انتقاد کرده بودند.

همچنین روایت دیگری از این تجمع در ادامه می آید: 

همزمان با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دانشگاه تهران، دانشجویان این دانشگاه با تجمع در مقابل تالار علامه امینی این دانشگاه که محل سخنرانی رئیس‌جمهور می‌باشد با در دست گرفتن پلاکاردهایی و سر دادن شعارهای اعتراضی مطالبات خود را بیان کردند.

در این مراسم دانشجویان معترض به دو گروه مخالف سیاست‌های دولت و موافق سیاست‌های دولت تقسیم شدند و با سر دادن شعارهایی از جمله «نه به حصر دانشگاه»، «قانون اساسی میثاق فراموش شده»، «نه به سهمیه‌ها»،«نه به بورسیه‌های غیرقانونی»، «نه به پولسازی و کالایی آموزش» و برخی شعارهای دیگر انتقادهای خود را به سیاست‌های دولت بیان کردند.
در مقابل گروهی دیگر از دانشجویان نیز با سر دادن شعارهایی نظیر «اختلاس‌ها کم بشه مشکل ما حل می‌شه»، «وزیر سرمایه دار نمی‌خواهیم»، «مسئولین مرفه مایه ننگ ملت»، «رویکرد اقتصادی غلط، افزایش فاصله طبقاتی»، «رئیس‌جمهور به جای نگاه به دشمن به دست جوانان بنگرد»، «مرفهان بی درد مایه ننگ ملت»و برخی شعارهای سیاسی و صنفی دیگر خواستار پاسخ رئیس‌جمهور شدند.
 
در این میان نیز عده‌ای دیگر از دانشجویان بی طرف با سر دادن شعارهایی خواستار توجه مسئولان آموزش عالی به مشکلات و کمبودهای آموزشی و صنفی خود بودند.

رئیس‌جمهور هم اکنون به همراه وزرای علوم و بهداشت و همچنین سایر مسئولان و مدیران آموزش عالی جهت آغاز رسمی سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امروز در دانشگاه تهران حضور دارد.
 
 مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها صبح امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور در حالی در تالار شهید امینی دانشگاه تهران برگزار شد که نمایندگان تعدادی از تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه در این مراسم شرکت نکردند.

بر اساس این گزارش، تشکل‌های دانشجویی که به سهمیه بندی مجوز ورود به این مراسم اعتراض داشتند، اختصاص یافتن یک سهمیه برای تشکل‌های متبوع خود را توهین به دانشجویان این دانشگاه اعلام کردند.

این مراسم در حالی با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران در حال برگزاری است که عده‌ای از طرفداران روحانی در تشکل دانشجویی اصلاح‌طلب این دانشگاه با برگزاری تجمعی، علیه عملکرد رئیس جمهور شعار می‌دهند.

این تجمع غیرقانونی مقابل تالار شهید امینی دانشگاه تهران برگزار شده و دانشجویان عضو تشکل حامی روحانی، با سر دادن شعارهایی نسبت به ناکارآمدی دولت و برخی وزرا، عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی، امنیتی شدن فضای دانشگاه و. . . اعتراض کردند.

این دانشجویان با سر دادن شعارهایی نظیر "صدامون رو بریدند با رأی‌مون پز می‌دن"، "روحانی بشنو صدای ملت"، "واعظی، استعفا  استعفا" و "وزیر بی‌کفایت استعفا استعفا" نسبت به عملکرد دولت دوازدهم اعتراض کردند.

 این دانشجویان که حدود 60 نفر هستند، هم‌اکنون با راهپیمایی در صحن دانشگاه، مقابل دانشکده حقوق و علوم سیاسی تجمع کرده‌اند.
 
تمام حاشیه‌های حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران
 
تمام حاشیه‌های حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران
 
تمام حاشیه‌های حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران
 
تمام حاشیه‌های حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران
 
تمام حاشیه‌های حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران
 
تمام حاشیه‌های حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران
 
تمام حاشیه‌های حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران
 
تمام حاشیه‌های حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران
 
تمام حاشیه‌های حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران
 
تمام حاشیه‌های حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران
منبع: جماران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
Abbas
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
1
1
سخنان امروز آقای روحانی تکرار مکررات موفقیت های واهی دولت در عرصه داخلی وخارجی بود.
اینکه ایشان می فرمایند (روزانه در جریان قیمت کالا ها هستند و از اوضاع نابسامان مردم باخبرند) تنها این موضوع را به ذهن متبادر میکند که دولت ایشان از حل وفصل فعلا امور اقتصادی به جد ناتوان می باشد.
جناب روحانی! افزایش قیمتها تا بعضا ۳۰۰% از فاجعه هم گذشته. چه می خواهید بکنید؟!
احمد.ج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
کاش صداهای ما شنیده بشه و الا با این اعتراضا خودمونو مترسگ سر جالیز کردیم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
واقعا روحانی تا کی واقعا تا کی میخواد فقط حرف بزنه؟
برادر من! اگه نمی تونی یا به قول خودت اگه نمیذارنت، استعفا بده و الا اینجوری از چشم میفتی
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی