تیتر امروز

حجاب در جمهوری اسلامی ربطی به شرع ندارد/ ترک عادات مسموم برای حکومت سخت شده است/ مراجع عراق خرج خود را از جمهوری اسلامی جدا کرده‌اند!
در هیجدهمین برنامه دیدار اندیشه با شهاب الدین حائری شیرازی مطرح شد:

حجاب در جمهوری اسلامی ربطی به شرع ندارد/ ترک عادات مسموم برای حکومت سخت شده است/ مراجع عراق خرج خود را از جمهوری اسلامی جدا کرده‌اند!

در هیجدهمین برنامه دیدار اندیشه با شهاب الدین حائری شیرازی در خصوص "آزادی پوشش و حجاب اجباری از منظر شرع" گفتگو کردیم.
آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

گزارش اختصاصی دیدارنیوز به مناسبت آیین پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما، از نشست تخصصی آسیب شناسی سینمای ایران، که با حضور چهار چهره‌ی فرهنگی و سینمایی در محل ساختمان خبرآنلاین برگزار شد.
استاندار زنجان پیشنهاد داد:

ممانعت از پذیرش مسافران خارجی تا اطلاع ثانوی برای پیشگیری از شیوع کروناویروس

استاندار زنجان گفت: پیشنهاد می‌شود تا اطلاع ثانوی از پذیرش مسافر و توریست‌های خارجی به استان جلوگیری شود.

کد خبر: ۵۰۸۳۶
۱۲:۰۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ممانعت از پذیرش مسافران خارجی تا اطلاع ثانوی برای پیشگیری از شیوع کروناویروس

دیدارنیوز ـ فتح‌الله حقیقی دیشب در جلسه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان در رابطه با موضوع شیوع کروناویروس در برخی کشور‌ها و اقدامات انجام شده در ایران و زنجان، اظهار کرد: تاکنون ۲۰۰۰ نفر در کشور‌های مختلف به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند که ۴۶ نفر مبتلایان افراد غیرچینی از ۱۴ کشور پاکستان، ترکیه، ژاپن، تایلند، تایوان، کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ، مالزی، سنگاپور، فرانسه، استرالیا، آمریکا، کانادا و نپال است.
 
وی با اشاره به اینکه تعدادی بیمار مبتلا بر اثر کرونا ویروس فوت کرده‌اند، افزود: باید کارگروه و ستادی درخصوص ویروس کرونا در استان تشکیل و گزارش و صورت‌جلسه آن به وزارت کشور ارسال شود.
 
استاندار زنجان با تاکید بر لزوم تشکیل و برگزاری جلسات متعدد در طول هفته به دبیری ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، تصریح کرد: فرمانداران نیز باید به‌طور مرتب جلساتی را در این زمینه برگزار کنند.
 
نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیمای مرکز زنجان و رسانه‌های محلی، ادامه داد: صدا و سیما و رسانه‌های محلی استان باید در خصوص توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی کرونا ویروس، بدون ایجاد حساسیت بیش از حد اطلاع‌رسانی کنند و اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع را به منظور جلوگیری از انتشار هرگونه اخبار ناصحیح در اولویت قرار دهند.
 
حقیقی با اشاره به اینکه چینی‌های شاغل در واحد‌های تولید استان که ۱۴۴ نفر هستند باید به‌صورت مرتب تحت کنترل قرار گیرند، اظهار کرد: هوشیاری و تشدید مراقبت‌های لازم و کنترلی در همه گستره استان انجام شده و پیشنهاد می‌شود تا اطلاع ثانوی از پذیرش مسافر و توریست‌های خارجی به استان جلوگیری به عمل آید که البته باید این موضوع در شورای تامین استان تایید شود.
 
وی با تاکید بر اینکه صاحبان همه اماکن و مسافرخانه وظیفه دارند اطلاعات خود را درخصوص مسافران در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی استان قرار دهند، افزود: همه دستگاه‌ها و اعضای تامین نیز وظیفه دارند با دانشگاه علوم‌پزشکی همکاری کنند، منتهی این دانشگاه باید مصداق همکاری‌ها را مشخص کند.
 
این مسئول با تاکید بر لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها شامل دستگاه‌های عمومی، تشکل‌های مردمی با دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان و مراکز بهداشتی و درمانی استان، تصریح کرد: حساسیت و دقت‌نظر لازم در موارد مشکوک تا حصول اطمینان لازم از سلامت فرد باید اعمال شود و هر مورد مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس تا حصول سلامتی فرد نباید رها شود.
 
استاندار زنجان در رابطه با سایر اقداماتی که در رابطه با پیشگیری و مراقبت از کرونا ویروس باید در استان انجام شود، ادامه داد: بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی منتخبی باید تعیین شود، آمادگی کامل پرسنل بیمارستان، انتخاب مجموعه پزشکی و آموزش‌های موردنیاز برای آنان، تشکیل تیم‌های منتخب گروه پزشکی، ایجاد هماهنگی بین تامین‌اجتماعی، جمعیت هلال‌احمر، ارتش، سپاه پاسداران، بهزیستی، سازمان نظام پزشکی و سایر دستگاه‌ها در استان نیز ضروری است.
 
حقیقی در رابطه با وضعیت دانشجویان خارجی نیز اظهار کرد: برای دانشجویان خارجی که در مرخصی به سر می‌برند باید تدبیری اندیشیده شود و پیگیری بر تشکیل و استقرار تیم‌های بهداشتی و درمانی و مراکز قرنطینه در ورودی استان باید صورت پذیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: باید به افرادی که در محل‌های تجمع آموزشی همچون مراکز نگهداری سالمندان، زندان‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد و ... قرار دارند، آموزش‌های لازم داده شود. آموزش کارشناسان، تشکیل تیم‌های پزشکی برای پاسخ سریع، از جمله سایر موارد مورد اهمیت در رابطه با مقابله و جلوگیری از کرونا ویروس در استان است.
 
مدیرکل انتقال خون استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در بیماری‌هایی که در گذشته شایع شده بود، رسانه‌ها نقش مهمی داشتند، اظهار کرد: در گذشته مواردی از بیماری مرس در کشور مشاهده شد که تعداد آن از تعداد انگشتان دست نیز کم‌تر بود.
 
سیامک اسدی در رابطه با کروناویروس، افزود: امید است عوارض این اپیدمی به کشور و استان زنجان نرسیده و به زودی ختم به خیر شود تا امنیت روانی جامعه نیز به خطر نیفتد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه باید الگوریتم‌های تشخیصی و درمانی ساده‌ای برای کادر درمانی تعریف شود تا خدمات راحت‌تری برای بیماران ارائه کنند و هر کسی وظایف خود را دانسته و آن‌ها را انجام دهد، خاطرنشان کرد: بیشتر جو به وجود آمده در رابطه با ویروس جدید کرونا، یک جو رسانه‌ای بوده و همه را تحت تاثیر قرار داده است.
 
مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه در رابطه با افراد و مراکز آسیب‌پذیر بهزیستی استان، اظهار کرد: مراکز بهزیستی استان تعداد زیادی از افراد جامعه اعم از بیماران روانی مزمن، سالمندان، عقب‌ماندگان ذهنی، کمپ‌ها و مهد‌های کودک را تحت پوشش دارد که این قشر بسیار آسیب‌پذیر هستند.
 
محمد محمدی‌قیداری با تاکید بر لزوم تهیه بسته آموزشی ویژه برای قشر آسیب‌پذیر ذکر شده درخصوص پیشگیری از ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: به کادر مشغول در مراکز بهزیستی استان نیز در این‌خصوص آموزش‌های لازم داده شود، زیرا افراد تحت مراقبت آنان آسیب‌پذیرتر بوده و شرایط خاصی را تجربه می‌کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی