تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

بخشش ۲ محکوم به قصاص در گلستان

رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان با بیان اینکه بازگشت دو محکوم به قصاص در استان، گفت: با بخشش این دو نفر، تعداد کسانی که از ابتدای امسال دوباره به زندگی بازگشته اند به ۱۲ تن رسید.

کد خبر: ۴۹۸۰۷
۱۰:۴۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

بخشش ۲ محکوم به قصاص در گلستان

دیدارنیوز ـ رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان با اشاره به بازگشت به زندگی ۲ محکوم به قصاص در استان گفت: با بخشش این دو نفر، تعداد کسانی که از ابتدای امسال دوباره به زندگی بازگشته اند به ۱۲ تن رسید.
 
احمد جعفری اظهار کرد: یکی از محکومینی که بخشیده شد، فردی است که ۵ سال قبل زمانی که ۳۳ ساله بود در مراسم عروسی پس از یک دعوای لفظی، مرگ دوست ۳۲ ساله اش را رقم زد.
 
وی افزود: با قطعی شدن حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف شعبه صلحی ویژه زندان گرگان در چند مرحله از معتمدان و ریش‌سفیدان محلی برای میانجیگری دعوت کردند، اما خانواده مقتول حاضر به بخشش قاتل نشدند.
 
رئیس شورای حل اختلاف گلستان ادامه داد: در روز اجرای حکم قصاص پادرمیانی‌ها نتیجه داد و خانواده مقتول، به حرمت ایام فاطمیه طناب دار را از گردن قاتل فرزندشان برداشتند و او را بخشیدند.
 
وی در ادامه گفت: دومین پرونده رضایت هم مربوط به جوانی است که سال ۹۳ به دنبال اختلافات خانوادگی و مصرف مواد مخدر روان گردان، همسرش را به قتل رسانده بود.
 
به نقل از روابط عمومی شواری حل اختلاف گلستان، جعفری بیان کرد: پس از گذشت ۵ سال از آن اتفاق تلخ، اعضای شعبه سازش ویژه قتل و زندان گرگان برای بررسی سراغ این پرونده رفتند و با مشاهده آثار ندامت و اصلاح قاتل چندین بار با خانواده مقتول دیدار و برای بخشش قاتل با آنان گفتگو کردند.
 
وی گفت: پس از چندین نشست، خانواده مقتول از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و دامادشان را بخشیدند.
 
رئیس شورای حل اختلاف گلستان تاکید کرد: اعضای شورا در پرونده افراد شروری که یقین دارند آزادی او سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی