تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

پیشنهاد کارفرمایان، افزایش ۳۷ درصدی دستمزد کارگران

مذاکرات فشرده گروههای کارگری و کارفرمایی برای تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ از ساعاتی قبل آغاز شده و خبرها از افزایش درصد پیشنهادی نمایندگان کارفرمایی حکایت دارد.

کد خبر: ۸۳۸۵۸
۲۱:۵۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
پیشنهاد کارفرمایان، افزایش ۳۷ درصدی دستمزد کارگران
 
دیدارنیوز - دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار از ساعت ۱۷ با حضور وزیر کار و نمایندگان گروههای کارگری و کارفرمایی به منظور تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۰ آغاز شده است؛ وزیر کار به عنوان رئیس شورای عالی کار از همان دقایق اولیه در جلسه حضور یافته و مذاکرات فشرده میان طرفین در جریان است.

پیش از این و با توجه به سیگنالهای مثبت دومین نشست دستمزد شورای عالی کار اعلام شده بود که در صورت نزدیکتر شدن دیدگاهها و تحقق خواسته نمایندگان کارگری امشب رقم دستمزد کارگران مشخص خواهد شد.

بر اساس آخرین اخبار نمایندگان کارفرمایی از درصد پیشنهادی قبلی خود که ۳۴.۲ درصد بود کمی بالاتر رفته و پیشنهاد افزایش ۳۷ درصدی سرجمع دریافتی کارگران شامل افزایش ۲۵ درصدی حداقل مزد به علاوه افزایش سایر سطوح مزدی و مزایا را مطرح کرده اند.

شورای عالی کار خرداد امسال، با تصویب افزایش ۲۶ درصدی حداقل دستمزد، پایه حقوق کارگران را به یک میلیون و ۹۱۲ هزار تومان افزایش داد؛همچنین کمک هزینه مسکن که پیش از این مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بود با تصویب اعضای شورای عالی کار ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۳۰۰ هزار تومان رسید.

نمایندگان کارگری امیدوارند در این جلسه اختلاف دو میلیون تومانی هزینه امسال سبد معیشت کارگران و سال گذشته جبران شود.

 سومین نشست تعیین دستمزد شورای عالی کار در حالی با حضور وزیر کار و نمایندگان کارفرمایی و کارگری درحال برگزاری است که وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت به جلسه نیامده اند و نشست با حضور معاونین آنها دنبال می شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی