دیدارنیوز ـ مهدی مژدهیفر در رابطه با فرسودگی اتوبوسها چنین بیان کرد: اتوبوسهایی که در سطح شهر ارومیه فعالیت دارند دارای میانگین عمر بالای ۱۰ سال هستند و از حد استاندارد تعیین شده رد شده اند.
وی افزود: حدود ۲۹۳دستگاه در بخش خصوصی و ۴۹دستگاه در بخش ملکی در حال فعالیت هستند که ۳۹دستگاه از این بخش که در اختیار نهادهای دولتی، ادارات و دانشگاهها هستند دارای میانگین عمر ۸یا ۹سال هستند و ۱۰عدد باقیمانده، در حال بازسازی و نوسازی از لحاظ فنی و ظاهری هستند.
مژدهیفر در رابطه با آتش سوزیهای اخیر اتوبوسها در شهر ارومیه اظهار کرد: آتش سوزیها مربوط به ۲ دستگاه اتوبوس در اثر اتصالات سیم کشی رخ داده بود.
وی در رابطه با دودزا بودن اتوبوسها گفت: در سال ۹۸حدود ۶۰دستگاه از لحاظ فنی و ظاهری، ولی نه در حد صفر تا صد بازسازی شده اند، اما تمامی خودروهای دیزلی که سوخت گازوئیلی دارند خواسته ناخواسته دودزاهستند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: اتوبوسها جهت ارزیابی زیست محیطی از لحاظ ایجاد آلایندههای جوی و یا مشکلات فنی طی بازه زمانی ۳تا ۶ماه با همکاری عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، کارشناسان اداره محیط زیست و کارشناسان سازمان مدیریت و حمل و نقل بار مسافری شهرداری ارومیه بررسی میشوند و در صورت هر گونه مشکل به واحد حرکت جهت بازسازی و نوسازی ارجاع داده میشوند.
مژدهیفر در رابطه با خریداری دستگاههای جدید نیز بیان کرد:در سال گذشته با افزایش قیمتهای سرسام آور اتوبوس ها، عدم نقدینگی کافی و همچنین اتمام قرارداد فی مابین با شرکت خودرو سازی به جهت عدم پایبندی دو طرفه به تعهدات خریداری دستگاهها منتفی شد، ولی در بودجه سال ۹۹ پیش بینی میشود که با فراهم شدن بستر لازم، جهت خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس به ارزش ۱۶.۵میلیارد تومان ونوسازی و بازسازی ۱۰دستگاه اتوبوس نیز به ارزش ۷.۵میلیارد تومان اقدام شود.