تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ بالگرد‌های ارتش اعزام شدند
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ بالگرد‌های ارتش اعزام شدند

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

تغییر مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ: آشفته از نتایج نظرسنجی‌ها!

ترامپ کمتر چهار ماه مانده تا انتخابات ماه نوامبر تغییر اساسی در تیم انتخاباتی خود ایجاد کرده است. «بیل استپین» به سمت مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ ترفیع یافته و جایگزین «برد پارسکیل» شده است. این موضوع قطعاً از شرایط نامناسب ترامپ در نظرسنجی‌ها و آشفتگی کمپبن ترامپ خبر می‌دهد.

کد خبر: ۶۵۹۰۰
۱۹:۲۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۹
تغییر مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ: آشفته از نتایج نظرسنجی‌ها!
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: دومینوی اتفاقات ناخوشایند برای رئیس جمهوری آمریکا ادامه دارد. شرایط ناگوار برای دونالد ترامپ که خود را پیروز میدان انتخابات ۲۰۲۰ می‌دانست از شیوع ویروس کرونا آغاز شد و امروز به شکل اختلافات بزرگ در داخل آمریکا به نمایش در آمده است؛ تا جایی که بعضی جمهوری‌خواهان نیز پشت وی را خالی کرده‌اند. به تازگی نیز پس از درگیری‌های طولانی در دادگاه، کتابی که مری ترامپ، برادرزاده دونالد ترامپ که درباره شخصیت او و مناسبات خانوادگیشان نوشته بود، منتشر و در کتاب‌فروشی‌ها با استقبال فراوانی روبرو شد. مری ترامپ یک روان‌شناس بالینی است، در این کتاب به روان‌کاوی ترامپ پرداخته است و در مصاحبه‌ای وی عموی خود را فرد خطرناکی معرفی کرده است.

 
 

 دومینوی مشکلات که از شش ماه پیش برای ترامپ شروع شده است، در روز‌هایی که تقریباً ۳ ماه و نیم به انتخابات مانده است شرایط ساکن  امروزی کاخ سفید را برای پیروزی در انتخابات  به شدت به خطر انداخته است. همین موضوع ترامپ را دچار تشویش و نگرانی کرده و باعث شده که وی برخی از رفتارهای خود مثل ماسک نزدن و حمله به مردم معترض در رسانه‌ها را تا حدودی کنار بگذارد. اما اوج تشویش رئیس جمهوری آمریکا را می‌توان از آشفتگی این روز‌های کمپین انتخاباتی وی دنبال کرد.


به گزارش نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اواخر روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشته است: «بسیار خرسندم که اعلام کنم بیل استپین به سمت مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ ترفیع یافت. او جایگزین «برد پارسکیل» شده که برای یک مدت طولانی با من بود. پارسکیل استراتژی‌های دیجیتال و داده‌های ما را رهبری کرده و یکی از مشاوران ارشد این کمپین انتخاباتی باقی خواهد ماند. هر دو نفر نقش پررنگی در پیروزی تاریخی ما در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی داشتند و من به دنبال پیروزی بزرگ و مهم دیگر برای دومین دور متوالی در کنار این اشخاص هستم. همزمان با اینکه میزان حمایت‌ها از ما در نظرسنجی‌ها به سرعت رو به افزایش است، اوضاع اقتصاد رو به بهبودی است، واکسن و درمان بیماری کووید ۱۹ به زودی کشف می‌شود و آمریکایی‌ها خیابان‌ها و جوامعی امن می‌خواهند، این بار پیروزی در این انتخابات بسیار راحت‌تر خواهد بود».  همچنین براساس گزارش پولتیکو، استپین که رابطه نزدیکی با «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد ترامپ دارد، در سال ۲۰۱۶ میلادی به کمپین انتخاباتی رئیس جمهوری پیوست. وی در سال ۲۰۱۷ میلادی مدیر سیاسی کاخ سفید شد در حالی که اخیرا معاون مدیر کمپین انتخابتی ترامپ شده بود.

در حقیقت ترامپ کمتر چهار ماه مانده تا انتخابات ماه نوامبر تغییری اساسی در تیم انتخاباتی خود ایجاد کرده است. این موضوع قطعاً از شرایط نامناسب ترامپ در نظرسنجی‌ها و آشفتگی کمپبن ترامپ خبر می‌دهد. به احتمال زیاد این جابه‌جایی بی‌ربط به مشارکت اندک هواداران ترامپ در گردهمایی تبلیغاتی چند وقت پیش وی در شهر تولسا نیست.


چرا نظرسنجی‌ها ترامپ را نگران کرده است؟

نتایج نظرسنجی‌های خصوصی و عمومی از سیر نزولی محبوبیت ترامپ در آستانه انتخابات حکایت دارند.  قطعاً دلیل اصلی سقوط ترامپ تحت تاثیر شیوع وسیع کرونا  است که تا امروز  باعث کشته شدن بیش از ۱۳۷ هزار آمریکایی و تخریب اقتصاد این کشور شده است. ترامپ به دلیل نحوه مدیریت ویروس کرونا و توقف واکنش فدرال به آن مورد انتقاد شدید است.


بیشتر بخوانید: ادامه سخنرانی‌های انتخاباتی ترامپ: بی اعتنا به کرونا، بی اعتنا به پروتکل!

در نظرسنجی مشترک بین  شبکه خبری «ان‌بی‌سی» و موسسه نظرسنجی «Change Research»  که در ۶ ایالت مهم آمریکا برگزار شده است، بایدن، نامزد حزب دموکرات بر ترامپ در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین برتری داشت در حالی‌که  در ایالت کارولینای شمالی این دو خیلی نزدیک به هم بودند. جو بایدن در مجموع ۶ ایالت برتری ۴۹ درصدی بر ترامپ با ۴۳ داشت.  این نظرسنجی  با مشارکت ۴۲۳۲ نفر از روز جعه گذشته تا یکشنبه هفته جاری  برگزار شده و حاشیه خطای آن ۱.۵ درصد بوده است.


همچنین «تیم مالوی»، تحلیل‌گر نظرسنجی‌ها در دانشگاه کوئینیپیاک گفته است که اگرچه هنوز ۳ ماه و نیم تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده، اما این نظرسنجی چشم‌اندازی بسیار ناخوشایند برای ترامپ از آینده دارد.


از یک طرف عملکرد بد دولت ترامپ در مقابله با بیماری کرونا  و  از سوی دیگر نحوه پاسخ او به اعتراضات مردم آمریکا پس از قتل جورج فلوید، باعث شده است که محبوبیت ترامپ کاهش چشمگیری پیدا کند. اما با تمام این حرف‌ها ترامپ این روز‌ها در توئیتر و سخنرانی‎های  خود بر تاثیر اکثریت خاموش آمریکایی‌ها در انتخابات آتی تاکید دارد وامیدوار است که اتفاق ۲۰۱۶ دوباره برایش رقم بخورد. تغییر اساسی که در تیم انتخاباتی اش نیز انجام داده است شاید بتواند شرایط را برای وی عوض بکند و در همین چند ماه باقی مانده تا انتخابات وی را پیروز میدان کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی