تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره امیکرون

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد نباید سویه امیکرون را ملایم توصیف کرد. این سازمان گفته است شمار جهانی موارد ابتلا هفته پیش ۷۱ درصد افزایش یافت، اما در قاره آمریکا میزان افزایش ۱۰۰ درصدی بوده است.

کد خبر: ۱۱۸۱۰۲
۰۹:۴۴ - ۱۷ دی ۱۴۰۰

سازمان جهانی بهداشت

دیدارنیوز: سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است که نباید سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون را ملایم توصیف کرد، چون به گفته این سازمان درحال گرفتن جان مردم در اطراف جهان است.

مطالعات اخیر حاکیست که امیکرون کمتر از سویه‌های قبلی کووید به بروز علائم خیلی جدی منجر می‌شود با این حال تدروس آدهانوم گبریاسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفته است که شیوع بی سابقه امیکرون، نظام‌های بهداشتی را زیر فشار شدیدی قرار داده است.

این سازمان گفته است شمار جهانی موارد ابتلا هفته پیش ۷۱ درصد افزایش یافت، اما در قاره آمریکا میزان افزایش ۱۰۰ درصدی بوده است.

این سازمان همچنین اعلام کرد: در میان موارد شدید بیماری، ۹۰ درصد مربوط به کسانی است که واکسینه نشده اند.

تدروس در یک کنفرانس خبری گفت: درحالی که به نظر می‌رسد امیکرون به شدت دلتا نباشد - به خصوص در میان واکسینه شده‌ها -، اما نباید آن را ملایم طبقه بندی کرد. امیکرون هم مثل سویه‌های قبلی مردم را روانه بیمارستان می‌کند و جان آن‌ها را می‌گیرد. در واقع سونامی ابتلا چنان عظیم و سریع است که کمر نظام‌های بهداشتی در اطراف جهان را خم کرده است.

به گزارش بی بی سی، همچنین تدروس در تازه‌ترین اظهارات خود بار دیگر خواستار توزیع گسترده‌تر واکسن در کشور‌های فقیرتر جهان شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: امیکرون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی