کدام هزینه‌برتر است؛ دستمزد کارگر یا مصالح ساختمانی؟

هزینه ساخت مسکن در زمستان ۹۹ در برخی شاخه‌ها در تهران بیش از سه برابر شده، اما دستمزد نیروی کار دراین حوزه تعلق نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهشی شده است. به عنوان مثال باوجود گرانتر شدن ساخت مسکن دستمزد کارگر ساده ۳.۶ درصد کمتر از پاییز ثبت شده است.

پرداخت این وام ۱۰۰ میلیونی مسکن آغاز شد

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: از روز ۹ تیرماه بانک‌های کشاورزی، تجارت و صادرات سهمیه خود درخصوص وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه مسکن روستایی را به شعب ابلاغ کرده‌اند و به زودی سایر بانک‌ها نیز پرداخت را آغاز می‌کنند.

کشتار دام‌های باردار صحت دارد؟/ گرانی و کمبود نهاده دامی

با وجود هشدار‌های مکرر کمبود بارش، خشکسالی و نبود علوفه مناسب در مرتع از ابتدای سال شاهد کشتار دام‌های مولد بودیم که اخیرا هشدار‌های زیادی درباره کشتار دام‌های آبستن به دلیل کمبود نهاده و علوفه شنیده می‌شود و کلیپ‌هایی در این خصوص در فضای مجازی منتشر شده است.

مذاکرات اوپک پلاس برای تمدید محدودیت عرضه

پس از اینکه کمیته فنی مشترک اوپک پلاس درباره ابهامات قابل توجه و ریسک اشباع عرضه نفت در سال میلادی آینده هشدار داد، دو منبع آگاه در اوپک پلاس اعلام کردند انتظار می رود این گروه درباره تمدید محدودیت عرضه پس از آوریل سال ۲۰۲۲ مذاکره کند.

خودروی فوق ارزان چینی آمد

موتور الکتریکی ایی اس۳۰ برابر با ۶۱ اسب بخار خروجی دارد و انرژی مورد نیاز آن از یک باتری لیتیومی ۳۲.۸۶ کیلووات ساعت تامین می‌شود. زمان لازم برای شارژ باتری ۱۰ ساعت و برد حرکتی آن برابر با ۳۰۵ کیلومتر است.

سهمیه سوخت چه کسانی کم شد؟

سهمیه سوخت تیر ماه واریز شده است و اتحادیه کسب‌و‌کار‌های اینترنتی از واریز سهمیه معوق سوخت تاکسی‌های آنلاین پس از چندین ماه داد، اما حالا دوباره بخشی از رانندگان می‌گویند که سهمیه سوخت آن‌ها نصفه و نیمه واریز شده است.