تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

ملاقات مجازی سران آمریکا و ژاپن

دیدار جو بایدن و فومیو کیشیدا به طور مجازی انجام خواهد شد و اقتصاد، مسائل امنیتی، تغییرات اقلیمی و دیگر مسائل دوجانبه از مباحث مورد گفتگو میان طرفین خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۹۱۱۰
۰۹:۳۵ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

بایدن

دیدارنیوز: مسائل امنیتی در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک ازجمله مباحثی است که در دیدار مجازی سران آمریکا و ژاپن که برای روز جمعه تدارک دیده شده است، مطرح خواهد شد.

به نقل از رویترز، کاخ سفید از قرار دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن برای روز جمعه خبر داد.

به ادعای کاخ سفید، این دیدار اهمیت استحکام اتحاد واشنگتن-توکیو را نشان می‌دهد که مبنای صلح، امنیت و ثبات در منطقه ایندوپاسیفیک و سراسر جهان است.

ژاپن به ویژه تحت نخست وزیری فومیو کیشیدا، در اتحاد با آمریکا مواضع سخت‌گیرانه‌تری را در قبال ملاحظات پکن در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک اتخاذ کرده است. این در حالی است که طی سال‌های اخیر، سیاست کلی حزب حاکم لیبرال دموکرات نیز چنین بوده تا آنجا که چندی پیش، وزارت دفاع ژاپن در گزارش سالانه خود، برای نخستین بار امنیت خود را به امنیت تایوان گره زد که اعاده حق مالکیت آن از جمله خطوط قرمز چین است.

همچنین انتظار می‌رود در نشست پیش رو، طرفین درباره تشدید آزمایش‌های موشکی کره شمالی نیز گفتگو کنند. پیونگ یانگ ظرف کمتر از دو هفته گذشته، چهار آزمایش موشکی انجام داده است.

منبع: مهر
برچسب ها: آمریکا ژاپن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی