تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

بلومبرگ: روسیه به حفتر برای حمایت از سیف الاسلام قذافی در انتخابات لیبی فشار می‌آورد

یک رسانه آمریکایی از فشار آمریکا بر رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" برای حمایت از سیف الاسلام قذافی در انتخابات این کشور پرده برداشت.

کد خبر: ۱۰۴۹۵۵
۱۴:۵۶ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

لیبی سیف الاسلام قذافی

دیدارنیوز - بلومبرگ به نقل از سه منبع مطلع در مسکو فاش کرد که روسیه خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" را تحت فشار قرار داده است تا از سیف الاسلام قذافی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی حمایت کند.
این منابع گفتند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تلاش است تا سیف الاسلام قذافی را به جبهه سیاسی در لیبی بکشاند و با این اقدام آمریکا، اروپا و افزایش قدرت منطقه‌ای ترکیه را به چالش بکشاند و انتظار می‌رود این طرح با حمایت مصر مواجه شود.

بلومبرگ به نقل از سه منبع دیگر در شرق لیبی که به دلیل حساسیت صحنه سیاسی در این کشور نخواستند نامشان فاش شود؛ گزارش داد که خلیفه حفتر نیز درصدد رقابت برای تصدی پست ریاست جمهوری لیبی است.
این شبکه به نقل از دو منبع نزدیک به پوتین تاکید کرد: لیبی برای پوتین، که از نحوه کشته شدن قذافی وحشت زده بود، یک مسئله بسیار شخصی است و او در قبال سیف الاسلام احساس مسئولیت می‌کند.

بلومبرگ در ادامه نوشت که در صورت موفقیت آمیزبودن "حیله" کرملین، بازگرداندن حکومت قذافی به لیبی "جسورانه‌ترین" اقدام پوتین تا کنون خواهد بود. روسیه از حمایت مصر از طرح خود اطمینان دارد و به طور ضمنی توسط ایتالیا نیز پذیرفته شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی