تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

خسارت قطعی برق ۵ تا ۶ ساعت در روز به بخش کشاورزی

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: در بخش کشاورزی روزانه ۵ تا ۶ ساعت قطعی برق داریم که ۴ ساعت آن مربوط به مصوبه ستاد احیاست و افزایش قطعی برق در کنار خشکسالی منجر به ایجاد بحران در بخش کشاورزی می‌شود.

کد خبر: ۹۹۹۲۶
۱۳:۲۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

خسارت قطعی برق به بخش کشاورزی

دیدارنیوز ـ سلمان قدرتی با اشاره به تاثیر قطعی برق در بخش کشاورزی اظهار کرد: بنابر مصوبه ستاد احیا، امسال برای چاه‌های کشاورزی ۳۳ درصد و اراضی پشت سد‌ها ۴۰ درصد کاهش مصرف اعمال کردند. همچنین بنابر این مصوبه ۴ ساعت قطعی برق هم صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی، قطعی‌های اخیر برق، منجر به افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید در بخش کشاورزی شده است.


بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین خانه در تهران چند؟


قدرتی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و بحران خشکسالی، امسال بالای ۷۵ درصد اراضی دیم برداشت نمی ‎شود و ۲۵ درصدی که هم برداشت می‎ شود، ارزش اقتصادی ندارد.

افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی ناشی از قطع برق

این مقام‌مسئول از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید ناشی از قطعی برق خبر داد و گفت: با توجه به تنش‌های گرمایی و آبی، قطعی برق در افت تولید جو و کاه تاثیر بسزایی داشت که این امر منجر به کمبود عرضه و نگرانی دامداران نسبت به تامین نهاده مورد نیاز شده است.

عضو نظام صنفی کشاورزی با اشاره به تاثیر قطعی برق در آسیب به چاه‌های کشاورزی بیان کرد: نوسانات برق منجر به آسیب موتور برق و فیوز وسایل برقی می‌شود که به دلیل افزایش چندبرابری قیمت‌ها، تولید دیگر صرفه اقتصادی ندارد؛ چرا که کشاورز درآمد کافی برای خرید ندارد.

قدرتی تصریح کرد: مسئولان مربوطه به جای ساماندهی چاه‌های غیرمجاز، برق بخش کشاورزی را برای مدت طولانی قطع می‌کنند که این امر امنیت غذایی کشور را به علت افت محسوس تولید به مخاطره می‌اندازد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی