تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

پمپئو: بازگشت به «برجام» فاجعه‌بار است

مایک پمپئو وزیر امور خارجه دولت ترامپ و یکی از معماران سیاست فشار حداکثری در مورد بازگشت دولت بایدن به برجام گفت: واقعاً یک فاجعه خواهد بود، فاجعه بار است که بخواهیم به توافقی برگردیم که باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال ۲۰۱۵ آن را امضا کرد.

کد خبر: ۱۲۰۳۳۵
۰۹:۲۷ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

برجام

دیدارنیوز: وزیر امورخارجه پیشین آمریکا بازگشت واشنگتن به برجام را فاجعه بار توصیف کرد.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در گفتگو با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به سوالی درباره کناره گیری سه عضو تیم مذاکره کننده آمریکا که به طور غیرمستقیم در گفتگو‌های برجامی در وین حضور دارد، اظهار داشت: من دلیل جدا شدن این افراد را نمی‌دانم، اما امیدوارم دلیل این کار آن‌ها عدم تحمل مماشات باشد؛ همان طور که من نیز نمی‌توانم این مماشات را تحمل کنم، اما به نظر می‌آید که اکنون قصد داریم این کار را انجام دهیم.

پمپئو که به نظر می‌رسد از مذاکرات بر سر احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار خشمگین و ناراضی است، مدعی شد: قرار است میلیادر‌ها دلار به ایران بدهیم، پولی که علیه دوستان و متحدان ما در خاورمیانه، کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) و اسرائیل هزینه می‌شود و در نهایت آمریکا را به خطر می‌اندازد.

پمپئو  گفت: واقعاً یک فاجعه خواهد بود، فاجعه بار است که بخواهیم به توافقی برگردیم که باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال ۲۰۱۵ آن را امضا کرد.

وزیر امورخارجه دولت دونالد ترامپ در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه "مخالفان توافق هسته‌ای با ایران از تیم مذاکره کننده آمریکا جدا شده اند و این خبر خوبی برای واشنگتن نیست، زیرا نمی‌توان جلوی هسته‌ای شدن ایران را گرفت، مدعی شد: این، خبر خوبی نیست. ظاهراً این دولت (بایدن) به جای درک این حقیقت که ایران با منابع مالی زیاد کشور بسیار خطرناکی است، در حال گام برداشتن در مسیر احیای توافقی شکست خورده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا که همواره از مخالفان برجام بود در سال ٢٠١٨ با نقض تعهدات واشنگتن دیل این توافق به طور یکجانبه از آن کناره گیری کرد و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: پمپئو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی