تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

افزایش تصادفات در شهریور ماه

News Image Lead

در روز‌های تعطیل برخی از هموطنان سفر به دیگر شهر‌های کشور را انتخاب می‌کنند. از سوی دیگر در سال‌های اخیر تعداد تصادفات جاده‌ای کاهش یافته است.

کد خبر: ۷۸۳۳
۱۱:۲۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ در روزهای اخیر تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تعداد وسایل نقلیه سه برابر شده است، گفت: آمار ۲۸ هزار نفری جان باختگان در تصادفات در سال ۸۴ به حدود ۱۶هزار و ۲۰۰ نفر در پایان سال ۹۶ کاهش پیدا کرد. همچنین به گفته رضا اکبری،مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری تاکنون هزار و ۵۸۵ نقطه آشکارسازی شده و به‌مرحله نهایی تهیه طرح ایمن‌سازی رسیده است.

در روزهای پایانی هفته‌جاری نیز تعطیلات باعث افزایش تعداد سفرهای جاده‌ای می‌شود. در این شرایط به هموطنان توصیه می‌شود قبل از آغاز سفر ضمن تماس با مرکز مدیریت راه‌های کشور با شماره ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و مسیر و زمان مناسب را برای سفر انتخاب کنند. از سوی دیگر باید تاکید کرد کاهش نرخ تصادفات به‌دلیل اقدامات فرهنگی که در سال‌های اخیر از سوی نهادها و سازمان‌های مردم نهاد انجام شده تاثیرگذار بوده است. برای مثال پویش «نه به‌تصادفات جاده‌ای» را می‌توان یکی از اقدامات مناسب در کاهش تصادفات دانست. بر اساس گفته‌های کارشناس امر توجه نکردن به‌جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به‌چپ از جمله مهمترین علل حوادث ترافیکی است.

روزهای پرتصادف

در روزهای اخیر به‌دلیل افزایش سفر‌های جاده‌ای شاهد تصادفات و اتفاقات ناگوار فراوان بودیم. 31 مرداد جاده‌های کشور آبستن حوادث بود. در این میان سید محمد صابر، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مرگ یک نفر و مصدومیت هفت نفر در اثر تصادف در محور «باغین-بردسیر» خبر داد. محمودرضا ناصح، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر نیز گفت: حادثه رانندگی در مسیر ایرانشهر به بم، دو کشته و دو مجروح برجای گذاشت. در ضمن واژگونی یک دستگاه خودروی نیسان در محور قیر در استان فارس ۱۳ نفر مصدوم برجا گذاشت. سیدرحیم میرکریمی، سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: تصادف یک دستگاه پراید با خودروی پژو ۴۰۵ در محور توسکستان به شاهرود چهار مصدوم برجای گذاشت. در یکم شهریور بر اساس گفته‌های فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی ۱۲ فقره تصادف، پرحادثه‌ترین روز از ابتدای طرح تابستانه در جاده‌های استان بوده است. حسین رضایی بیان کرد: این حوادث ۱۵نفر مجروح برجای گذاشته است و پنج نفر نیز بر اثر این تصادفات جان خود را از دست داده‌اند. همچنین علی عبدی، رئیس پلیس راه استان گلستان از جان باختن دو نفر در تصادف محور اینچه برون به آق قلا خبر داد.
 
همچنین احمد رضاپور، رئیس هلال‌احمر کاشمر از برخورد شدید پراید با کامیون و مصدومیت شش نفر خبر داد. حوالی ساعت ١٩:٢٣ پنجشنبه یکم شهریور ٩٧ بر اثر تصادف پراید با پژو پارس در محور کمیجان- قهاوند یک نفر کشته و ١0 نفر مصدوم شدند. بر اساس اطلاعات سامانه اطلاعات سوانح و حوادث حمل‌ونقل کشور جمعه، دوم شهریور تصادف در نهاوند در سه راهی بروجرد به‌دلیل انحراف از مسیر باعث مجروحیت یک نفر شد. در خراسان رضوی بر اثر واژگونی اتوبوس شش نفر مجروح شدند. در آذربایجان غربی نیز بر اثر تصادف سواری شش نفر مجروح شدند. در اصفهان و فارس هم به‌دلیل تصادف سواری یک نفر مجروح شد. حسن نوری، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور نیز گفت: صبح روز جمعه ساعت ٩:٣0 بر اثر تصادف یک دستگاه ال٩0 با پژو ٢0۶ در محور شازند – ازنا، سه نفر کشته و چهار نفر مصدوم شدند.

تهرانی‌ها و کرجی‌ها رکوددار سفر تعطیلات

رئیس سازمان راهداری گفت: بیشترین خروجی در تعطیلات اخیر مربوط تهران و البرز است. عبدالهاشم حسن‌نیا با اعلام این خبر گفت: همزمان با ایام عید سعید قربان و تعطیلات پایان هفته حجم سفرهای هموطنان در طول محورهای مواصلاتی کشور افزایش یافته و بیشترین میزان ورودی و خروجی به‌ترتیب مربوط به استان‌های البرز، مازندران، تهران، گیلان، قم و همدان بوده است. به گزارش ایلنا، او افزود: در این مدت بیشترین میزان خروجی مربوط به استان‌های تهران و البرز و بیشترین میزان ورودی متعلق به استان‌های مازندران، گیلان و همدان بوده است.

بازنگری تصادفات ساختگی

همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام بازنگری مجدد کروکی‌ها برای مقابله با تصادفات ساختگی گفت:‌ اگر در مواردی تشخیص ساختگی بودن تصادف داده شود، قطعا برخور می‌شود. محمدرضا مهماندار در پاسخ به سوالی درباره تدابیر پلیس برای مقابله با تصادفات ساختگی که براساس اعلام پزشکی قانونی ۱۹۰۹ پرونده درباره این تصادفات به قصد گرفتن دیه تشکیل شده‌ است،‌ افزود: درباره تصادفات ساختگی به افسران کارشناس، آموزش‌های لازم داده شده تا در محل دقت لازم را داشته باشند و تصادف ساختگی را به‌عنوان تصادف واقعی تلقی نکنند. او ادامه داد: همچنین برای اینکه بتوانیم کنترل دقیق‌تری در این زمینه داشته باشیم، پیش‌بینی کردیم؛ اداره تصادفات در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ کروکی‌ها را مجدد مورد بازنگری قرار دهد و اگر در مواردی تشخیص ساختگی بودن تصادف را بدهند، قطعا برخورد می‌شود. در مرحله بعد نیز بیمه‌ها و کارشناسان بیمه در فرآیند کار خود پرونده‌های تصادفات را بررسی کرده و اگر مواردی باشد، بلافاصله به ما اعلام می‌کنند.
 
ما هم از طریق بازرسی پیگیری کرده و به این موارد رسیدگی می‌کنیم. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه پرونده‌های تصادفات ساختگی دو نوع است، خاطرنشان کرد: برخی تصادفات ساختگی ورود خسارت به‌ خودروهاست که توسط کارشناسان ما بررسی و پیگیری می‌شود، اما بخشی از تصادفات ساختگی مربوط به ایجاد جرح و صدمه است و در پزشکی قانونی بررسی می‌شود. ممکن است؛ افراد جراحات عمدی را دستکاری کرده و جراحات بیشتری ایجاد کرده تا بتوانند دیه بیشتری بگیرند که البته این حوزه مربوط به ما نمی‌شود و در پزشکی قانونی به این موارد رسیدگی می‌شود، آماری که پزشکی قانونی نیز اعلام کرده از همین نوع تصادفات ساختگی است.

برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره طرح این هفته پلیس راهور تاکید کرد: طرح ویژه این هفته پلیس راهور اختصاص دارد به برخورد با خودروهایی که فاقد معاینه فنی و دودزا هستند، در حال حاضر نیز در اقصی نقاط شهر نیروهای پلیس راهور حضور داشته و در حال کنترل هستند. مهماندار گفت: درباره بحث معاینه فنی نیز به‌دلیل اینکه در حال نزدیک شدن به نیمه دوم سال هستیم، اگرچه برخورد با این خودروها در برنامه‌مان بود، اما به‌صورت ویژه باز هم این طرح‌ها را دنبال می‌کنیم.

شهریور و تصادفات جاده‌ای

هر سال شهریور به‌دلیل افزایش مسافرها فصل تصادف جاده‌ای نامگذاری شده است. در این میان باید گفت که با وجود تلفات سنگین ناشی از تصادفات مرگ، مجروحیت و نقص عضو که از عوارض آن است، باید گفت که مسئولان و دستان درکاران می‌توانند با توجه بیش از پیش به امنیت جاده‌ای کشور و همچنین ارتقای کیفیت خودروها به‌شکل قابل ملاحظه‌ای میزان تصادفات جاده‌ای را کاهش دهند. همچنین با فرهنگسازی از سوی رسانه‌ها و ایجاد پویش‌های متعدد می‌توان در ارتقای فرهنگ عمومی تاثیرگذار بود، چون همانطور که قبل‌تر بیان شد در تصادفات جاده‌ای عامل انسانی نقش بسزایی دارد. در حالی که با ارتقای این مهم می‌توان میزان تصادفات را کاهش داد. همچنین با توسعه سیستم حمل‌ونقل هوایی، ریلی و ناوگان حمل‌ونقل بین شهری می‌توان از افزایش سفرها با خودروهای شخصی جلوگیری کرد.

منبع: آرمان/ زهرا سلیمانی/۳ شهریور ۹۷
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی