تیتر امروز

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»
در مناظره دیدار اقتصادی مطرح شد:

«ال‌پی‌جی؛ فرصت یا تهدید؟ دو روایت متضاد از یک تصمیم ملی»

در مناظره جدید دیدار اقتصادی، مجید شفیع‌پور، مدرس دانشگاه تهران و منتقد ورود LPG به سبد سوخت، و احمدرضا غلامی، نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاز مایع ایران به عنوان موافق و حمید یزدانیان به...
ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود
گفت و گوی دیدار با یک کارشناس حوزه آب:

ستاره حجتی: ۱۵ سال است که زنگ خطر در حوزه آب به صدا درآمده، اما کسی نشنید/ مدیریت بحران آب هزینه اقتصادی اجتماعی دارد/ خودکفایی کشاورزی برای ایران اشتباه بود

شرایط بحرانی آب در کشور دیدارنیوز را برآن داشت تا در سلسله گفت و گوهایی این موضوع مهم را به بحث و بررسی بنشینیم و راهکارهای متخصصان و کارشناسان را مطرح کنیم.
مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند
گفت‌وگوی دیدار در سومین ویژه برنامه «میدان پاستور» با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: با وجود پژوهشکده شورای نگهبان، سازمان برنامه را تعطیل کنید!/ ما انقلاب کردیم عقلانیت حاکم شود نه رانت خواری/ تندرو‌ها بحران می‌سازند، بحران را مدیریت می‌کنند/ شریعتمداری در ویلای دماوند می‌نشیند، مردم هزینه‌اش را می‌دهند

در سومین برنامه از سری برنامه «میدان پاستور» مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه مهمان ما بود. او معتقد است: متخصصان و صاحب نظران هر حرفی می‌زنند تندرو‌ها واکنش نشان می‌دهند، به دلیل اینکه...

سهم ۱۸درصدی زیر ۱۸ساله‌ها از مرگ‌ومیر و مصدومین تصادفات

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص رانندگی نوجوانان قبل از گرفتن گواهینامه توضیح داد. طبق اعلام این مرکز، ۱۸ درصد از مرگ‌ومیر و مصدومین تصادفات به گروه سنی زیر ۱۸ سال تعلق دارد.

کد خبر: ۱۰۹۲۶۳
۱۲:۰۱ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

تصادفات و سهم زیر ۱۸ساله‌ها

دیدارنیوز ـ جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خیلی وقت‌ها شاهد آن هستیم که نوجوانان بدون داشتن گواهینامه مربوطه اقدام به رانندگی با وسایط نقلیه می‌نمایند و متاسفانه این اتفاق زیاد روی می‌دهد.

وی ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۱۸ درصد از مصدومین و متوفیان رانندگی به افراد زیر ۱۸ سال اختصاص دارد پس این آمار نشان می‌دهد که متاسفانه این اتفاق روی می‌دهد.

جوانبخت گفت: وقتی راننده‌ای به عنوان راننده مقصر در تصادف شناخته می‌شود بیمه‌ها صرف نظر از شرایطی که وجود دارد موظف به پرداخت خسارت می‌باشند، اما وقتی که راننده مقصر گواهینامه لازم را ندارد و در واقع فاقد گواهینامه هست بخاطر اینکه ضرر و زیان فرد مقابل بیمه آنرا جبران می‌نماید و قانون حمایت لازم را انجام می‌دهد، اما واقعیت این است که در اصطلاح فنی که وجود دارد بیمه آن را ریکاوری می‌کند یعنی کل آن هزین را از والدین و یا از آن فرد دریافت می‌نماید و ضرر و زیان طیادی را می‌بایست پرداخت کند.

وی افزود: حال حساب کنید که آن تصادف فوتی و یا جرحی باشد و اگر بحث پرداخت دیه مطرح باشد بحث پرداخت دیه بسیار سنگین می‌باشد که خواهشی که از والدین گرامی داریم این است که خیلی با دقت و احساس مسولیت بیشتری مدیریت نمایند و فرزندان خود راقانون مدار وقانون پذیر تربیت نمایند.

وی اشاره کرد: والدین در مقابل این خواسته که سوییچ خودرو را به فرزند بدهند و برای یک تفریح کوتاه و دقایق کم فرزندان را در جایگاه راننده و راکب موتور سیکلت قرار دهند اجازه این کار را ندهند و این اتفاق را هرگز رقم نزنند چرا که ما واقعا شاهد ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری هم بصورت مادی و معنوی هستیم.

جوانبخت بیان داشت: مدل تصادفات نوجوانان با بزرگرت‌ها بسیار متفاوت است و نوجوانان بخاطر درک ضعیف از خطر و شرایط را نمی‌توانند مدیریت کنند و اکثر نوجوانان ما آموزش‌های لازم و کافی را ندیده اند در هنگام مواجه شدن با خطر نمی‌توانند تصمیم درست را بگیرند و در اصطلاح، آن فرار از تصادف را نمی‌توانند انجام داده و بصورت غلط اینکار را انجام می‌دهند و تصادفات آن‌ها خیلی با شدت اتفاق می‌افتد.

منبع: میزان
ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد
امروز دوشنبه ۱۳ مرداد