تیتر امروز

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ

این هشتاد و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ادعای ترامپ: در حال گفتگوی مستقیم با ایران هستیم/ روز شنبه جلسه بزرگی با ایرانی‌ها خواهیم داشت
مسوولان جمهوری اسلامی چرا این خبر را اعلام نکردند؟ اگر واقعیت دارد، نباید به مردم ایران گفت؟

ادعای ترامپ: در حال گفتگوی مستقیم با ایران هستیم/ روز شنبه جلسه بزرگی با ایرانی‌ها خواهیم داشت

در شرایطی که مسوولان جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا خبر داده‌اند و مخالف مذاکره مستقیم هستند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی پیش از گفتگوهای مستقیم با ایران خبر داد.
گزارش دیدار از تاراجی که قدمت هشت ساله دارد

"گِلَک" را دزدیدند/ وزیرمیراث فرهنگی: مسوولیت جزایر کشور با مناطق آزاد است

موضوع بردن خاک جزیره هرمز در ایام نوروز ۱۴۰۴ توسط گردشگران چند روزی است که در صدر اخبار قرار گرفته، اما خوب است بدانید که این تاراج قدمت هشت ساله دارد و کلید آن از سال ۹۷ زده شد.

تهدید مدیرعامل رجا به آزادسازی قیمت بلیت قطار

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا خواستار تخصیص ارز دولتی برای واردات قطعه شد و گفت: در صورت تأمین اقلام وارداتی با ارز بازار ثانویه، باید قیمت بلیت قطار‌های مسافری مانند هواپیما آزاد شود.

کد خبر: ۸۲۸۲
۱۳:۳۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمد رجبی با بیان این‌که هزینه‌های تأمین قطعات واگن‌های مسافری از خارج با ارز بازار ثانویه موجب زیان هنگفت و غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی می‌شود، اظهار کرد: تداوم روند فعالیت این شرکت در زمینه ارائه خدمات مسافری ایمن و متناسب با سطح درآمد آحاد جامعه، نیازمند تأمین قطعات مورد نیاز به‌منظور تعمیر و نگه‌داری واگن‌های مسافری اعم از ترن‌ست، ریل‌باس و ... با نرخ مناسب است.

وی تصریح کرد: اگر هزینه‌های تأمین اقلام از خارج با ارز بازار ثانویه انجام شود عملاً زیان هنگفت و غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی وارد خواهد شد که در این صورت باید قیمت بلیت قطار‌های مسافری مانند هواپیما آزاد شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تداوم خدمت‌رسانی، برای قطعاتی که در داخل کشور تولید نمی‌شوند، لازم است برای واردات آن‌ها ارز دولتی تخصیص یابد.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با بیان این که سیستم حمل‌ونقل ریلی در حالت عادی نه‌فقط از ارز دولتی بلکه باید یارانه نیز دریافت کند و این موضوع در همه دنیا امری متداول است، گفت: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری به‌صورت ارزی باید تأمین شود، میزان تأثیر نرخ ارز بیشتر نمایان می‌شود.

به‌گفته رجبی، از آنجا که کالا‌های مورد درخواست این شرکت آماده نبوده و دارای دوره ساخت است، لذا اعتبار زمانی ارز تخصیص‌یافته باید متناسب با دوره ساخت کالا در نظر گرفته شده و امکان تمدید با نرخ دولتی را داشته باشد.

وی با ابراز این‌که عدم تأمین ارز دولتی بابت قطعات فنی واگن‌ها می‌تواند منجر به توقف تعدادی از واگن‌های مسافری شود، اظهار کرد: با اعلام این‌که این شرکت به‌عنوان بزرگترین شرکت مسافری ریلی ایران سهم حدود ۶۰ درصدی از ناوگان و جابه‌جایی مسافر را داراست، گفت: در هر صورت تأمین ارز دولتی برای خرید قطعات فنی واگن‌ها اولویت بسیار بالاتری نسبت به پرداخت ارز دولتی برای خودروساز‌ها و یا واردکنندگان تلفن همراه دارد و ما مفتخریم که طی سالیان گذشته نقش مهمی در جابه‌جایی مسافرین عمدتاً کم‌درآمد و اقشار متوسط جامعه همچنین زائرین حرم مطهر ثامن الائمه (ع) را ایفا کردیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی