تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

معاون وزارت بهداشت: جریمه احتمالی ۱۵ هزار کرونایی که مسافرت رفتند

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ۱۵ هزار کرونایی که سفر کرده بودند، شناسایی شدند و از ادامه‌ی تردد آن‌ها ممانعت به عمل آمد که احتمالا هم مشمول جریمه هم می‌شوند.

کد خبر: ۸۵۰۱۶
۱۳:۵۰ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰

معاون وزارت بهداشت:جریمه احتمالی ۱۵ هزار کرونایی که مسافرت رفتند

دیدارنیوز ـ محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به ۱۵ هزار مبتلا به کرونایی که در ایام عید سفر کردند، بیان کرد: این ۱۵ هزار نفری که به ویروس کرونا مبتلا بودند و سفر کردند، همه در سامانه ثبت شده بودند، وقتی که فرد آزمایش کرونا می‌دهد چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی به محض این که نتیجه تست pcr یا تست سریع مثبت شود، کد ملی فرد در سامانه مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: حال زمانی که آن فرد بخواهد بلیط قطار یا هواپیما بگیرد، شناسایی می‌شود و این افراد احتمالا طبق مصوبات ستاد کرونا مشمول جریمه خواهند شد.

فرهادی افزود: از مسیر‌های مختلفی این افراد شناسایی می‌شوند، به طور مثال در هنگام رزرو هتل و یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر این اتفاق می‌افتد، یک فرد آلوده از طریق گوشی، تبلت، گیت فرودگاه و ترمینال و یا امکانات مشابه شناسایی می‌شود، به طور مثال اگر من با آلودگی ویروس کرونا در ترمینال جنوب باشم، مشخص خواهد شد و از سفر من ممانعت می‌شود، ولی در نظر بگیرید که همین تردد من تا ترمینال هم تخلف بوده، چون من پروتکل شکنی کردم و باعث ایجاد خطر شدم.

وی گفت: این ۱۵ هزار نفر هم شناسایی شدند و از ادامه‌ی تردد آن‌ها ممانعت شده، ولی با وجودی که جلوی تردد آن‌ها گرفته شده، ولی در هر حال قرنطینه را شکستند و بیرون از خانه آمدند و همه‌ی این‌ها مشکلاتی است که اتفاق افتاده است.

فرهادی با اشاره به تشدید محدودیت‌ها در زمان افزایش شیوع کرونا و موج چهارم، افزود: مصوبه ستاد ملی در ماه‌های قبل یعنی در اواسط سال ۹۹ و تجدیدنظر‌های بعدی که دی ماه ۹۹ انجام و با امضای رئیس قرارگاه ابلاغ شد، چهار گروه شغلی تحت عنوان محدودیت‌های هوشمند ابلاغ شد که چگونگی محدودیت مناطق مختلف بر اساس شرایط‌شان نیز تعیین شد.

وی تصریح کرد: در یک منطقه‌ی نارنجی، مثل تهران گروه‌های شغلی یک و دو می‌تواند فعالیت کند و گروه‌های شغلی سه و چهار باید تعطیل باشد که شرکت‌های دولتی و خصوصی بر این اساس دورکار‌های خود را افزایش دهند.

فرهادی در پایان در مورد وضعیت پروتکل‌های فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها در ایام نوروز گفت: هنوز گزارش وضعیت به دست ما نرسیده و طی دو الی سه روز آینده مشخص می‌شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
چرا احتمالی؟؟؟
یعنی عُرضه یه جریمه کردن هم ندارید؟؟؟
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی