تیتر امروز

علیرضا قسیمی: رویای رضا قطبی «مرکزیت آسیا شدن رادیو و تلویزیون ایران» بود/ محمد هاشمی پروژه ساختمان شیشه‌ای را زنده کرد/ اوایل انقلاب مجاهدین خلق نفوذ زیادی در رادیو و تلویزیون داشتند
گفت‌وگوی دیدار در نخستین برنامه «پشت صحنه» با مجری پروژه ساختمان شیشه‌ای

علیرضا قسیمی: رویای رضا قطبی «مرکزیت آسیا شدن رادیو و تلویزیون ایران» بود/ محمد هاشمی پروژه ساختمان شیشه‌ای را زنده کرد/ اوایل انقلاب مجاهدین خلق نفوذ زیادی در رادیو و تلویزیون داشتند

ساختمان شیشه‌ای سازمان صدا و سیما، به‌عنوان نخستین بنای مدرن رسانه‌ای خاورمیانه که نماد بلندپروازی‌های این سازمان است، در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۴ و در جریان «جنگ ۱۲روزه» مورد هدف حملات هوایی اسرائیل...
علی جمالیان: با بهره‌گیری از تکنولوژی روز کمترین آسیب به بیمار وارد می‌شود/ درمان‌های نوین در صدر علم پزشکی امروز
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه «میهمان من» با یک متخصص و جراح قلب

علی جمالیان: با بهره‌گیری از تکنولوژی روز کمترین آسیب به بیمار وارد می‌شود/ درمان‌های نوین در صدر علم پزشکی امروز

علی جمالیان، فوق تخصص و جراح قلب در برنامه «میهمان من» از درمان‌های نوین که این روز‌ها طرفداران زیادی هم دارد گفت.
سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک حقوقدان و وکیل دادگستری

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود

دیدارنیوز در بیست و یکمین پرده از برنامه «ایرانشهر» به سراغ «سید علی مجتهدزاده»، حقوقدان و وکیل باسابقه دادگستری رفته و مسائل مختلف مرتبط با منافع ملی ایران از فعال شدن مکانیسم ماشه، تحرکات تندرو‌ها...

بطحایی: خط‌کشی‌های بین تشکل‌های دانش‌آموزی نباید به دانش‌آموزان منتقل شود

وزیر آموزش‌وپرورش در کنگره مجامع اعضا، مربیان و مدرسین سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: خط‌کشی‌های بین تشکل‌های دانش‌آموزی نباید به دانش آموزان منتقل شود.

کد خبر: ۵۱۹۷
۱۲:۳۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

دیدارنیوز - صبح امروز سید محمد بطحایی در کنگره مجامع اعضا،‌ مربیان و مدرسین سازمان دانش‌آموزی در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: یکی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت ما، برخلاف نیازهای اجتماعی جامعه، به آموزش مهارت‌های اجتماعی در مدارس کمتر پرداخته می‌شود و مهارت‌های فردی جایگزین مهارت‌های اجتماعی شده و این موضوع رو به افزایش است.

وی افزود: آنچه برای آماده‌سازی دانش آموزان برای زندگی آینده به آن احتیاج داریم چنان‌که باید به آن پرداخته نشده و ما شاهد آن هستیم که بچه‌ها از جمع گریزان هستند و دوست دارند بیشتر تنها باشند؛ البته تنها آموزش‌وپرورش مقصر نیست، بلکه سایر عوامل خارج از آموزش‌وپرورش نیز دخیل است.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: بر اساس سندتحول، رویکردی که در قالب یکی از سیاست‌های سند در پیش گرفتیم افزایش سهم آموزش مهارت‌های اجتماعی در مدارس است، هرچند تحقق این موضوع دشوار است.

وی از ممنوعیت رقابت‌های فردی از مهر97 خبر داد و افزود: باید به سمتی برویم که هیچ رقابت فردی برگزار نشود و هیچ‌کس به خاطر موفقیت‌های فردی تشویق نشود؛ بلکه افراد به شکل گروهی مورد تشویق قرار گیرند.

بطحایی خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوبی در خصوص نظام تعلیم و تربیت منتشر می‌شود؛ اما اثر آن را عملاً شاهد نیستیم و برای تحقق برنامه‌ها باید موانع را برطرف کرد.

وی با اشاره به ایرادی که مربیان پرورشی به علت نبود وقت کافی در مدارس برای انجام فعالیت‌های تربیتی مطرح می‌کنند، اظهار کرد: همه‌وقت دانش آموزان صرف آموزش کتب درسی می‌شود و جایی برای ارائه آموزه‌های تربیتی وجود ندارد، این‌یک مانع بزرگ است که باید آن را برطرف کنیم یا حداقل آن را کاهش دهیم و فرصت را برای فعالیت‌های اجتماعی در مدرسه فراهم کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید تشکل‌های دانش‌آموزی را بهترین وسیله و ابزار برای آموزش مهارت‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: مدرسه محلی برای تمرین زندگی است و نه‌فقط محلی برای تمرین دروس مختلف؛ بنابراین مهارت‌هایی مانند گذر از حقّ خود برای منافع دیگران، کنترل خشم، مدیریت عاطفه و ... را باید در مدرسه به دانش آموزان آموزش دهیم و چگونگی مراقبت کردن دانش آموزان از خود را به آن‌ها بیاموزیم.

وی ادامه داد: خواستیم این مسیر را اصلاح کنیم، کاهش آزمون‌ها را در دستور کار قراردادیم اما با مقاومت‌هایی مواجه شدیم.

بطحایی گفت: مدرسه محل زندگی دوم دانش آموزان است باید چنان محیطی شاد و جذابی باشد که بچه‌ها با اکراه مدرسه را ترک کنند.

وی بیان کرد: بر اساس پژوهش‌ها در حوزه پرورشی، افسردگی، اضطراب و خشم سه عامل مهم ناهنجاری‌های اجتماعی است که متأسفانه رو به افزایش است و در مناطق مختلف نیز متفاوت است.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: دانش‌آموزانی که قرار است آینده کشور را به آن‌ها بسپاریم باید امروز در مدرسه چگونگی اداره زندگی و جامعه خود را در مدرسه بیاموزند و تحمل دیگری را در خود نهادینه کنند.

وی گفت: لازمه حل مشکلات هم‌افزایی است و این مهم باید در مدرسه تمرین شود، لذا تشکل‌های دانش‌آموزی  بستر مناسبی برای تقویت هم افزایی و هم‌دلی و تمرین این تفاهم در دانش آموزان است و  تشکل‌های دانش‌آموزی نباید هم‌رنگ رویکرد غالب آموزش‌وپرورش شوند و آن‌ها هم به سمت فعالیت‌های فردی بروند.

بطحایی اظهار کرد: اگر تشکل‌ها به سمت انجام فعالیت‌های فردی بروند برخلاف اهداف اصلی خود حرکت کرده‌اند.

وی گفت: بسیاری از افراد برگزیده علمی در زندگی شخصی و اجتماعی خود دچار مشکل رفتاری هستند و مهارت حل‌وفصل مسائل زندگی خود را ندارد؛ ‌بنابراین نباید به چنین افرادی در مدرسه جایزه داد، بلکه باید همه فعالیت‌ها و رقابت‌ها جمعی باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش اذعان کرد: در سازمان دانش‌آموزی هیچ فردی نباید به خاطر فعالیت فردی تشویق شود؛ بلکه تنها به خاطر فعالیت و رقابت‌های گروهی باید مورد تشویق قرار گیرد.

وی در پایان‌ بر ضرورت مدیریت و اداره  فعالیت‌های تشکل‌ها توسط خود دانش آموزان تأکید کرد.

 

ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۲۹ آبان
امروز پنجشنبه ۲۹ آبان
امروز پنجشنبه ۲۹ آبان
امروز پنجشنبه ۲۹ آبان