تیتر امروز

توافق نشود جنگ حتمی است/ مدیرکل آژانس انرژی اتمی در تهران/ عراقچی حامل پیام آیت‌الله خامنه‌ای برای پوتین
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

توافق نشود جنگ حتمی است/ مدیرکل آژانس انرژی اتمی در تهران/ عراقچی حامل پیام آیت‌الله خامنه‌ای برای پوتین

این هشتاد و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
اکبرنژاد: گرفتاری از جایی شروع شد که دولت‌ها در چشم ما از ملت بزرگتر شدند/مقاومت مدنی یعنی بخش کثیری از جامعه پاسخ‌های مشترک به حاکمیت بدهند
در سی‌وسومین برنامه دیدار اندیشه مطرح شد:

اکبرنژاد: گرفتاری از جایی شروع شد که دولت‌ها در چشم ما از ملت بزرگتر شدند/مقاومت مدنی یعنی بخش کثیری از جامعه پاسخ‌های مشترک به حاکمیت بدهند

در سی‌وسومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبر نژاد مجتهد و مدرس حوزه در خصوص "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی گفت‌و‌گو کردیم.
مهدی مطهرنیا: آینده پر از عدم قطعیت است/ هنوز سر کودتای ۲۸ مرداد دعواست/هر مقطعی از تاریخ گفتمان خودش را دارد
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد:

مهدی مطهرنیا: آینده پر از عدم قطعیت است/ هنوز سر کودتای ۲۸ مرداد دعواست/هر مقطعی از تاریخ گفتمان خودش را دارد

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ، انسیه پولادزاده پژوهشگر مطالعات ارتباطی و محمدرضا وفائی، پژوهشگر علوم اعصاب فرهنگی...

اجرای طرح رتبه بندی معلمان در انتظار تامین منابع مالی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش بزرگ رتبه بندی معلمان در کشور این است که در بودجه ۱۴۰۰ منابع مالی کافی برای آن پیش بینی نشده ولذا برای انجام و اجرای آن نیازمند تامین منابع مالی و اعتبار لازم هستیم.

کد خبر: ۱۱۲۲۲۰
۱۰:۲۸ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

اجرای طرح رتبه بندی معلمان در انتظار تامین منابع مالی است

دیدارنیوز ـ علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در یاسوج در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: البته مجلس تامین منابع برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: گرچه روز گذشته برخی از موارد آن در مجلس مطرح و به تصویب نمایندگان رسید، ولی چالش بزرگ اجرای طرح تامین مالی پیش روی آن هست که باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

کاظمی ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش آمادگی کامل برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان وجود دارد و کار‌های نهایی آن برای آیین نامه انجام شده است.

وی عنوان کرد: مجلس با سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری استخدامی کشور در حال رایزنی است که تعارضات موجود و معضلات این طرح رفع شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امید است تا پیش از پایان سال شاهد اجرای طرح رتبه بندی معلمان باشیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست روز چهارشنبه هفته جاری بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان سطوح و جایگاه پنج‌گانه تعیین شده برای رتبه‌بندی را مشخص کردند. همچنین مواد باقیمانده لایحه برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داده شد.

در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۱۷ رای موافق ماده سه این لایحه را بر اساس پیشنهاد اصلاحی حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان تصویب کردند.

بر اساس این ماده، معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه‌های پنج گانه آموزش‌یارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادمعلم قرار می‌گیرند. شرایط کسب، ارتقا، توقف و تنزل در آیین نامه رتبه‌بندی معلمان تعیین می‌شود.

در ماده سه این لایحه که با رای نمایندگان اصلاح شد، معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه‌های پنج گانه به ترتیب معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم تعریف شده بودند.

در تبصره یک ماده ۳ آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون لایحه رتبه‌بندی معلمان را بر اساس قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

نمایندگان تاکنون با تصویب مواد یک و دو این لایحه شرایط ارزشیابی برای رتبه‌بندی معلمان را تعیین کردند که در آن شایستگی، صلاحیت معلمی، شایستگی عمومی، شایستگی تخصصی و شایستگی حرفه‌ای تعیین شده و تجربه، نظام رتبه بندی و رتبه نیز تعریف شده است.

با اصلاح ماده سه این لایحه، محمد باقر قالیباف که ریاست جلسه را بر عهده داشت، مواد چهار به بعد لایحه را برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داد.

ارسال نظرات
امروز جمعه ۲۹ فروردين
امروز جمعه ۲۹ فروردين
امروز جمعه ۲۹ فروردين
امروز جمعه ۲۹ فروردين