تیتر امروز

صادق زیباکلام: تندروها به سرمایه‌گذاران گفتند گول لبخند روحانی و ظریف را نخورید/ برجام قبل از خروج ترامپ مرده بود/ می‌شد زودتر مذاکره کرد اما ...
گفت‌وگوی دیدار در برنامه ایرانشهر با یک تحلیلگر مسایل سیاسی

صادق زیباکلام: تندروها به سرمایه‌گذاران گفتند گول لبخند روحانی و ظریف را نخورید/ برجام قبل از خروج ترامپ مرده بود/ می‌شد زودتر مذاکره کرد اما ...

دیدارنیوز در روزی که سومین دور از مذاکرات تهران و واشنگتن در شهر مسقط برگزار شد، میزبان صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی در برنامه ایرانشهر بود.
بهرام امیر احمدیان: ما تجربیات کارسازی از گفت‌و‌گو نداریم/سیامک کاکایی: نوروز، جوهره و مایه گفتمان ملی در ایران است به دیپلماسی نوروز بیندیشیم!
در اولین نشست «صلح و وحدت ملی در ایران» مطرح شد:

بهرام امیر احمدیان: ما تجربیات کارسازی از گفت‌و‌گو نداریم/سیامک کاکایی: نوروز، جوهره و مایه گفتمان ملی در ایران است به دیپلماسی نوروز بیندیشیم!

گروه صلح و وحدت ملی انجمن مطالعات صلح ایران، عصر چهارشنبه، سوم اردیبهشت ماه، اولین نشست خود را با موضوع «صلح و وحدت ملی در ایران» با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی در سالن حافظِ خانه اندیشمندان...
فوتی‌های انفجار بندر شهید رجایی به ۴۰ نفر رسید/ ابراز همدردی علی‌اف با ایران
حادثه تلخ و دردناک در جنوب کشور (بروزرسانی می‌شود)

فوتی‌های انفجار بندر شهید رجایی به ۴۰ نفر رسید/ ابراز همدردی علی‌اف با ایران

در حادثه انفجار روز (شنبه) در بندر شهید رجایی بندرعباس در هرمزگان، متاسفانه طبق آمار‌ها تا ساعت ۱۶:۰۰ امروز یکشنبه، ۲۸ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۲۴۲ نفر مصدوم شدند.

واکنش عجیب محیط‌زیست به انتقاد‌ها درباره عبور مترو از پارک ملی خجیر/ پروژه بدون خسارت محیط زیستی نداریم!

مدیر دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: شما به یک پارک جنگلی برای تفریح و درست‌کردن کباب هم بروید به محیط وارد آسیبی کرده‌اید، اما اینکه فکر کنیم پروژه بدون پیامد زیست‌محیطی است، اینطور نیست.

کد خبر: ۱۰۳۰۴۶
۱۴:۰۶ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

انتفادها از عبور مترو از پارک ملی و واکنش عجیب محیط‌زیست

دیدارنیوز ـ احمد جلالوندی مدیر دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مورد انتقاد‌های مطرح در مورد عبور مترو تهران و پردیس از منطقه خجیر و جاجرود و احتمال آسیب به محیط زیست منطقه، بیان کرد: مترو اصلا از پارک خجیر و حیات وحش منطقه رد نمی‌شود، بلکه به شکل زیر زمینی از آن منطقه عبور می‌کند. درواقع از ترمینال شرق تهرانپارس به زیر زمین می‌رود و در پردیس بالا می‌آید.

وی در مورد احتمال آسیب به محیط‌زیست گفت: در یک ایستگاه ۲۰۰ متر تداخل وجود دارد، ولی اساسا از پارک ملی عبور نمی‌کند. ما ده جای مختلف با گزینه‌های مختلف را بررسی کردیم و نهایتا به چیزی که الان وجود دارد، رسیدیم.

ساخت مترو در دل پارک ملی خجیر بدون مجوز شورای عالی محیط زیست | فقط ۲۰۰ متر از مترو از پارک می‌گذرد!

جلالوندی افزود: در همان ایستگاه هم که گفتم ارتباط تخریب و تداخل برای عبور کردن وجود ندارد، دفتر زیستگاه‌های سازمان نخست با این موضوع مخالف بود، اما بعد بررسی کرد و به ما نظرش را داد که مسیر‌های دیگر مورد قبول قرار نگرفت و شکل زیرزمینی آن مورد تایید قرار گرفت.

مدیر دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پاسخ به سوالی در مورد مشاورین ارزیابی، گفت: مشاورین ارزیاب زیست محیطی بیش از ۱۰۰ مشاور هستند و رتبه محیط زیستی دارند، اما این دلیل نمی‌شود هر آنچه آن‌ها گزارش بدهند درست باشد. بلکه ما گزارش ارزیابی مشاور را هم ارزیابی و بررسی می‌کنیم تا نظر‌ها را دریابیم.

وی ادامه داد: احداث این مترو به پارک ملی آسیب نمی‌زند، اما باید بدانیم هر پروژه‌ای می‌تواند به محیط زیست آسیب بزند و هیچ پروژه‌ای نداریم که بدون خسارت باشد.

جلالوندی ادامه داد: شما به یک پارک جنگلی برای تفریح و درست‌کردن کباب هم بروید، به محیط آسیب وارد کردید، اما اینکه فکر کنیم پروژه بدون پیامد زیست محیطی است، این طور نیست.

وی گفت: در ارزیابی پروژه‌ها گزینه‌هایی مطرح می‌شود که حداقل پیامد‌ها و آسیب‌های زیست محیطی را داشته باشد و برای آن پیامد‌ها و آثار زیست محیطی، تمهیدات مناسبی توسط مشاور ارائه می‌شود تا آن راهکار‌ها را سازمان بپذیرد.

جلالوندی در مورد ارزیابی خسارت‌های این پروژه به محیط زیست افزود: در برنامه مدیریت زیست محیطی که قرار است ارائه دهند این ارزیابی خسارت هم در نظر گرفته شده و ارزیابی خسارت، یک فصل کامل از گزارش ارزیابی است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: محیط‌زیست
ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۰۷ ارديبهشت
امروز يکشنبه ۰۷ ارديبهشت
امروز يکشنبه ۰۷ ارديبهشت
امروز يکشنبه ۰۷ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها