تیتر امروز

خسرو طالب‌زاده: وفاق ملی باید ترجمه شود/ گشت ارشاد یک مسئله شکست خورده است/ یکی شدن قالیباف با پزشکیان وفاق جناح‌هاست
تاثیرات متقابل فرهنگ و سیاست در گفت‌وگو با یک پژوهشگر فرهنگی

خسرو طالب‌زاده: وفاق ملی باید ترجمه شود/ گشت ارشاد یک مسئله شکست خورده است/ یکی شدن قالیباف با پزشکیان وفاق جناح‌هاست

با خسرو طالب‌زاده از مدیران فرهنگی سابق و پژوهشگر فرهنگی درباره تاثیرات متقابلی که فرهنگ و سیاست نسبت به هم دارند گفت‌وگو کردیم.
اگر اقتصاد ما بسته باشد نمی‌توانیم اقتصادمان را بهبود ببخشیم، فقط به وضعیت شعب ابی طالب می‌رویم/ پاسخگو بودن یعنی بتوان مقام مسئول را مورد سوال قرار داد یا وادار به استعفا کرد
در پانزدهمین برنامه دیدار اندیشه، با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اگر اقتصاد ما بسته باشد نمی‌توانیم اقتصادمان را بهبود ببخشیم، فقط به وضعیت شعب ابی طالب می‌رویم/ پاسخگو بودن یعنی بتوان مقام مسئول را مورد سوال قرار داد یا وادار به استعفا کرد

در پانزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و در ادامه بخش دوم گفت‌وگو درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت را پی گرفتیم.
خوب است که کلنگ از آسمان افتاد و نشکست
افاضات اضافه

خوب است که کلنگ از آسمان افتاد و نشکست

عوام‌الملک این هفته در نامه خود به حضرت مسعود، هیچ‌چیزی را از قلم نینداخته و از بازی استقلالی‌ها زیر بارش بطری تا ماجرای پاول و کلنگ بوشهری را یادآوری کرده است.
استاندار اردبیل:

مدیران ریسک‌پذیر باشند

استاندار اردبیل گفت: برای مدیریت وضعیت موجود و توسعه استان مدیران دستگاه‌های اجرایی با تدبیر و سنجش همه جوانب ریسک‌پذیر بوده و بر این اساس مدیریت مجموعه خود را انجام دهند.

کد خبر: ۴۹۸۷۴
۱۴:۴۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

مدیران ریسک‌پذیر باشند

دیدارنیوز ـ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل دیوان محاسبات استان اردبیل افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید خلاقیت به خرج داده و با جسارت، همکاری، تفاهم و ابتکار عمل شرایط موجود را به نحو احسن مدیریت کنند.
 
وی با بیان اینکه کشور هم‌اکنون در محاصره اقتصادی قرار گرفته، گفت: باید با هزینه کمتر راندمان بیشتری در مدیریت داشته باشیم و با استفاده از راهکار‌های قانونی، تعامل و تفاهم بین دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.
 
استاندار اردبیل همچنین راه‌اندازی و احیای واحد‌های راکد و نیمه‌کاره را مورد اشاره قرار داد و افزود: تیمی برای راه‌اندازی و احصای این واحد‌ها مشخص شده و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل سفر رییس‌جهموری به این موضوع درنظر گرفته شد.
 
بهنامجو با بیان اینکه باید نگاه ما بلند و به چشم‌انداز ۲۰ ساله باشد، اظهارداشت: با دید باز و با برنامه‌ریزی می‌توان به آینده امیدوار بوده و اقدامات خوبی در خور و شان این مردم انجام داد.
 
وی همچنین با اشاره به سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل گفت: در این سفر که بصورت فشرده و یک روزه انجام شد، اعتبار خوبی برای طرح‌ها و پروژه‌ها در نظرگرفته شده و طرح‌های بزرگی نیز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
 
وی ادامه‌داد: برای راه‌آهن اردبیل و اجرای پایاب سد‌های گیوی و سبلان حدود هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و از دهه فجر عملیات اجرایی ریل‌گذاری و انجام پایاب این سد‌ها نیز آغاز می‌شود.
 
استاندار اردبیل همچنین دیوان محاسبات را یک دستگاه نظارتی و هدایتی دانست و افزود: این دستگاه در راستای حفظ بیت‌المال و هزینه اعتبارات اختصاص یافته در محل‌های معین شده تلاش می‌کند و دستگاه‌های اجرایی باید از دید مثبت این سیستم به نحو احسن استفاده کنند.
 
بهنامجو با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید از نظر و پیشنهاد دیوان محاسبات نیز استفاده شود، گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و نحوه هزینه کرد اعتبارات پرسنل این ارگان اشرافیت کامل دارند و با تعامل می‌توان عملکرد سایر دستگاه‌ها را مورد سنجش قرار داد.
 
سیدمحمد اسحاقی، مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: بودجه یعنی علم و هنر تخصیص، استفاده و هزینه اعتبارات از منابع محدود به نیاز‌های نامحدود است و باید تلاش کنیم با نظم و انضباط این منابع در جا‌های مشخص شده، صرف شود.
 
وی با بیان اینکه اقتدار در ذات دیوان محاسبات و ذات نظارت است، افزود: با کنترل بودجه و هدایت و نظارت آن می‌توانیم از بروز مشکلات مالی در دستگاه‌های دولتی پیشگیری کنیم.
 
اسحاقی افزود: در هشت ماه سال جاری اقدامات پیشگیرانه ۱۳۰ میلیارد ریال بوده که به حساب خزانه واریز شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی