تیتر امروز

حجاب در جمهوری اسلامی ربطی به شرع ندارد/ ترک عادات مسموم برای حکومت سخت شده است/ مراجع عراق خرج خود را از جمهوری اسلامی جدا کرده‌اند!
در هیجدهمین برنامه دیدار اندیشه با شهاب الدین حائری شیرازی مطرح شد:

حجاب در جمهوری اسلامی ربطی به شرع ندارد/ ترک عادات مسموم برای حکومت سخت شده است/ مراجع عراق خرج خود را از جمهوری اسلامی جدا کرده‌اند!

در هیجدهمین برنامه دیدار اندیشه با شهاب الدین حائری شیرازی در خصوص "آزادی پوشش و حجاب اجباری از منظر شرع" گفتگو کردیم.
آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

گزارش اختصاصی دیدارنیوز به مناسبت آیین پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما، از نشست تخصصی آسیب شناسی سینمای ایران، که با حضور چهار چهره‌ی فرهنگی و سینمایی در محل ساختمان خبرآنلاین برگزار شد.
معاون شهردار قم:

استفاده از نما‌های پرده‌ای و سرامیکی در بافت فرسوده قم ممنوع است

معاون شهرسازی ومعماری شهرداری قم گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه استفاده از نما‌های پرده‌ای و سرامیکی و اجرای حروف صرفاً لاتین بر روی نما در بافت فرسوده، خصوصاً منطقه یک و هفت قم صادر شود.

کد خبر: ۵۲۳۰۸
۱۵:۲۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

استفاده از نما‌های پرده‌ای و سرامیکی در بافت فرسوده قم ممنوع است

دیدارنیوز ـ غلامرضا جانقربان با اشاره به بند ۳-۱-۱۶ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص ضوابط و مقررات ارتقا کیفی سیما و منظر شهری، اظهار کرد: این بند و بند‌های ۵-۱۰ و ۵-۱۱ و ۵-۲۲ دستورالعمل اجرایی نما و سیمای شهری مصوب شورای اسلامی شهر قم، اعلام می‌کند که استفاده از نما‌های پرده‌ای همچون نما‌های آلومینیمی، شیشه‌ای، کامپوزیت، شیشه‌های جیوه‌ای و… در جداره‌های بیرونی و قابل مشاهده از عرصه‌های عمومی، ضمن رعایت مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان، برای کلیه بنا‌های دولتی و عمومی ممنوع است.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با تأکید بر اینکه بر اساس قانون و ضوابط شهرسازی استفاده از این مصالح صرفاً درون بنا‌ها مجاز است، خاطرنشان کرد: مجدداً از سوی حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری ممنوعیت استفاده از نما‌های پرده‌ای شامل نما‌های آلومینیمی، شیشه‌ای، کامپوزیت، شیشه‌های جیوه‌ای و… در قم به تمام بخش‌های شهرداری ابلاغ شده است.
 
جانقربان گفت: همچنین پیرو ابلاغیه کمیته سیما و منظر شهری استان قم و ماده ۱۴ آئین نامه اجرایی قانون ممنوعیت بکار گیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه که اشاره می‌دارد که استفاده از تابلو یا نوشته‌ها و نشانه‌هایی که منحصراً به خط غیر فارسی تنظیم شده باشد به استثنای نشانه‌های بین المللی ممنوع است، درج هرگونه نوشته صرفاً لاتین و غیر متعارف بر روی ساختمان‌ها ممنوع است.
 
وی با تأکید بر جلوگیری از اجرای متن‌های صرفاً لاتین و غیر متعارف بر روی کلیه نما‌های ساختمان‌ها در سطح شهر، تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید اجازه استفاده از نما‌های پرده‌ای و سرامیکی و اجرای حروف صرفاً لاتین بر روی نما در بافت فرسوده، خصوصاً منطقه یک و هفت صادر شود.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی