تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
معاون وزیر راه:

ظرفیت بنادر کشور تا پایان امسال به ۲۸۰میلیون تن افزایش می‌یابد

معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه حداکثر تا پایان سال جاری ظرفیت بنادر کشور را از حدود ۲۵۰ میلیون تن به ۲۸۰ میلیون تن می‌رسانیم.

کد خبر: ۸۵۶۲۶
۱۶:۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ظرفیت بنادر کشور تا پایان امسال به ۲۸۰میلیون تن افزایش می‌یابد
 
دیدارنیوز: به گزارش ایرنا، محمد راستاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت‌ها و توانمندی‌های مجتمع بندری انزلی، تکمیل پروژه بندر شهید رجایی را از مهمترین برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان دولت اعلام و تصریح کرد: انتظار داریم طرح‌های توسعه‌ای در بندر شهید رجایی تا پایان خرداد ماه سال جاری به پایان برسد و ما شاهد شروع بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

وی تکمیل پروژه نفتی و پایانه کانتینری بندر شهید رجایی را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای در حال اجرای کشور عنوان و اضافه کرد: این پروژه در نیمه دوم خردادماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و همزمان طرح‌های توسعه‌ای متعددی در کشور در حال اجرا یا در مراحل نهایی شدن است.

وی در ادامه مجتمع بندری انزلی را از بنادر مهم استان گیلان ارزیابی و خاطرنشان کرد: مجتمع بندری انزلی یکی از بنادر مهم در نوار شمالی کشور محسوب می‌شود و در بازدید امروز رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قابلیت‌ها و توانمندی‌های مجتمع بندری انزلی تشریح شد و اقدامات و برنامه‌های سازمان برای بهبود وضعیت فعالیت بندرانزلی در دستور کار قرار گرفت.

راستاد ابراز امیدواری کرد، لایروبی آبراه‌های منتهی به بندر و مدیریت رسوب گذاری در حوضچه‌های مجتمع بندری در دستور کار قرار گیرد تا این بندر دررجایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل کانتینری در مجتمع بندری انزلی خاطر نشان کرد: با توسعه عملیات کانتینری در مجتمع بندری انزلی، صادرات و واردات با کیفیت و حجم بیشتری انجام خواهد شد و امیدواریم با تجهیز ترمینال کانتینری در این بندر شاهد افزایش میزان حمل و نقل کانتینری باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد از مراودات بازرگانی کشور از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود لذا باید به گونه‌ای زیرساخت‌ها و تجهیزات و روبنا‌های بنادر را آماده نگه داریم که بتواند پاسخگوی تقاضای حوزه تجارت کشور باشد.

وی اضافه کرد: به جهت امکانات و تجهیزاتی که در بنادر شمال و جنوب کشور داریم باید با مدیریت صحیح حمل و نقل دریایی کشور را به بالاترین کیفیت برسانیم و تخلیه و بارگیری و نگهداری انواع کالا با حداقل هزینه در کشور انجام شود.

معاون وزیر راه با اشاره به ظرفیت‌های بنادر تجاری کشور افزود:  خوشبختانه در ارایه خدمات بندری از قبیل واردات و صادرات و ترانزیت محصولاتی که از طریق کشورمان عبور می‌کند کمبود و نقیصه‌ای وجود ندارد و بنادر به صورت شبانه روز و در تمام شرایط فعال است.

مجتمع بندری انزلی ۱۰ پست اسکله قدیم داشت که با افزایش چهار پست اسکله بتنی و دو پست دلفین بر این ظرفیت اضافه شد و در حال حاضر این مجتمع بندری ۱۶ پست اسکله دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی