تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

کلک بازاری ترامپ به نفت/ وسوسه برای خرید نفت زیر صفر

بنظر می‌رسد امریکا بنا دارد عوامل جدیدی را وارد بازار نفت کند و با ایجاد اختلال و نگرانی عربستان و روسیه را وادار کندبه یک همکاری سه جانبه با امریکا وارد شوند تا انتخابات ریاست جمهوری ترامپ دچار مشکل نشود.

کد خبر: ۵۹۲۰۲
۱۴:۲۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

کلک بازاری ترامپ به نفت/ وسوسه برای خرید نفت زیر صفر

دیدارنیوز ـ صباح زنگنه در گفتگویی در ارزیابی سقوط قیمت نفت آمریکا به زیر صفر دلار اظهار داشت: وضع بازار نفت در کل جهان دستخوش تغییرات زیادی شده، شیوع کرونا منجر به تعطیلی مشاغل و کاهش حمل و نقل و در نتیجه کاهش قیمت نفت شد، اما بعد از بروز مناقشه و مسابقه بین عربستان و روسیه این دو کشور همچنان اضافه تولید را کم نکردند و برعکس عربستان ۲ تا ۳ میلیون بشکه بیشتر هم روانه بازار کرد و با وجود اصرار ترامپ به سعودی‌ها و تماس با روسیه این دو کشور وعده دادند اوپک را نیز همراه کرده و حجم بزرگی از تولید را کم کنند، اما هنوز محقق نشده و قرار بر این است که از ماه آتی عملیاتی شود بنابراین تاثیر روانی اندکی بر بازار گذاشت.
 
وی درباره احتمال ائتلاف عربستان و روسیه برای ضربه به نفت امریکا گفت: بعید است این دو کشور تا به این حد همکاری کنند که به ضرر آمریکا منتهی شود، اکنون قیمت برنت و WTI روی ۲۰ دلار است و اتفاقی هم نیفتاده است.
 
این تحلیلگر مسائل بین الملل خاطر نشان کرد:، اما اینکه چرا قیمت نفت فروش ماه می‌به زیر صفر رسید یک تریک و کلک بازاری از جانب امریکا است، زیرا نفت واقعی که وارد بازار می‌شود با خرید و فروش کاغذی بسیار متفاوت است حتی تا ۲ یا ۳ ماه آینده هم اوضاع فرق خواهد کرد. بنظر می‌رسد امریکا بنا دارد عوامل جدیدی را وارد بازار نفت کند و با ایجاد اختلال و نگرانی عربستان و روسیه را وادار کند به یک همکاری سه جانبه با امریکا وارد شوند تا انتخابات ریاست جمهوری ترامپ دچار مشکل نشود.
 
وی تصریح کرد: در حقیقت امریکا با طرح اینکه نفت امریکا در حد صفر دلار شده بسیاری از مشتریان عربستان و روسیه را وسوسه می‌کند که به سمت بازار امریکا حرکت کنند و این یک اقدام واقعی به حساب نمی‌آید و بازار جهانی هم هرگز تحمل چنین تغییری را نخواهد داشت خود امریکا هم تحمل نمی‌کند که عمده شرکت‌های نفتی که ۱۰۰‌ها میلیارد دلار در نفت شیل و وست تگزاس هزینه کرده و حامی انتخاباتی ترامپ هستند، از صحنه خارج شوند، این اقدام در حد خودکشی است.
 
زنگنه تاکید کرد: امریکا با یک سیاست گذرا و ایجاد شوک سعی در مجبور به همراه شدن بقیه کشور‌ها با خود است.
 
وی یادآور شد: در هر حال نه بازار اوپک و نه نفت وست تگزاس اینترمدیت از این شوک ناگهانی تبعیت نکرده و تغییر نخواهد داشت.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی