تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

تعطیلی واحد‌ها در صورت تخطئی از پروتکل‌های بهداشتی/ اصناف پرریسک کدامند؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین رئیس و سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان از بلامانع بودن فعالیت واحد‌های کم‌خطر خبر داد.

کد خبر: ۵۷۷۲۲
۰۹:۴۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

تعطیلی واحد‌ها در صورت تخطئی از پروتکل‌های بهداشتی/ اصناف پرریسک کدامند؟

دیدارنیوز ـ حبیب‌الله خجسته‌پور اظهار کرد: آن دسته از واحد‌های صنفی که در ذیل اصناف پرخطر تعریف می‌شوند همچنان اجازه فعالیت ندارند.
 
جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: اصناف پرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، پاساژها، مجتمع‌های تجاری و بازار، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و فست فودی‌ها، بازار‌های روز و نمایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی بدنسازی، تالار‌های پذیرایی و سالن‌های مراسم و قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه فعالیت مشاغل و صنوف دارای ریسک کم و متوسط در استان سمنان از امروز مطابق پروتکل‌ها و شرایط ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع است ادامه داد: فعالیت اصناف به دو دسته کم خطر و پر خطر تقسیم شده است که فعالیت مشاغل و صنوف دارای ریسک کم و متوسط در استان از امروز ۲۳ فروردین‌ماه مطابق پروتکل‌ها و شرایطی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ و جزئیات آن از سوی وزارت صمت اعلام شده است، به صورت تدریجی و پلکانی آغاز خواهد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تیم‌های نظارت و بازرسی نیز فعالیت اصناف و فعالیت را رصد و کنترل کرده و هر صنف یا مجموعه‌ای که مقررات بهداشتی را بر اساس ضوابط اعلامی رعایت نکند تا اطلاع ثانوی و تامین شرایط لازم و الزامات بهداشتی تعطیل خواهد شد.
 
خجسته پور اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز مشکلات و سردرگمی برای عموم مردم هرگونه اعلام ممنوعیت و یا محدودیت خارج از ترتیبات اعلام شده، برخلاف مصوبات این ستاد و فاقد هرگونه اعتبار قانونی است و همه دستگاه‌های مسئول در سطح استان، باید صرفاً در حدود مصوبات ابلاغی کمیته، اطلاع رسانی و اعمال قانون کنند؛ درصورت عدم رعایت هر یک از موارد اشاره شده، برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سمنان با بیان اینکه طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا (فاصله گذاری اجتماعی) تا پایان فروردین با قوت ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با رویکرد جدید و با عنوان فاصله گذاری هوشمند فعلا تا پایان فروردین ماه ادامه دارد و بر این اساس همچون گذشته صرفاً افراد بومی ساکن (مقیم) هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن، ممنوع است.
 
وی اضافه کرد: خروج افراد غیرساکن برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است، اما این افراد باید توجه نمایند که در طول مسیر اجازه ورود به شهر‌ها را ندارند و باید از کنار گذر‌ها عبور نمایند.
 
جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با اشاره به نقش موثر تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در کاهش شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها همچنان تعطیل است وبر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش و نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امور مربوط به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان همچنان بصورت غیر حضوری و مجازی انجام خواهد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان همچنین گفت: بی تردید تجمعات مردمی و فعالیت مراکزپرتردد، قطعا موجب انتشار این ویروس خواهد شد لذا پارک‌ها، بوستان ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخر‌ها و اماکن مشابه که محل تجمع افراد هستند همچنان تعطیل است.
 
سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با اشاره به صدور اطلاعیه‌ی مربوط به ساعات کاری ادارات یادآور شد: با عنایت به اطلاع رسانی انجام شده فعالیت ادارات دولتی استان از ۲۳ فروردین ماه با ترتیبات جدید برابر بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در خصوص میزان نیروی انسانی و ساعات کاری ادامه می‌یابد وامیدواریم با انجام این روند شاهد کاهش بیش از پیش انتشار این ویروس خطرناک در سطح استان سمنان باشیم.
 
خجسته پور با قدرشناسی از علما و روحانیون در پیشتازی امر مقابله با کرونا و نیز تشکر از مردم در عدم برپایی برنامه‌های مرسوم در نیمه شعبان امسال گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده برگزاری هرگونه تجمع و مراسم رسمی، غیر رسمی و مذهبی همچون گذشته ممنوع است.
 
وی با تاکید بر لزوم خدمات رسانی مستمر به مردم گفت: تردد خودرو‌های امدادی، درمانی، پلیس، حمل بار، کالا‌ها و مایحتاج مردم و همچنین سوخت، کماکان، مشمول ممنوعیت‌های این طرح نخواهد بود و مردم استان سمنان اطمینان داشته باشند که تمامی اقدامات در جهت تامین مایحتاج عمومی مردم پیش بینی و در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد.
 
خجسته پور با اشاره به برخی نکات مطرح شده در خصوص چگونگی تردد برخی کارکنان ادارات و کارگران مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان در فضای مجازی گفت: تردد کارمندان و کارگرانی که شهرمحل سکونت آن‌ها با شهرمحل کارشان متفاوت، با ارائه مدارک شناسایی معتبر بلامانع است و تمامی نیرو‌های دست اندرکار در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند می‌بایست با کنترل مدارک، اجازه تردد برای این افراد را صادر کند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان سخنان خود با تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران مقابله با کرونا در سطح استان و بویژه با قدردانی از کادر پزشکی و بهداشت و درمان این استان گفت: بر اساس ضوابط پیش بینی شده و بمنظور تسهیل در ارائه خدمات، تردد دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی و سایر مصادیق مورد نیاز، تکنسین‌های مخابراتی و دیگر مواردی که بنا به ضرورت از طریق مراجع ذیربط، هماهنگ می‌شود، با ارائه مدارک شناسایی معتبر امکان‌پذیر است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی