تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

فدراسیون فوتبال قرارداد VAR را با شرکت یک دلاری بست!

شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال که قرار است در پروژه‌ای با ظرفیت ۷ الی ۸ میلیون دلار با فدراسیون همکاری کند، در هنگ کنگ با سرمایه یک دلار هنگ کنگ به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۱۱۱۶۱۹
۱۱:۱۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

فدراسیون فوتبال قرارداد VAR را با شرکت یک دلاری بست!

دیدارنیوز - فدراسیون فوتبال که در فراخوان عمومی مناقصه اش اعلام کرده بود شرکت‌های ایرانی خواهان همکاری با فدراسیون باید حداقل دارای ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثبتی باشند، قرارداد VAR را با شرکتی بست که سرمایه ثبتی اش در هنگ کنگ ۱۳ سنت است، ۱۳ سنت معادل یک دلار هنگ کنگ!

اگر تصور کرده اید فاجعه VAR در همین حد است که دستگاهی شبیه ست تاپ باکس وارد ایران شده و نامش را VAR گذاشته اند، سخت در اشتباه هستید، فاجعه اصلی جای دیگری است؛ فدراسیون برای انجام یک پروژه چند میلیون دلاری با یک شرکت هنگ کنگی به توافق رسیده که با سرمایه یک دلار هنگ کنگ برابر با ۱۳ سنت دلار امریکا به ثبت رسیده است.

پیگیری پرونده توافق فدراسیون فوتبال با شرکت هنگ کنگی SIMPLYLIVE حقایق تکان دهنده‌ای را افشا می‌کند. شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال که قرار است در پروژه‌ای با ظرفیت ۷ الی ۸ میلیون دلار (تجهیز تمام ورزشگاه‌های بزرگ تیم‌های لیگ برتری ایران و راه اندازی چند سیستم کمک داور ویدیویی سیار برای استفاده در ورزشگاه‌های کوچک تر) با فدراسیون همکاری کند، در هنگ کنگ با سرمایه یک دلار هنگ کنگ به ثبت رسیده است. یک دلار هنگ کنگ برابر است با ۱۳ سنت و این چیزی جز شوخی نیست.

یعنی اگر روزی شرکت هنگ کنگی به هر دلیل، به تعهدات خود عمل نکرد، فدراسیون می‌تواند خسارت چند میلیون دلاری خود را از روی همین ۱۳ سنت دارایی شرکت هنگ کنگی بردارد

خنده دار این جاست که فدراسیون فوتبال در فراخوان عمومی خود از شرکت‌های ایرانی مایل به همکاری با فدراسیون خواسته بود حتما و حتما باید مدارکی را ارائه کنند که نشان بدهد آن‌ها حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثبتی دارند، اما در نهایت وقتی ترک تشریفات گرفت، سراغ شرکتی رفت که با سرمایه ۱۳ سنت از یک دلار امریکا برابر با یک دلار هنگ کنگ در این کشور آسیایی ثبت شده است.

شرکتی که خارج از سیستم قضایی ایران فعالیت می‌کند و اگر به هر دلیل کار ایران را زمین بگذارد، فدراسیون قادر نیست خسارتی از آن بگیرد.  

طبق اسناد به دست آمده از سایت دولتی هنگ کنگ، این شرکت فقط با پرداخت ۱۳ سنت امریکا معادل یک دلار هنگ کنگ و به عبارتی سه هزار و پانصد و هفتاد تومان است. حالا راحت‌تر می‌توان دلیل ثبت شرکت در هنگ کنگ را فهمید.

طبق قانون تجارت بین الملل هر گاه یک شخص حقوقی (شرکت) تعهد به فروش محصول یا ارائه خدمات داشته باشد، اما به هر دلیل موفق به انجام تعهد خود نشود، یکی از راه‌های جبران خسارت، علاوه بر املاک و اموالی که به نام شرکت و نه به نام مدیران آن باشد، سرمایه ثبتی آن شرکت است. حالا فدراسیون چگونه می‌خواهد خسارت قرارداد ۴۸ هزار یورویی که برای اجاره بسته و قرارداد چند میلیون یورویی که قرار است برای تجهیز ورزشگاه‌ها ببندد را با این یک دلار هنگ کنگ یا همان ۱۳ سنت که می‌شود سه هزار و پانصد و هفتاد تومان به پول ایران تضمین کند؟

این اسناد که در انتهای مطلب می‌بینید از سایت دولتی هنگ کنگ تهیه شده و به صراحت نشان می‌دهد سرمایه ثبتی شرکتی که فدراسیون فوتبال با آن توافق کرده تنها یک دلار هنگ کنگ است.

فدراسیون فوتبال قرارداد VAR را با شرکت یک دلاری بست!

 

فدراسیون فوتبال قرارداد VAR را با شرکت یک دلاری بست!

منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشنناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
0
0
ـوقتی فدراسیونش با لابی گری انتخاب شه رئیس روسای بی کیفیت باشن شرکتشون هم یک دلاری هم میشه اینا روزای خوب فوتبال ایرانه اقایونی که منافع ملتو فدای امیال شخصی کردین کلاتونو بزارین بالاتر....
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی