تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

پایان سیاسی نتانیاهو نزدیک است

یک رسانه عرب زبان نوشت که در صورت انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و رفتن به انتخابات چهارم، نخست‌وزیر این رژیم با چالش‌هایی مواجه می‌شود که ممکن است مانع از تشکیل دولت جدید توسط وی شود.

کد خبر: ۷۷۹۲۳
۱۱:۱۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
دیدارنیوز - اسپوتنیک عربی در گزارش نوشت که در کنار تظاهرات مردمی علیه دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در صورت موفقیت احزاب مخالف در انحلال کنست و با توجه به شکاف‌های ایجاد شده در حزب لیکود، نتانیاهو با چالش‌های دشواری مواجه خواهد شد و این چالش‌ها می‌تواند مانع از تشکیل دوباره دولت توسط وی شود.

طبق این گزارش، کارشناسان می‌گویند چالش‌هایی که نتانیاهو با آن مواجه است؛ از جدایی "جدعون ساعار"، یکی از رهبران لیکود از این حزب، تا تظاهرات و فساد، آرزوهای نتانیاهو برای تشکیل دولت جدید را از بین خواهد برد و به تدریج آینده سیاسی او را تهدید می‌کند.

در همین حال، محمد حسن کنعان، از رهبران فهرست مشترک عربی و عضو سابق کنست گفت: تظاهرات، تلاش‌ها برای انحلال کنست و جدا شدن نمایندگان از لیکود؛ همگی تأثیر مستقیمی بر نتانیاهو خواهند گذاشت و مانع از به دست گرفتن قدرت توسط وی می‌شوند و ممکن است که احزاب سیاسی دیگری غیر از لیکود موفق به تشکیل دولت شوند.

"ایمن الرقب" استاد علوم سیاسی و یکی از رهبران جنبش فتح نیز گفت: جدایی جدعون ساعار از لیکود و بزرگ‌ترین رقیب نتانیاهو دانستن آن، به منزله زلزله و یک ضربه قوی علیه نتانیاهو است.

وی افزود: اگر به انحلال کنست رأی داده شود، دو گزینه وجود خواهد داشت؛ تشکیل دولت فوق‌العاده بدون حضور نتانیاهو و یا برگزاری انتخابات برای چهارمین بار.

الرقب در ادامه تصریح کرد: حزب جدید به ریاست ساعار نسبت به لیکود آرای بیشتری از اردوگاه راست را به خود اختصاص خواهد داد و احتمال ابقای دولت نتانیاهو ضعیف است.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی