تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
نتایج یک تحقیق نشان داد

اثربخشی ۹۷ درصدی واکسن چینی در کاهش مرگ و میر کرونا

نتایج یک مطالعه تازه در اروگوئه حاکی از آن است که واکسن کروناویروس کروناواک می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را تا ۹۷ درصد کاهش دهد.

کد خبر: ۹۳۴۰۹
۱۱:۲۰ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

اثربخشی ۹۷ درصدی واکسن چینی

دیدارنیوز ـ یافته‌های اولیه در اروگوئه نشان می‌دهد: واکسن کروناویروس تولید چین موسوم به کروناواک می‌تواند خطر مرگ و میر را تا ۹۷ درصد کاهش دهد.

در گزارش وزارت بهداشت این کشور آمده است: در افرادی که دو دُز از واکسن کروناویروس کروناواک را دریافت کرده اند، خطر آلوده شدن به این ویروس تا ۵۷ درصد و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه تا ۹۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

هرچند در مقایسه با واکسن‌های دیگر و در حال استفاده تاکنون مطالعات کمتری در مورد اثربخشی واکسن کروناواک که در شرکت چینی سینوواک تولید شده وجود دارد و نتایج گزارش شده به طور گسترده‌ای متفاوت است، اما با این وجود، این واکسن به طور گسترده‌ای در چین و در چندین کشور دیگر مورد استفاده قرار دارد.

در گزارشی که ماه گذشته در شیلی منتشر شد، مشخص شد: واکسن کروناواک در پیشگیری از علائم بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از این بیماری به ترتیب اثربخشی ۶۷ و ۸۰ درصدی داشته است.

به نقل از مدیکال اکسپرس، واکسیناسیون کروناویروس در اروگوئه از ماه مارس آغاز شده و در بیش از ۸۰ درصد موارد واکسن کروناواک تزریق شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی