تیتر امروز

حجاب در جمهوری اسلامی ربطی به شرع ندارد/ ترک عادات مسموم برای حکومت سخت شده است/ مراجع عراق خرج خود را از جمهوری اسلامی جدا کرده‌اند!
در هیجدهمین برنامه دیدار اندیشه با شهاب الدین حائری شیرازی مطرح شد:

حجاب در جمهوری اسلامی ربطی به شرع ندارد/ ترک عادات مسموم برای حکومت سخت شده است/ مراجع عراق خرج خود را از جمهوری اسلامی جدا کرده‌اند!

در هیجدهمین برنامه دیدار اندیشه با شهاب الدین حائری شیرازی در خصوص "آزادی پوشش و حجاب اجباری از منظر شرع" گفتگو کردیم.
آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

گزارش اختصاصی دیدارنیوز به مناسبت آیین پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما، از نشست تخصصی آسیب شناسی سینمای ایران، که با حضور چهار چهره‌ی فرهنگی و سینمایی در محل ساختمان خبرآنلاین برگزار شد.

سهم ۵ درصدی گردشگری از اشتغال استان زنجان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: فقط ۵ درصد اشتغال استان از بخش گردشگری است.

کد خبر: ۵۰۶۴۱
۰۹:۴۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

سهم ۵ درصدی گردشگری از اشتغال استان زنجان

دیدارنیوز ـ شهرام طهماسبی با اشاره به سند آمایش سرزمینی، اظهار کرد: هدف برنامه آمایش سرزمین، سازماندهی فضای جغرافیایی برای حفظ و بهره‌برداری خردمندانه از پهنه سرزمین است که بر پایه مزیت‌های محیط طبیعی و انسان‌ساخت با رویکردی سیستمی و همه‌سونگر در چارچوب توسعه پایدار انجام می‌گیرد.
 
این مسئول ادامه داد: مطالعه آمایش سرزمینی جنبه‌های مختلف زندگی و فعالیت‌های انسانی را مطالعه و نبود تعادل‌های موجود بین عناصر تشکیل‌دهنده فضای جغرافیایی را شناسایی کرده و امکان تحقق توسعه فضایی همه‌جانبه و پایدار را فراهم می‌کند.
 
وی افزود: این برنامه می‌تواند دربرگیرنده مجموعه اهداف، راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی که توسط بخش دولتی، خصوصی و تعاونی در ابعاد مختلف طبیعی، انسانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی مطابق با جهت‌گیری‌های کلان ملی انجام می‌گیرد، باشد.
 
طهماسبی تصریح کرد: در حال حاضر سند آمایش استان تهیه و تصویب شده و سند اشتغال روستایی نیز مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در این سند به بخش گردشگری ویژه دیده شده، به طوری‌که بخش گردشگری استان مورد بی‌توجهی قرار گرفته و ضعیف است و سهم بخش گردشگری در اشتغال استان زنجان تنها ۵ درصد است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، گفت: باید سهم اشتغال استان در بخش گردشگری توسعه پیدا کند و تحقق این امر مهم هم نیازمند برنامه‌ریزی عملیاتی شده و برنامه‌ریزی است. بهره‌وری در این بخش بسیار پایین است و این استان پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در بخش گردشگری دارد که باید از آن‌ها به خوبی استفاده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: توجه به بخش گردشگری اشتغال و اقتصاد استان را نیز تقویت می‌کند، بنابراین باید مشکلات و فرآوری توسعه این بخش بررسی و حل شود؛ همچنین باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه بخش گردشگری فراهم شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی