تیتر امروز

حسین سلاح‌ورزی: امسال، شاهد ضعیف‌تر شدن حکومت و فقیرتر شدن جامعه خواهیم بود/ عده‌ای با بلاهت و به بهانه مسئله حجاب بر طبل تفرقه در کشور می‌کوبند/ تداوم دولت رئیسی، کشور را به جای قله، راهی قعر دره می‌کرد!
در گفت‌وگوی دیدارنیوز با رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران مطرح شد

حسین سلاح‌ورزی: امسال، شاهد ضعیف‌تر شدن حکومت و فقیرتر شدن جامعه خواهیم بود/ عده‌ای با بلاهت و به بهانه مسئله حجاب بر طبل تفرقه در کشور می‌کوبند/ تداوم دولت رئیسی، کشور را به جای قله، راهی قعر دره می‌کرد!

در شرایطی که وضعیت معیشت و اقتصاد مردم به شکل بغرنجی درآمده، شاهد بلاهت و حماقت عده‌ای هستیم که خود را همواره هسته سخت قدرت و صاحبان کشور دانسته و با دستاویز قراردادن مسائلی نظیر حجاب بر طبل...
حضور زنان در ورزشگاه؛ از مجادله تا مناقشه سیاسی
دیدار در برنامه کنکاش بررسی کرد

حضور زنان در ورزشگاه؛ از مجادله تا مناقشه سیاسی

کنکاش در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها رفت و این موضوع را با یک روزنامه‌نگار ورزشی و یک جامعه‌شناس و هر دو از جامعه زنان بررسی کرد.
نامه مستقیمم غیرمستقیم به دستت خواهد رسید
افاضات اضافه

نامه مستقیمم غیرمستقیم به دستت خواهد رسید

عوام‌الملک پس از نامه‌های متعدد به حضرت مسعود و عدم دریافت پاسخ، این بار مسیر جدیدی را امتحان کرده که کاملا جوابگو و موفق خواهد بود؛ او قرار است نامه‌های مستقیمش را به شکل غیرمستقیم بفرستد تا...

توضیحات دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره حذف یک بخش و مجوز دو فیلم تئاتر

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر درباره مجوز نگرفتن دو فیلم تئاتر و ماجرا‌هایی که برای بخش بدن و حرکت در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر رخ داد، توضیحاتی ارایه کرد.

کد خبر: ۸۱۷۵۲
۱۳:۴۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

توضیحات دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره حذف یک بخش و مجوز دو فیلم تئاتر

 

دیدارنیوز ـ حسین مسافر استانه در گفتگو با ایسنا و در پاسخ به این پرسش که چرا فیلم دو نمایش «ایوب خان» و «یاماها» برای پخش عمومی مجوز نگرفته است، گفت: این دو فیلم اصلاحاتی داشتند که انجام آن نیازمند تدوین مجدد بود، ولی از آنجا که در جشنواره با ترافیک کاری رو به رو هستیم، هنوز فرصت تدوین مجدد این دو فیلم پیش نیامده است، ولی قطعا این کار به زودی انجام می‌شود.

مسافر ادامه داد: به هر حال معیار‌های پخش عمومی در فضا‌های مجازی و آنلاین با آنچه روی صحنه می‌رود، متفاوت است و خوشبختانه نماینده محترم سازمان سینمایی در تعیین معیار‌ها همکاری خوبی با ما داشته‌اند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر در ادامه درباره بخش بدن و حرکت که قرار بود به عنوان یک بخش مستقل در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر برگزار شود، توضیح داد: قرار بود این بخش برای اولین بار در جشنواره تئاتر فجر برنامه‌ریزی و برگزار شود و با اینکه زمان زیادی تا برگزاری جشنواره نمانده بود، به دلیل اعتقادی که شخصا به تئاتر فیزیکال دارم، فراخوان این بخش را هرچند دیرهنگام، منتشر کردیم.

او اضافه کرد: در این سال‌ها بخشی از جامعه تئاتری کشور بویژه جوان‌تر‌ها به سمت کار‌های بدنی و فیزیکال کشیده شده‌اند و به همین دلیل دوست داشتیم فرصتی برای بروز فعالیت‌هایشان بدهیم، ولی بعد از دریافت آثار متوجه شدیم بسیاری از این آثار، برغم قدرتی که در بخش بدن و حرکت دارند، ولی از تعریف تئاتر فیزیکال یا یک اثر دراماتیک برخوردار نیستند و از نظر محتوایی دچار ضعف هستند.

مسافر آستانه افزود: با این حال برای اینکه این بخش، جا بیفتد و در آینده آموزش‌های لازم در این زمینه انجام بگیرد، ۷ نمایش را انتخاب کردیم، اما از جهت تعریف آن‌ها در یک بخش مجزا به نتیجه نرسیدیم و بهتر دیدیم به جای اینکه شروع این حرکت ضعیف باشد، برای دوره‌های بعدی برنامه‌ریزی کنیم.

او با اعلام اسامی این ۷ نمایش ادامه داد: تصمیم گرفتیم این هفت نمایش را اعلام کنیم تا هم زحمت این گروه‌ها نادیده گرفته نشود و اعتبارشان برای ادامه فعالیت‌شان خدشه دار نشود و هم برای اجرای عمومی در شهر‌های خودشان مورد حمایت قرار بگیرند. ضمن اینکه کمک هزینه جشنواره به این آثار هم تعلق گرفته است.

مسافر در پاسخ به این پرسش که آیا امکان نداشت همین آثار در قالب یک بخش در جشنواره اجرا داشته باشند، توضیح داد: برگزاری این بخش با این آثار به نفع خودشان نبود، چون این بخش در کشور ما هنوز نوپاست و اگر این اتفاق می‌افتاد، به الگویی نادرست و شناختی غلط درباره تئاتر فیزیکال منجر می‌شد، ولی به این نتیجه رسیدیم به جای اینکه این بخش را این گونه ضعیف آغاز کنیم، فرصتی بدهیم تا شروع خوبی در قالب جشنواره‌ای مجزا یا یکی از بخش‌های دوره بعدی جشنواره تئاتر فجر داشته باشد. چرا که در این بازه زمانی، فرصت خوبی برای آموزش گروه‌های فعال پدید می‌آید تا آنان بتوانند الگوی درستی از تئاتر فیزیکال به لحاظ فرم و محتوای تئاتری ارایه دهند.

اسامی این ۷ نمایش که مسافر از آن‌ها صحبت کرد، به شرح زیر هستند:

«کارگر» به کارگردانی آژین عبدالله‌زاده از کردستان

«مده آ نقص» به کارگردانی طناز فضایلی اسکندری از تهران

«صفر یک» به کارگردانی بهروز پرنیان از آذربایجان

«بی‌خوابی» به کارگردانی شیما پور سهم‌الدین از فارس

«بیل دریا سوگی» به کارگردانی عباس خلیفه لو از آذربایجان

«بزنگاه» به کارگردانی رضا کاشی لو از ساوه

«گم» به کارگردانی احسان دبیر از مشهد
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی