تیتر امروز

شنبه سرنوشت‌ساز؛ جنگ يا توافق؟/ ادامه جنگ تعرفه‌ای آمریکا/ قاچاق سوخت؛ نشانه فساد سیستمی بزرگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

شنبه سرنوشت‌ساز؛ جنگ يا توافق؟/ ادامه جنگ تعرفه‌ای آمریکا/ قاچاق سوخت؛ نشانه فساد سیستمی بزرگ

این هشتاد و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه تنگنا با محمدحسین بنی اسدی،دبیرکل نهضت آزادی ایران

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت

محمدحسین بنی اسدی، دبیرکل نهضت آزادی مهمان یکی دیگر از برنامه‌های تنگنا بود. او تاکید می‌کند که آیت الله خمینی با نخست وزیری بنی‌صدر مشکلی نداشت، اما خلخالی و ربانی شیرازی مخالفت کردند.
کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست
در گفتگوی دیدارنیوز با دیپلمات پیشین ایران در نیویورک مطرح شد

کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست

باید ابتکار عمل رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی مذاکرات را در دست بگیریم. نکته‌ای که مقامات ما باید به آن توجه داشته باشند، این است که دیپلماسی پنهان با ترامپ، معنی نخواهد داشت.

گزارش تصویری: هیولای هیدروژنی!

کد خبر: ۶۸۵۸۱
۱۴:۰۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در روزگاری که ساخت خودروهای سوپراسپرت از انحصار کمپانی‌های مشهور خارج شده، یک کارخانه کوچک و ناآشنا به نام هایپریون در آمریکا از اَبَرماشین برقی – هیدروژنی‌اش به نام X-P1 رونمایی کرده و گفته است که این هیولای عجیب در سال 2022 به مشتریانش تحویل داده خواهد شد.

هایپریون با توجه به بدنه فوق سبکش که ترکیبی از تیتانیوم و فیبر کربن است تنها 1032 کیلوگرم وزن دارد و به همین خاطر تا 220 مایل (356 کیلومتر بر ساعت) سرعت می‌گیرد و با یک باک پر از هیدروژن و باتری‌های شارژشده لیتیوم – یون تا 1600 کیلومتر را می تواند بپیماید.

بدنه این خودرو با وجود شباهت به بوگاتی ویرون، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و درهای آن به صورت بالارونده و مورب باز می‌شوند. دو نوار جانبی بر روی خودرو نیز در واقع صفحات خورشیدی هستند که می‌توانند نور آفتاب را به برق قابل استفاده برای برخی ادوات کم‌مصرف خودرو تبدیل کنند.

در مورد قیمت و توان تولیدی این خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نشده اما ظاهرا هر دو آیتم، نزدیک به  خودروهای مشابه در این کلاس هستند. هایپریون حدود 10 سال برای تولید و توسعه این خودروی هیدروژنی زمان صرف کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی