تیتر امروز

دیدار نتانیاهو با ترامپ؛ حمله دوباره به ایران؟/ جدی بودن خطر ابرتورم در ایران/ محمد خاتمی: راهی جز اصلاحات وجود ندارد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

دیدار نتانیاهو با ترامپ؛ حمله دوباره به ایران؟/ جدی بودن خطر ابرتورم در ایران/ محمد خاتمی: راهی جز اصلاحات وجود ندارد

این صد و چهل و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۴ دی‌ماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
شیرین هانتر: بزرگترین خطر این است که تهران فکر کند؛ مسئله نظامی آمریکا درباره ایران منتفی است/ تهران باید مستقیما و بدون واسطه با واشینگتن مذاکره کند/ نباید بگذاریم که نتانیاهو تنها کسی باشد که شرایط خاورمیانه را برای ترامپ تعریف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با استاد پیشین دانشگاه جرج تاون از واشینگتن

شیرین هانتر: بزرگترین خطر این است که تهران فکر کند؛ مسئله نظامی آمریکا درباره ایران منتفی است/ تهران باید مستقیما و بدون واسطه با واشینگتن مذاکره کند/ نباید بگذاریم که نتانیاهو تنها کسی باشد که شرایط خاورمیانه را برای ترامپ تعریف می‌کند

دیدارنیوز در برنامه «ایرانشهر» به سراغ شیرین هانتر، استاد برجسته و پیشین دانشگاه جرج تاون و تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی رفته و موضوعات مختلف از تحولات ونزوئلا، سند ملی ایالات متحده، مذاکره ایران...
مهدی پازوکی: مذاکره یعنی تسلیم، تفکر اسراییلی‌هاست که تندرو‌ها آن را بیان می‌کنند/ حدادعادل با مصوبه تثبیت قیمت بنزین گفت به مردم عیدی دادم!/ طرفداران وفاق بانیان وضع موجود هستند
گفت و گوی دیدار در برنامه تیتر با یک اقتصاددان و استاد دانشگاه

مهدی پازوکی: مذاکره یعنی تسلیم، تفکر اسراییلی‌هاست که تندرو‌ها آن را بیان می‌کنند/ حدادعادل با مصوبه تثبیت قیمت بنزین گفت به مردم عیدی دادم!/ طرفداران وفاق بانیان وضع موجود هستند

«تیتر» در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان مهدی پازوکی استاد دانشگاه و اقتصاددان بود؛ در این برنامه تخصصی درباره دلایل افزایش قیمت ارز و بحران‌های اقتصادی صحبت شد، ببینید و بخوانید.

وزیر آموزش‌وپرورش: رتبه بندی معلمان از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی و دریافتی معلمان بر اساس نوع رتبه افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۸۲۰۰۷
۱۶:۰۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

وزیر آموزش‌وپرورش:رتبه بندی معلمان از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود

 

دیدارنیوز ـ صبح امروز محسن حاجی میرزایی در ششمین همایش بین‌المللی روانشناسی مدرسه که با حضور اساتید و صاحب‌نظران عرصه روانشناسی مدرسه در سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: مدرسه در کنار خانه، اصلی‌ترین کانون شکل‌گیری هویت کودکان است و عمیق‌ترین، پایدارترین و گسترده‌ترین تحولات جامعه را در مدرسه رقم خواهد خورد، در این صورت آینده جامعه را در چهره مدرسه مشاهده خواهیم کرد. این نگرش امور مربوط به مدرسه را جذاب‌تر و بااهمیت‌تر می‌کند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه روانشناسی بخش تفکیک‌ناپذیر فرایند تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: تعلیم و تربیت نمی‌تواند مستقل از روانشناسی تحقق پیدا کند. در فرایند تعلیم و تربیت، تدوین برنامه درسی، تعیین روش‌های آموزشی، رابطه معلم و دانش‌آموز و تحقق اهداف یادگیری، بدون فهم روشن از دانش روانشناسی امکان‌پذیر نخواهد بود. امروز افرادی که از منظر اقتصاد به توسعه نگاه می‌کنند به حیطه‌های شناختی رسیده‌اند و ظرفیت ذهنی و روانی انسان‌ها را نقطه‌ی عزیمت تحولات پایدار می‌دانند. صاحب‌نظران معتقدند تمام تغییرات پایدار ناشی از تغییر در نهاد‌ها و تغییر نهاد‌ها ناشی از تغییر در جریان یادگیری و جریان یادگیری متأثر از شکل‌گیری مدل‌های ذهنی و پیوند‌های انسان‌ها با یکدیگر است؛ بنابراین دانش روانشناسی با اهداف تعلیم و تربیت پیوندی عمیق و وسیع دارد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه در محیطی کار می‌کنیم که محیط و هم مخاطبین پرتحرک و پویا هستند، ادامه داد: تحقق اهداف تعلیم و تربیت در یک پویایی فزاینده، نیاز مستمر به فهم دقیق از شرایط و فهم عمیق‌تر این پویایی‌ها را دارد. هرچه در درک پویایی عمیق‌تر و دقیق‌تر باشیم، انجام مأموریت‌ها و مسئولیت‌های نهاد تعلیم و تربیت امکان‌پذیرتر خواهد بود.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: دانش آموزان به‌طور دائم در معرض وضعیت‌های متنوعی قرار می‌گیرند. بیشترین آسیب‌هایی که روان دانش آموزان را در معرض مخاطرات جدی قرار می‌دهد در سنین مدرسه شکل می‌گیرد. مدرسه یک سیستم سلامت و بهداشت روانی در جامعه است و بیشترین اختلالات روانی در سن مدرسه اتفاق می‌افتد و برای سامان دادن به این اختلالات، نیازمند به دانش روانشناسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نهاد تعلیم و تربیت برای صیانت دانش آموزان طرح‌های متنوعی اجرا می‌شود، گفت: طرح‌هایی تحت عنوان نظام مراقبتی دانش آموزان که به حیطه‌های روانی دانش آموزان توجه دارد و اجرای طرح‌هایی که به غربالگری و مراقبت از سلامت دانش آموزان می‌انجامد در دستور کار قرارگرفته و جزو اهداف و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت است؛ اما در این میان به روش‌هایی برای ارتقای سلامت معلمان در برخورد با تحولات نیز توجه شده است. فهم این تحولات رمز ورود به اهداف بلند نظام تعلیم و تربیت است.

حاجی میرزایی گفت: در شرایط امروز، جامعه درگیر کرونا شده است. کرونا یک پدیده جهانی و فراگیر است که جریان سلامت، کسب‌وکارها، مناسبات اجتماعی و… را محدود کرده و به‌طور خاص نظام آموزشی را تحت تأثیر قرار داده است. در مواجه با کرونا به عوارض آشکار و پنهان ناشی از این بیماری در نظام تعلیم و تربیت و آموزش رسیدیم که با قاطعیت می‌توان گفت، عوارض پنهان و پایدار آن بر نظام تعلیم و تربیت بسیار گسترده‌تر از عوارض آشکار بوده و توجه به این عوارض فوق‌العاده بااهمیت است.

وزیر آموزش‌وپرورش کرونا را به‌عنوان فرصتی با پیام‌های ویژه و مهم برای بازنگری، افزایش تاب‌آوری و بهینه‌سازی انتخاب‌ها دانست و تصریح کرد: تعادل جدیدی در حال شکل‌گیری است که در آن می‌توان فرصتی برای افزایش توانمندی‌ها، ارتقای اثربخشی و کارایی روش‌ها، فرایندها، برنامه‌ها و کسب تجربیات نو و بهره‌مندی حداکثری از این فرصت برای اصلاح و بهبود وضعیت کنونی پیدا کرد و معتقدم کرونا عرصه پهناوری برای خلاقیت، بازنگری و اصلاح فراهم کرده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: در دوران شیوع کرونا؛ سلامت، کسب‌وکار، آموزش، روابط اجتماعی، الگو‌های گذران اوقات فراغت و نوع اشتغال با محدودیت‌های بسیار شدیدی روبرو شد و دوگانه‌های مهمی شکل گرفت. حتی نگرشی که سلامت را منحصر به‌سلامت جسمی می‌داند هم معتقد است که سلامت روانی جامعه تحت تأثیر کرونا تأثیرات عمیق و پایدار می‌بیند بنابراین باید بتوانیم با کمک علم روانشناسی تأثیرات جسمی و روانی ناشی از کرونا را در کنار هم قرار داده و بین آن‌ها تعادل برقرار کنیم.

وی گفت: مدیریت سنجیده این دوگانه‌ها و ایجاد تلفیق و ترکیب هوشمندانه بین این دوگانه‌ها با سلامت، یک مأموریت جدی است که باید بازتعریف و اصلاح شود و این موضوع در همایش می‌تواند بسیار جدی‌تر از سال‌های قبل موردبررسی و بحث قرار گیرد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا نظام آموزشی به دنبال تحول رفته است، بیان کرد: آموزش امروز به‌صورت آموزش در بحران درآمده و باید بتوانیم آن را مدیریت می‌کنیم. در این نوع آموزش باید به معلم و دانش‌آموز و نگرانی‌های آن‌ها و خانواده توجه کنیم و سعی کنیم در شرایط جدید به‌گونه‌ای رفتار کنیم تا ظرفیت‌های ذهنی و اجتماعی مانند گذشته توسعه یابد. شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برای ما فرصتی را پدید آورده تا بتوانیم آموزش را به واقعیت نزدیک کنیم؛ اما معتقدم آموزش مجازی تنها مکمل آموزش حضوری است و نباید به‌عنوان آموزش جایگزین به آن نگاه کرد.

وی گفت: باید در زیست‌بوم جدید نقش معلم و دانش‌آموز را بازتعریف و اصلاح کنیم. نقش تسهیل گری معلم و فعال‌تر بودن دانش‌آموز در زیست‌بوم جدید بیشتر از قبل فراهم‌شده است، اما در کنار آن مخاطرات جدید هم وجود دارد که باید به آن توجه کنیم.

شایان‌ذکر است این همایش به‌صورت مجازی در سراسر کشور برگزار و در حدود بیش از ۹۰۰ نفر شرکت‌کننده داشته است.

همچنین وی در حاشیه این مراسم در گفتگو با صدا و سیما گفت: مشکل صادر نشدن کارنامه دانش آموزان در سامانه سیدا حل شده است و مدیران مدارس می‌توانند کارنامه‌های دانش آموزان را صادر کنند. در تلاشیم امتحانات نهایی خرداد دانش آموزان را در صورت موافقت ستاد ملی کرونا حضوری برگزار کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی و دریافتی معلمان بر اساس نوع رتبه افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: مطالبات معلمان به تناسب دریافت اعتبار از سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود و امیدواریم زمانی به سال ۱۴۰۰ برویم که هیچ دینی از مطالبات امسال معلمان را برعهده نداشته باشیم.

حاجی میرزایی افزود: معلمان و خانواده‌ها هوشیار باشند فروش تکالیف نوروزی در فضای مجازی کلاهبرداری است. امسال تکالیف نوروزی برای دانش آموزان نداریم و آموزش مجازی معلمان نیز در ایام نوروز تعطیل است.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۰۷ دی
امروز يکشنبه ۰۷ دی
امروز يکشنبه ۰۷ دی
امروز يکشنبه ۰۷ دی