تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

فرش ریزماهی و تخمه آفتاب‌گردان خوی در انتظار ثبت جهانی

شهردار خوی گفت: فرش ریزماهی و تخمه آفتاب‌گردان خوی باید ثبت جهانی شود.

کد خبر: ۹۳۵۶۸
۰۹:۲۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

ثبت جهانی فرش ریزماهی و تخمه آفتاب‌گردان خوی

دیدارنیوز ـ محبوب تیزپازنیاری ظهر امروز در دومین جشن آفتاب‌گردان که در پارک ملت خوی برگزار شد، اظهار داشت: خوی به عنوان یکی از شهرهای تاریخی، عرفانی و با پیشینه فرهنگی ارزشمند و با قدمت 6 هزار ساله است.

وی افزود: این جشنواره فرصتی است تا ظرفیت‌های فرهنگی شهرمان را به نمایش بگذاریم.18 هزار هکتار اراضی آفتاب‌گردان و تخم‌های آجیلی در خوی وجود دارد و خوی قطب تولید تخمه در ایران است.

این مسئول تصریح کرد: با دعوت از گروه‌های هنری و اشخاص کشوری، سعی داریم از ظرفیت‌های سایر اقوام کشور با دعوت به جشنواره‌های مد نظر در شهرداری تبادل فرهنگی را بین قومیت‌ها و آشنایی از سنن و آیین آنها به وجود آوریم.

نیازی با اشاره به وجود اشخاصی همچون مرحوم آیت‌الله خویی و شمس تبریزی در خوی، اظهار داشت: صنعت چاقوسازی با برند سرشناس خوی در کشور و کشتی آشیرما متأسفانه با سهل‌انگاری‌ها در حال فراموشی است و برای احیای آنها تلاش مضاعف باید انجام گیرد.

وی ادامه داد: فرش ریزماهی و تخم آفتاب‌گردان خوی باید ثبت جهانی شود و امیدوارم فرش‌بافان و کشاورزان خویی از لحاظ اقتصادی توانمند شوند تا با تمام ظرفیت و توان به کار خود ادامه دهند و موجب شکوفایی اقتصادی منطقه باشند.

منبع: فارس
برچسب ها: آثار ملی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی