تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

آلودگی ها در واکسن آمریکایی مدرنا در ژاپن

داستان دنباله دار آلودگی واکسن های کرونای آمریکایی مدرنا در ژاپن؛ این بار در اوکیناوا و گونما...

کد خبر: ۱۰۶۹۰۷
۲۳:۱۱ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰

 

دیدار نیوز - رادیو ژاپنی برون مرزی 

 

داستان دنباله دار آلودگی واکسن های کرونای آمریکایی مدرنا در ژاپن؛ این بار در اوکیناوا و گونما؛

 

 

در پی مشاهده آلودگی ها در واکسن مدرنا در پنج استان ایباراکی، سایتاما، توکیو، گیفو و آیچی ، وزارت بهداشت ژاپن این بار از کشف آلودگی در محموله های واکسن مدرنا در اوکیناوا و گونما خبر داده است.

 

شنبه در ژاپن دو مرد بین 30 تا 40 ساله به فاصله چند روز پس از تزریق دوز دوم واکسن آمریکائی مدرنا فوت کردند.

 

اخیرا شرکت داروسازی تاکدا توزیع کننده واکسن مدرنا در ژاپن, گزارش هایی از وجود آلودگی ناشی از وجود ذرات فلز دراین واکسن دریافت کرد. به دنبال آن وزارت بهداشت ژاپن، استفاده از یک میلیون و 630 هزار دوز از واکسن آمریکائی مدرنا را که به سراسر کشور ارسال شده بود متوقف کرد.

 

رسانه های ژاپن گزارش داده اند گزارش داد،در افراد واکسینه شده با واکسن مدرنا در بیمارستان مرکزی نیروهای ارتش دفاع از خود ژاپن،بروز عوارض مشاهده شده است.

 

چهل هزار نفر از افرادی که در این مرکز واکسن کرونای مدرنا را دریافت کرده اند تحت بررسی قرار گرفتند. بر اساس نتایج این پژوهش،از هر ۱۸ نفر،در یک نفر پس از تزریق این واکسن قرمز شدگی بازو و خارش دیده می‌شود.

 

سوگا یوشیهیده نخست وزیرژاپن به مردم اطمینان داده است سلامتی آنها بر هر چیزی مقدّم است.

 

اظهارت سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن:

 

 «توقف تزریق واکسن های مدرنا تاثیر چندانی بر برنامه واکسیناسیون نخواهد داشت، من به وزارت بهداشت دستور داده ام که ایمنی(سلامت) اولویت اصلی است.»

 

 

 

مدرنا اذعان کرده که از طرف ژاپن اخطاری در مورد وجود نوعی آلودگی در ویال‌های واکسن تولید شده خود دریافت کرده و در این مورد درحال تحقیقات است.

 

 

 

مدرنا گفته ممکن است آلودگی ناشی از یکی خطوط تولیدی باشد. 

 

شرکت تاکدا می گوید دوزهای مورد نظر در اسپانیا و همگی در یک بازه زمانی تولید شده اند.

 

آلودگی ها در واکسن آمریکایی مدرنا در ژاپن

 

این اولین بار نیست که تزریق واکسن های آمریکایی کرونا متوقف می شود.

 

سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد بروز یک عارضه بسیار نادر ولی بالقوه خطرناک واکسن های تولید این کشور ،جانسون اند جانسون ، فایزر و مدرنا هشدار داده است .براساس این گزارش در افرادی که از این واکسنها در امریکا دریافت کرده اند نشانه هایی از بروز عارضه عصبی موسوم به "گیلن-باره" که موجب ضعف و گاه فلج شدن عضلات بدن می شود گزارش شده است .

 

درآمریکا، فنلاند،هلند ، اسپانیا و نروژنیز گزارشهای زیادی در مورد عوارض استفاده از واکسنهای آمریکایی مدرنا و فایزر منتشرشده است .

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی