تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

چین: آمریکا در حال غارت افغانستان است

«هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین فرمان اجرایی بایدن برای مصادره نیمی از دارایی‌های افغانستان به نفع خانواده‌های کشته‌شدگان ۱۱ سپتامبر را غارت آشکار مردم افغانستان خواند.

کد خبر: ۱۲۱۹۵۰
۱۱:۴۲ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

چین: آمریکا در حال غارت افغانستان است

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به فرمان بایدن برای مصادره داریی‌های افغانستان این اقدام را غارت آشکار مردم افغانستان دانست.

«هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به فرمان اجرایی بایدن برای مصادره نیمی از دارایی‌های افغانستان به نفع خانواده‌های کشته‌شدگان ۱۱ سپتامبر را غارت آشکار مردم افغانستان خواند.

چونینگ در توئیتی نوشت: ثروتمندترین کشور جهان بطور آشکار در حال غارت فقیرترین است! به هر بهانه‌ای که باشد، ثروت مردم افغانستان باید در اختیار خودشان باشد و آن را کنترل کنند، به ویژه در زمانی که بسیار به آن نیاز دارند.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین چندی قبل در یک نشست خبری با ابراز همدردی با مردم افغانستان به دلیل بحران جاری این کشور تصریح کرد: اگرچه نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج شده‌اند، اما پیامد‌های اشغال نظامی ۲۰ ساله با شدت فزاینده باقی مانده است.

وی با مسئول دانستن آمریکا به عنوان «مقصر» بحران افغانستان اظهار داشت که نه تنها آمریکا به طور غیرمسئولانه‌ای از افغانستان خارج شد، بلکه برای بدتر کردن اوضاع اقتصادی و معیشت مردم افغانستان نیز تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را علیه این کشور اعمال کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه چین، وبین افزود: ما از آمریکا می‌خواهیم که با اشتباهات خود مستقیماً مقابله کرده و به آن‌ها فکر کند، مسئولیت‌های بین‌المللی خود را برعهده بگیرد، دارایی‌های افغانستان را آزاد کند و تحریم‌های یک‌جانبه را در اسرع وقت لغو کند و تلاش کند تا به جای پاشیدن نمک به زخم مردم افغانستان آسیب‌هایی را که به آن‌ها وارد کرده است را جبران کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی