تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

تعطیلی واحد‌ها در صورت تخطئی از پروتکل‌های بهداشتی/ اصناف پرریسک کدامند؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین رئیس و سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان از بلامانع بودن فعالیت واحد‌های کم‌خطر خبر داد.

کد خبر: ۵۷۷۲۲
۰۹:۴۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

تعطیلی واحد‌ها در صورت تخطئی از پروتکل‌های بهداشتی/ اصناف پرریسک کدامند؟

دیدارنیوز ـ حبیب‌الله خجسته‌پور اظهار کرد: آن دسته از واحد‌های صنفی که در ذیل اصناف پرخطر تعریف می‌شوند همچنان اجازه فعالیت ندارند.
 
جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: اصناف پرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، پاساژها، مجتمع‌های تجاری و بازار، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و فست فودی‌ها، بازار‌های روز و نمایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی بدنسازی، تالار‌های پذیرایی و سالن‌های مراسم و قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه فعالیت مشاغل و صنوف دارای ریسک کم و متوسط در استان سمنان از امروز مطابق پروتکل‌ها و شرایط ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع است ادامه داد: فعالیت اصناف به دو دسته کم خطر و پر خطر تقسیم شده است که فعالیت مشاغل و صنوف دارای ریسک کم و متوسط در استان از امروز ۲۳ فروردین‌ماه مطابق پروتکل‌ها و شرایطی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ و جزئیات آن از سوی وزارت صمت اعلام شده است، به صورت تدریجی و پلکانی آغاز خواهد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تیم‌های نظارت و بازرسی نیز فعالیت اصناف و فعالیت را رصد و کنترل کرده و هر صنف یا مجموعه‌ای که مقررات بهداشتی را بر اساس ضوابط اعلامی رعایت نکند تا اطلاع ثانوی و تامین شرایط لازم و الزامات بهداشتی تعطیل خواهد شد.
 
خجسته پور اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز مشکلات و سردرگمی برای عموم مردم هرگونه اعلام ممنوعیت و یا محدودیت خارج از ترتیبات اعلام شده، برخلاف مصوبات این ستاد و فاقد هرگونه اعتبار قانونی است و همه دستگاه‌های مسئول در سطح استان، باید صرفاً در حدود مصوبات ابلاغی کمیته، اطلاع رسانی و اعمال قانون کنند؛ درصورت عدم رعایت هر یک از موارد اشاره شده، برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سمنان با بیان اینکه طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا (فاصله گذاری اجتماعی) تا پایان فروردین با قوت ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با رویکرد جدید و با عنوان فاصله گذاری هوشمند فعلا تا پایان فروردین ماه ادامه دارد و بر این اساس همچون گذشته صرفاً افراد بومی ساکن (مقیم) هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن، ممنوع است.
 
وی اضافه کرد: خروج افراد غیرساکن برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است، اما این افراد باید توجه نمایند که در طول مسیر اجازه ورود به شهر‌ها را ندارند و باید از کنار گذر‌ها عبور نمایند.
 
جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با اشاره به نقش موثر تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در کاهش شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها همچنان تعطیل است وبر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش و نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امور مربوط به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان همچنان بصورت غیر حضوری و مجازی انجام خواهد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان همچنین گفت: بی تردید تجمعات مردمی و فعالیت مراکزپرتردد، قطعا موجب انتشار این ویروس خواهد شد لذا پارک‌ها، بوستان ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخر‌ها و اماکن مشابه که محل تجمع افراد هستند همچنان تعطیل است.
 
سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با اشاره به صدور اطلاعیه‌ی مربوط به ساعات کاری ادارات یادآور شد: با عنایت به اطلاع رسانی انجام شده فعالیت ادارات دولتی استان از ۲۳ فروردین ماه با ترتیبات جدید برابر بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در خصوص میزان نیروی انسانی و ساعات کاری ادامه می‌یابد وامیدواریم با انجام این روند شاهد کاهش بیش از پیش انتشار این ویروس خطرناک در سطح استان سمنان باشیم.
 
خجسته پور با قدرشناسی از علما و روحانیون در پیشتازی امر مقابله با کرونا و نیز تشکر از مردم در عدم برپایی برنامه‌های مرسوم در نیمه شعبان امسال گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده برگزاری هرگونه تجمع و مراسم رسمی، غیر رسمی و مذهبی همچون گذشته ممنوع است.
 
وی با تاکید بر لزوم خدمات رسانی مستمر به مردم گفت: تردد خودرو‌های امدادی، درمانی، پلیس، حمل بار، کالا‌ها و مایحتاج مردم و همچنین سوخت، کماکان، مشمول ممنوعیت‌های این طرح نخواهد بود و مردم استان سمنان اطمینان داشته باشند که تمامی اقدامات در جهت تامین مایحتاج عمومی مردم پیش بینی و در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد.
 
خجسته پور با اشاره به برخی نکات مطرح شده در خصوص چگونگی تردد برخی کارکنان ادارات و کارگران مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان در فضای مجازی گفت: تردد کارمندان و کارگرانی که شهرمحل سکونت آن‌ها با شهرمحل کارشان متفاوت، با ارائه مدارک شناسایی معتبر بلامانع است و تمامی نیرو‌های دست اندرکار در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند می‌بایست با کنترل مدارک، اجازه تردد برای این افراد را صادر کند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان سخنان خود با تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران مقابله با کرونا در سطح استان و بویژه با قدردانی از کادر پزشکی و بهداشت و درمان این استان گفت: بر اساس ضوابط پیش بینی شده و بمنظور تسهیل در ارائه خدمات، تردد دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی و سایر مصادیق مورد نیاز، تکنسین‌های مخابراتی و دیگر مواردی که بنا به ضرورت از طریق مراجع ذیربط، هماهنگ می‌شود، با ارائه مدارک شناسایی معتبر امکان‌پذیر است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی