تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

مخالفان واکسیناسیون اجباری: روی اعصاب ماکرون راه می‌رویم!

معترضان به واکسیناسیون اجباری در کشور فرانسه قصد ندارند مقابل قوانین دولت ماکرون کوتاه بیایند و همچنان به محدودیت‌های اعمال شده اعتراض خواهند کرد.

کد خبر: ۱۱۸۲۸۳
۱۱:۱۱ - ۱۹ دی ۱۴۰۰

واکسیناسیون اجباری

دیدارنیوز: چند روز پس از آنکه رئیس جمهوری فرانسه گفت قصد دارد "روی اعصاب واکسینه‌نشده‌ها" راه برود، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سراسر فرانسه علیه آنچه آن را برنامه‌ای برای محدود کردن بیش از پیش واکسینه‌نشده‌ها خواندند، اعتراض کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴، افراد حاضر در این تظاهرات، چهار برابر تعداد معترضان تظاهرات ۱۸ دسامبر سال گذشته میلادی بود که در آن ۲۵ هزار تن شرکت کردند.

معترضان، مخالفت خود با پیش‌نویس قانونی را ابراز کردند که غذا خوردن در رستوران، استفاده از قطار‌های بین شهری و یا حضور در رویداد‌های فرهنگی را منوط به ارائه مدرک واکسیناسیون کامل می‌داند.

در روز پنجشنبه، مجمع ملی فرانسه این لایحه جنجالی را در نخستین جلسه بررسی آن، تصویب کرد. دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهروی فرانسه گفته است که انتظار دارد این مقررات جدید تا ۱۵ ژانویه لازم‌الاجرا شوند؛ اما ممکن است قانون‌گذاران در مجلس سنا این روند را به تاخیر بیاندازند.

ماکرون در هفته گذشته گفت که قصد دارد زندگی افراد واکسینه‌نشده را آنقدر پیچیده و دشوار کند که آن‌ها مجبور به تزریق واکسن بشوند. وی افزود، واکسینه‌نشده‌ها بی‌مسئولیت بوده و لیاقت عنوان "شهروندی" نیستند.

اما در مقابل، معترضان در پاریس تظاهرات کرده و خطاب به ماکرون فریاد زدند: این ما هستیم که روی اعصابت راه خواهیم رفت.

بعضی از آن‌ها هم پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته بودند "نه به گذرنامه واکسن". این عبارت به تلاش ماکرون برای تصویب قانونی است که ورود به کافه، بار یا موزه را نیازمند ارائه کارت واکسن می‌کند.

مقامات وزارت کشور فرانسه گفتند که ۱۰۵ هزار و ۲۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت کردند که ۱۸ هزار تن از آنان در پاریس حضور داشتند. به گزارش پلیس پاریس، ۱۰ تن از تظاهرات‌کنندگان بازداشت شده و سه افسر پلیس متحمل جراحات سطحی شدند.

هم چنین به گزارش وزارت کشور فرانسه، در دیگر نقاط این کشور نیز ۲۴ تن بازداشت و هفت افسر پلیس دچار جراحات سطحی شدند.

در میان فشار‌های فزاینده‌ای که به بیمارستان‌های فرانسه وارد شده است، این کشور در روز شنبه ۳۰۳ هزار و ۶۶۹ مورد جدید ابتلا به کرونا را به ثبت رساند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فرانسه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی