تیتر امروز

لازم نیست خواص جایی بروند
افاضات اضافه

لازم نیست خواص جایی بروند

عوام الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود نوشت: بر خلاف تبلیغات برخی از این رسانه‌های بیگانه وابسته، لازم هم نیست خواص جایی بروند. ما عوام خودمان داریم می‌رویم. داریم کم می‌شویم. داریم خودمان را می‌کشیم...
«کلینیک ترک بی‌حجابی» بازی با اعصاب جامعه!/ تابوی مذاکره تهران و واشنگتن شکسته می‌شود؟/ کادر درمان و دیوار کوتاه ناامنی!
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

«کلینیک ترک بی‌حجابی» بازی با اعصاب جامعه!/ تابوی مذاکره تهران و واشنگتن شکسته می‌شود؟/ کادر درمان و دیوار کوتاه ناامنی!

این چهل و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیباکلام: بین مسئولان و واقعیات، دیوار وجود دارد!/ بخارایی: می‌خواهی به آمریکا احترام بگذاری؟! پس به تبع آن، باید به اسرائیل هم احترام بگذاری!
بررسی عواقب جنگ ایران با اسرائیل در بستر ریاست جمهوری ترامپ در نشست اندیشکده سیمرغ باریخ

زیباکلام: بین مسئولان و واقعیات، دیوار وجود دارد!/ بخارایی: می‌خواهی به آمریکا احترام بگذاری؟! پس به تبع آن، باید به اسرائیل هم احترام بگذاری!

روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه، نشست اندیشکده سیمرغ باریخ با موضوع عواقب جنگ جمهوری اسلامی با اسرائیل در بستر ریاست جمهوری ترامپ، برگزار شد و نام‌های آشنا از جمله صادق زیباکلام، احمد بخارایی و مهدی مطهرنیا...

رنو و پژوسیتروئن در صورت ترک ایران، باید غرامت دهند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکتهای خودروسازی اروپایی به ویژه رنو و پژو سیتروئن در صورتی که قراردادها را فسخ و ایران را ترک کنند، باید به ایران غرامت بپردازند.

کد خبر: ۴۹۳۴
۰۸:۱۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۷

دیدارنیوز - علی اسدی‌کرم اظهار داشت:‌ شرکتهای خودروسازی خارجی موظفند براساس تعهداتی که به سازمان گسترش و نوسازی ایران یا شرکتهای سایپا و ایران‌خودرو دارند، عمل کنند و در صورتی که این خودورسازان یک‌جانبه، اجباری یا اختیاری ایران را ترک کنند، به منزله فسخ قراردادهای دو جانبه یا چند جانبه است و از نظر حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد حق کرده و شرکتهای خودروسازی خارجی ملزم به پرداخت غرامت یا خسارت یا جبران خسارت به هر شیوه ممکن هستند.

نماینده مردم شهربابک در مجلس بانک‌های متوسط و کوچک اروپایی را روزنه امید کوچکی برای حفظ قراردادها دانست و افزود: براساس گزارشهایی که از مقامات اروپایی برای استمرار حضور در بازار خودرویی ایران به گوش می‌رسد این احتمال وجود دارد که فرانسه و سایر کشورهای اروپایی بتوانند از طریق بانک‌های متوسط و کوچک تبادلات بانکی خود با ایران را انجام دهند که این مسئله خود مانع فسخ یک جانبه قراردادهای خودرویی و ترک کردن ایران توسط رنو و پژو سیتروئن یا سایر برندهای خودروسازی خارجی است.

وی در عین حال خروج برندهای خودروسازی فرانسوی از بازار ایران را دارای آثار قیمتی دانست و افزود: وقتی به بازار خودرویی یک شرکت خودروسازی خارجی کالایی عرضه نشود لاجرم موجودی واردکنندگان و خودروسازان به تدریج به اتمام رسیده و کمبود عرضه به بازار و بالا بودن تقاضا موجب افزایش شدید قیمتها می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: بازار خودرویی کشور علاوه بر آنکه به «واردات» وابسته است به نوسانات ناپایدار نرخ ارز هم به سرعت واکنش نشان داده و قیمتها افزایشی می‌شود. البته نباید فراموش کرد مشتری خودروهای خارجی مشتریانی هستند که دستشان به دهانشان می‌رسد و از پس افزایش قیمتها برمی‌آیند.

اسدی‌کرم خاطرنشان کرد: برای کاهش آثار منفی توقف واردات رنو و پژو سیتروئن به بازار خودرویی کشور باید توسط تیم اقتصادی دولت و مدیران خودرویی کشور تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود تا با جایگزین شدن سایر برندهای با کیفیت داخلی از افزایش تقاضا در بازار خودرو جلوگیری شده و نیاز مردم به موقع تامین شود و  تا جایی که اطلاع دارم شرکتهای خودروسازی داخلی توان تولید و جایگزینی دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی